Met je kind op stap..

Discussie in 'De lounge' gestart door Trimiento, 5 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Meestal gaat mijn dochter met mij/ ons mee.
    Winkelen hou ik niet van en doe ik veel online. Boodschappen laat ik haar liever thuis maar als ze mee gaat is het (nog) geen ramp.
    Vrienden bezoek, verjaardagen enzo gaat ze gewoon mee. Meestal slaapt ze wel ergens anders.
    Uit eten blijft ze wel thuis, dat doen we juist om samen tijd door te brengen.

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Na 5 dagen zijn we lopend met het hele geIn naar de supermarkt gegaan ik moest eruit en ik voelde me goed.

Eigenlijk neem ik ze overal mee naartoe. De jaarmarkt bijv zijn we ook gewoon over gegaan. Toen was de jongste 4 weken. Ik heb 1 avond voor mij zelf in de week dan sport ik ( die kilo's gaan er natuurlijk niet vanzelf af natuurlijk)

3. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Eigenlijk meteen meegegaan.
    Iedereen moet hier wel verplicht 3 dagen in het ziekenhuis blijven maar op dag 4 was ik al met Soraia naar de kerstopvoering van Ilana op haar schooltje. Ik zou namelijk op die datum eigenlijk nog niet uitgerekend zijn, dus had ik al beloofd dat ik zou komen kijken naar haar toneelstukje en die van papa.

4. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    De kinderen gaan bijna overal mee naartoe al van kleins af aan... Als er erg veel herrie is hebben ze speciale oordopjes. Zoals bij een gratis festivalletje in de stad ofzo.
    Ze gaan ook heerlijk mee uit eten, winkelen enz. Dat vinden ze leuk.
    Voor de rest werkt mijn maan met vlagen 7 dagen per week een paar weken lang en dan wil ik ook wel eens iets leuks doen ;)

5. pregzilla

pregzilla Actief lid

30 aug 2013
    117
    0
    0
    where the heart is
    Zoontje gaat vanaf het begin af aan overal mee naartoe, ik heb niks achterwege gelaten en ben er heel relaxt mee omgegaan. Voeding, pampers, billendoekjes en z'n slaapdoekje gaan gewoon mee in de tas en hopsakee.

Vanaf het begin kan hij werkelijk overal zijn dutjes doen, onderweg heet water of een potje of iets opwarmen kan bij de meeste tankstations/winkels/restaurants/cafés altijd wel.

Vriendin van me heeft de eerste twee maanden enorm gecocoond en die zit nu met een baby/dreumes die na elk uitstapje enorm uit dr ritme is..

6. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Chloe gaat overal mee naartoe behalve met winkelen daar heeft ze helemaal niets aan en rustig kijken is er dan niet bij!

7. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Mijn zoontje gaat al vanaf begin af aan overal mee naartoe. Hij en ik zijn Altijd samen.

Het komt zelden voor dat als ik even de deur uitmoet en papa is gewoon thuis, dat ik de kleine niet meeneem.

Enige keren dat ik hem even weg breng is als ik naar de gyn moet :D

8. senta

senta Niet meer actief

Hier gaat die veel mee, als het overdag is, in de avonden alles na 19.30 en niet de mogelijkheid rustig te slapen gaat die niet mee. Dan hoort meneer lekker op bedje te liggen en regel ik oppas.

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter gaat gewoon mee, vanaf begin al gedaan, ook boodschappen, winkelen, bezoekje gyn en nu verloskundige etc

Tegenwoordig hebben we wel oppas aan huis als we s avonds weg gaan..

10. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.292
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Mijn tweeling gaat sinds mama weer kon lopen na zware zwangerschap, BI en KS overal mee naar toe. In de kraamtijd al met papa en mama in de draagzak/doek en nadat papa weer begon met werken met mij alleen. Ok, ik werd nog een tijdje met straf race-tempo ingehaald door bejaarden met looprek (geen geintje helaas), maar waarom niet direct met de kleintje op stap.

Eerste grote (200+) familiefeest zelfs met twee maanden. Leve het dragen van je kind! Super makkelijk met BV, en ze voelen zich heerlijk geborgen en worden niet belaagd door ooms, tantes etc.

Volgens mij hangt het meenemen van je kind meer van de lichamelijke gesteldheid af van moeder en kind, dan van het aantal dagen oud.

Nu in Parijs trouwens terwijl papa werkt en ik met de kids alleen. Ok, het is niet heel erg cultureel totdat papa erbij is om te helpen, maar Bois de Bologne, parkjes en speeltuinen en uitzicht op de Arc de Triomphe zijn zeker aangedaan ;)

11. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

De oudste was een week en toen ging ze mee naar een verjaardag 110 km verderop.
    De jongste was -4 weken en toen mocht ze mee naar huis vanuit het ziekenhuis, 35 km verderop :)

12. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Wij wonen op een redelijke afstand van mijn schoonfamilie en mijn eigen familie woont in Nederland, echt veel vriendinnen heb ik hier niet, dus mijn ventje ging van baby af aan altijd overal mee naartoe.
    Nu hij iets ouder is en echt alles oppikt, ga ik liever alleen naar bepaalde afspraken toe (psycholoog, huisarts, dat soort dingen). Dan komt mijn svader oppassen, gezellig samen tijd doorbrengen :)

13. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Mijn 2kinderen gaan overal mee naar toe.
    Al vanaf dat ze een week of 3 waren. De stad in, op visite, pretparken, trein, bus, auto, zwembad, de grote warenhuizen, drankje op terras en noem maar op ..
    Als we eens een x met zn 2e iets doen missen we ze ook gewoon! Het is gezellig met zn 4e, en zij zijn er ook helemaal aan gewend, weten niet beter.
    Ze slapen in de kinderwagen/buggy, in de trein en in de auto ..
    Ik kan moeilijk thuis zijn, ben altijd ergens. Dat mijn kindjes het ook leuk vinden ben ik erg blij om!!

14. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Vanaf dat ik kinderen heb neem ik ze overal mee naar toe. Haha anders kom je de deur toch niet meer uit:D:D:p

Heel ver weg, vakanties in Frankrijk en Italie, rondjes fietsen, boodschappen doen, speeltuinen, strand, dierentuin....

Vanaf het moment dat ik beetje kon lopen na de bevalling ging ik op stap.

Grootste genot wat er is :)

15. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Zoonlief gaat altijd vanaf het begin mee. Enneh we zijn net terug van even lekker saampjes op een terasje gezeten. En ik kan ook altijd gezellig met hem gaan winkelen. Een nadeel hij vindt de roltrappen geweldig, dus ik heb altijd een kwartiertje alleen maar roltrappen op en af bij de v&d. Ook ben ik destijds samen met hem gaan kamperen toen hij 10 maanden was in Frankrijk in een tentje en er zelf naartoe gereden in een niet airco auto. M'n man zat toen lang in het buitenland waar ik niet naar toe kon, en ik wilde wel op vakantie. Hoe makkelijker jij met je kindje omgaat, hoe makkelijker je kindje is.

16. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Zoontje gaat overal mee naar toe. Direct vanaf zijn geboorte. Vanaf het moment dat hij iets ouder was en wat meer ritme kreeg houden we wel rekening met zijn slaapjes, dus daar plannen we dan omheen. Soms is het niet anders en dan slaapt hij niet of in de auto. De grote boodschappen doe ik overigens liever alleen zonder zoontje en mn man!! ;)

17. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Mijn kids gaan lang niet overal mee naar toe... Vind veel dingen makkelijker om het zonder kids te doen. De jongste sowieso weinig omdat ze Nergens anders slaapt. Wat doe ik zonder: kapper, uiteten, zkh en huisarts, belangrijke gesprekken, feestjes. Ik neem de oudste wel mee boodschappen doen maar als papa thuis is ga ik alleen. Of even naar de Ikea, maar dan moet het geen uren duren. Kinderverjaardag (of sowieso een verjaardag overdag) gaat hij meestal wel mee, avond verjaardag niet.

18. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Onze kleine gaat ook overal mee naartoe. Hij schijnt nog niet echt last te hebben van prikkels. Op het moment dat de wandelwagen over de drempel gaat, slaapt hij. In de auto slaapt hij ook altijd.

We zijn al veel wezen winkelen, maar de keren dat hij wakker in een winkel was zijn op 1 hand te tellen. Hij heeft het gewoon niet door dat we bezig zijn. Maar we vertrekken ook vrijwel meteen na de fles en zorgen dat we op tijd terug zijn. Dat brengt wel een hoop planning met zich mee, maar we hebben ook wel eens de fles gegeven bij de Babydump bijv toen het niet anders kon. Daarna leggen we hem in zijn bedje en dan wordt hij ook niet wakker. Wat een slaapkop he :D

Grote tripjes doen we nog niet, ik heb liever dat hij in zijn bedje slaapt.
    Tis een tevreden mannetje onderweg, hopelijk blijft dat nog even zo.

19. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.865
    5.136
    113
    Home
    vanaf de eerste dag overal mee naartoe

20. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Zodra ik weer een beetje op de been was na de bevalling neem ik de meiden praktisch overal mee naar toe.

Weet nog dat ik van de oudste bevallen was en een week naderhand was hier de jaarlijkse braderie.
    Ik moest er perse naar toe,mijn schoonmoeder mij overtuigd dat het echt wel beter was voor de kleine om lekker thuis te blijven.
    Nou de kleine bleef bij oma en wij gingen gezellig een rondje doen.
    Dat was dus echt het snelste rondje braderie wat ik ooit gelopen heb.
    Voelde me zo raar zonder die kleine.

Nu is de oudste wel een stuk makkelijker om overal mee naar toe te nemen als de jongste.
    Die gaat ook mee als er s avonds een verjaardag is bij vrienden.
    De jongste daarentegen die word strontchagerijnig als ze moe is
    en moet echt op tijd naar bed.
    Dus die blijft vaker thuis bij de oppas.

Deel Deze Pagina