zwemmen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door happyjollie, 18 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happyjollie

happyjollie Actief lid

2 feb 2007
    102
    0
    0
    Noord-Holland
    hoi allemaal,

ik wilde eens vragen aan jullie hoe jullie dat doen met de baby als jullie gaan zwemmen.
    het idee is om vanaf volgende week te gaan beginnen met babyzwemmen maar ik weet niet wat je de kleine nou aan moet doen, een luier met zwembroekje of zo een zwempamper/broekje.
    hoe doen jullie dit?
    en erwas toch ook iets met ervoor of erna voeden?
    wat was dat ook alweer?
    en nemen jullie hydrofieleluiers mee of handdoeken om af te drogen van de baby.

sorry voor de vragen maar ik weet het echt niet en wil zo graag gaan zwemmen met de kleine, het zwembad hier gaf me ook niet echt informatie hierover.

groetjes jootje.

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

wb de zwemluier zou ik even bij t zwembad navragen. Ik doe Iman wel altijd een zwemluier om, maar waar ik eerst ging babyzwemmen hadden ze liever geen zwemluier om. Ik doe altijd een broekje/zwempakje over de luier.

Toen Iman zo klein was voedde ik haar van te voren.

Ik nam en neem nog altijd hydrofiele doeken mee om haar af te drogen.

3. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik neem ook een omslagdoek (gelijk omslaan als we uit het water zijn) en hydrofielluier mee. (om af te drogen)

Onze knul heeft gewoon een zwembroekje aan.

Voeden ja dat is lastig. Zeker als je bv op vraag geeft. Wat ik doe is een uur voor het zwemmen 1 borst geven. (Dat is bij ons een halve maaltijd) Zo heeft hij geen honger tijdens de les en zit hij niet overvol waardoor hij er last van heeft. (Evt. met gevolg spugen) Na het zwemmen en omkleden krijgt hij een volledige voeding (dan zijn we in totaal weer zo'n 2,5 uur verder) Dit werkt voor ons. Vaak wordt inderdaad gezegd achteraf voeden, maar met honger zwemmen is ook niets!

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

bij ons mag je geen zwemluier om doen. gewoon een zwembroekje of naakt.
    en voeden inderdaad niet voor het zwemmen voedden, anders kan je kindje misschien gaan spuugen. tegen volwassen zeggen ze toch ook nooit met een volle maag gaan zwemmen. inderdaad een uurtje voor het zwemmen een voeding en daarna een voeding.
    ik heb een omslagdfoek om hem warm in te houden en een hydrofiele doek om hem af te drogen. neem er twee mee, want ze hebben de gewoonte om direct uit het water te gaan plassen ;)

5. happyjollie

happyjollie Actief lid

2 feb 2007
    102
    0
    0
    Noord-Holland
    hoi hoi,

heel erg bedankt voor jullie reacties.
    nu weet ik tenminste wat ik wel en niet moet doen hihi.

groetjes Jootje

6. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    hm, ik lees even mee aangezien ik met dezelfde vragen zat..

Ik begrijp dus dat beebjes soms ook zonder luier het water inmoeten. Ik vraag me dan af; wat als ze dan plassen/poepen in het water? Plassen ok (zat volwassenen die dat ook doen, getver) maar poepen?

7. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ja dat vroeg ik me ook af, maar het schijnt dat baby's dat dus niet doen. geen idee hoe dat zit.

8. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    alsi k met tamer ga zwemmen dan doe ik een zwemluier met een zwembroekje aan. En verder neem ik een handdoek mee, hydro doek, switsal producten, schone kleding en luiers.

9. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik had voor isa eerst gewone zwemluiers vh kruidvat maar nu heb ik een zwembroekje voor gekocht waar een soort binnenluiertje in zit dus dan is er geen zwemluier nodig. Het verschilt inderdaad per zwembad, bij de een moeten ze een zwemluier aan bij de ander mogen ze dat juist niet :( Gewoon ff bij je zwembad navragen ;)
    En er schijnen echt wel eens kindjes in het water te poepen hoor maar goed Isa heeft het gelukkig nog niet gedaan :D

Verder neem ik omslagdoek mee om haar vh kleedhok naar het zwembad en terug te dragen. En 2 hydrofiele om af te drogen.
    Na het zwemmen even lekker warm douchen en dan goed droog/warm wrijven :D Isa vind het in ieder geval helemaal top!

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Waarom zou je dan geen zwemluier aanmogen?

Deel Deze Pagina