Maximaal aantal eitjes voor iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Zara75, 7 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik heb er nu 5 helaas.
    De gyn. sprak al over een punctie en wil dan met 2 eitjes iui doen.
    De dosis gonal-f is nu verlaagd naar 37.5 en morgen krijg ik te horen hoe of wat.
    Wat is in jullie ziekenhuis het maximale aantal eitje swaarmee er iui wordt uitgevoerd?
    3 moet toch ook nog kunnen, want dat wil ik gaan aankaarten..

2. Sens

Sens Bekend lid

24 jun 2008
    771
    0
    0
    Brabant
    Hi zara,
    Bij mij was het volgens mij maximaal 3...
    Ik heb ook wel eens gehoord van een escape IVF. Dus als er te veel eitjes zijn dat er overgestapt wordt op IVF. Zo gaan de eitjes zeker niet verloren!

3. mel1977

mel1977 Actief lid

Hoi

Hier was het ook max. 3 en geen sprake van een escape IVF, dat doen ze niet in elk ziekenhuis.

Bij ons is toen de eerste iui-poging stopgezet.

Succes!
    groetjes Melanie

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    In ons ziekenhuis doen ze met maximaal drie grote follikels een inseminatie. Als je er meer hebt, dan wordt de hele behandeling stopgezet. Ik heb inderdaad wel eens gehoord dat ze een aantal follikels weg kunnen prikken en dan met de resterende follikels nog IUI doen. Maar dat hoor je niet zo vaak.

5. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Ik had met m'n 1e IUI totaal 9 follikels :confused:
    Ik mocht kiezen...of afblazen of een punctie waarbij 7 follie's werden aangeprikt en de andere 2 bleven zitten voor de IUI.
    Ik koos voor de 2e optie, omdat ik het zonde vond deze poging voorbij te laten gaan.

Succes meid!

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Hoi Ginny
    Ik krijg helaas een punctie want m'n eitjes doen helaas waar ze zelf zin in hebben.En ook nu weer wordt er gezegd dat 3 een te groot risico is, dus ik baal wel een beetje.Zeker omdat er zh zijn waar er wel 3 blijven zitten...Vrijdag voor de punctie ga ik het nog een keer proberen, want ikben eigenwijs! ;)

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    thanks meiden voor jullie antwoorden hoor!

8. Sens

Sens Bekend lid

24 jun 2008
    771
    0
    0
    Brabant
    Succes meis!

9. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

In het Rijnstate werd er tegen mij gezegd dat bij meer dan 2 eitjes met ons overlegd zou worden wat te doen, en dat het ziekenhuis dat niet alleen beslist. IVF zou ook een uitweg zijn als er echt teveel eitjes ontwikkelen.

10. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Hier heb ik ook ivf aangekaart, omdat ik vorig jaar al 1 poging gedaan heb.En daar gingen ze mee akkoord.maar ik vond het toch wel een vergaande actie, 't is toch weer extra spanning zo'n ivf poging.En ik vind dat ik er toch net te weinig eitjes voor heb.
    Over het hebben van een keus wat betreft 3 eitjes, die heb ik niet hoor.
    Misschien dat ze erop tergkomen als we een paar pogingen verder zouden zijn.Nu vinden ze het risico gewoon nog te groot. :(
    Over 20minuutjes moet ik in het zh zijn voor de punctie en ik vind het toch wel eng worden.De vorige punctie was nl niet erg prettig, zacht uitgerdukt nog...

11. Makkie

Makkie Niet meer actief

HEEL VEEL SUCCES! Hopelijk heb je nu minder pijn....

12. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Heel veel sterkte en succes Zara.

Liefs Vanilia

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    't is weer achter de rug.Heb nu wat last van bloedverlies door het prikken.En beetje buikpijn.Ze hebben er dus 2 laten zitten, maar dit maal werden er maar liefst 60miljoen zaadjes ingebracht, dus ik ben zo blij.(Vorige iui waren het er 5 en 10milj.)
    En nu is het duimen geblazen!

14. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Succes. Mijn duimen draaien!

Deel Deze Pagina