Met je kind uit eten gaan

Discussie in 'De lounge' gestart door Wijffie75, 22 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hier gaat onze dochter ook mee uit eten.

2. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Wij gaan ook gewoon uiteten met onze dochter. Vanaf het begin af aan. Als er geen kinderstoel is, gaat ze gewoon op schoot.
    Vinden mensen dat vervelend? Jammer dan, ze heeft evenveel recht om daar te zijn als ieder ander.
    Mocht het niet gewenst zijn, dan moet het restaurant dat maar duidelijk communiceren.

En natuurlijk voel ik me ook opgelaten als ze gaat schreeuwen of met eten gaat gooien. Maar dan weten we haar altijd nog af te leiden.
    Ze is meestal een moeilijke eter, maar wil vaak wel van alles een klein hapje proeven. En we verwachten niet dat ze 2 uur aan een stuk netjes opzit. Dus halvewege een stukje met haar door het restaurant wandelen, alles bekijken, en vooral andere mensen zijn interessant.

3. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik denk dat wij de baby voorlopig thuis laten als we uit eten zullen gaan, hopelijk kan ie als ie ouder is wel mee, maar dan zou ik het de 1e jaren toch wel bij een kindvriendelijk restaurant houden.

Ik erger me ook soms behoorlijk als er kinderen mee zijn die zich niet gedragen. Ben het dus wel eens met Rozeroos. In principe heb je niet meer recht om ergens te zitten, maar je hebt wel het recht om rustig te kunnen eten zonder dat er onopgevoede kinderen langs je heen rennen..

Als je inderdaad een kleurplaat meeneemt en de kids zitten bij je aan tafel, geen probleem, maar bij de meeste mensen gaat dat helaas niet zo, en als je kinderen andere gasten tot last zijn, dan vind ik wel dat jij dan met je gezin beter een ander tijdstip of ander restaurant uit kan kiezen.

Wat ze in Amerika doen is uiteraard wat overdreven, maar ja, we hebben het over Amerika he :p

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ze geeft toch aan dat het dan om kinderen gaat die erg vervelend zijn? Ik kan me best voorstellen dat je weleens een keertje rustig wil eten en dan bewust niet te vroeg gaat eten. En als er dan nét op dat moment een gezin zin met kinderen die het niet naar hun zin hebben, dan zou ik me daar ook aan ergeren. Logisch denk ik.

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Gaat perfect! Met tweede kerstdag nog uit eten geweet in een luxe restaurant. Gingen wel wat vroegern ( 5 uur ), ipad mee, kleurplaten mee en we hebben ze niet gehoord.
    Waren de enige met kids, maar kregen complimenten dat ze zo lief waren.
    Ze hebben wel even gespeeld, maar niet overdreven druk of i.d.
    We gaan vaak even lunchen of ergens eten, lekker hoor.

6. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    euhm nee... liever niet... ik vind ze nog te jong.
    ze blijven echt geen uren aan tafel zitten... en eten ook niet echt geweldig... als ze een jaar of 8 zijn doe ik dat graag! maar nu ff niet. ik vind als je met je kinderen uit eten gaat naar een restaurant dat zich zich moeten gedragen... dus gewoon aan tafel zitten, netjes eten... en geen geren en geschreeuw...

7. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Wij nemen ze gewoon mee, ze eten wel, en vermaken zich wel. Heb het van baby af aan altijd aan gedaan, en nooit problemen gehad.

8. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ik ga zelden uit eten met de kinderen. Wij komen dan ook niet verder dan de wok of een pannenkoekenhuis. Andere restaurants doe ik ze echt geen plezier mee. Ook gaan we vaak bij ikea ontbijten. Dat vinden ze wel leuk en is lekker goedkoop.:p

Ik snap Rozeroos wel, als je al een keertje kindvrij bent heb je echt geen zin in gejengel van andermans kinderen.
    En natuurlijk hebben hun net zoveel recht om daar te zitten maar daarom kan het nog wel storend zijn.

9. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Als wij uit eten gaan (wat niet vaak gebeurt helaas) dan nemen we de kinderen alleen mee naar een kindvriendelijk restaurant. Iemand die naar een wokrestaurant of pannekoekenboerderij gaat weet dat daar onrustige kinderen kunnen zijn, dus dan zit ik zelf ook een stuk lekkerder. Naar een duurder en luxer restaurant zal ik mijn kinderen niet snel meenemen. Ik wil namelijk niet dat mijn kinderen andere mensen lastig vallen terwijl zij genieten van hun avondje weg. Kan me er zelf ook aan irriteren, dus snap ze wel. En dan heb ik het niet over een kind wat een beetje bij de tafel loopt te spelen of een keer wat meer geluid produceert. Maar toen ik nog veel buiten de deur at (werkgerelateerd) kwam het vaak voor dat een kind steeds maar weer naar onze tafel kwam terwijl wij zaten te eten of een zakenbespreking hadden. En nee, ik wil geen last van een ander zijn kind. Daarbij zochten we al bewust een restaurant uit waar geen kinderhoek bij zat. Als je uit eten gaat en je kind meeneemt is dat natuurlijk prima, maar dan wel bij je eigen tafeltje en niet rond laten rennen en gillen als daar de omgeving niet naar is.

10. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Ja, wij nemen onze dochter wel eens mee. Ik neem wat te spelen/kleuren mee en ze is gek op eten, dus vindt het allemaal prachtig. Als ze niet meer wil zitten loopt een van ons even rustig een rondje met haar. Ze mag niet gillen, rennen of op een andere manier andere mensen lastigvallen. Als we merken dat ze het gehad heeft gaan we gewoon weer naar huis. Vaak eten we alleen een hoofdgerecht om te zorgen dat het niet te lang duurt.

11. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben zelf nog geen kinderen maar zijn onlangs wel uit eten geweest met 2 stellen en 2 baby's en dat ging best goed. Na een paar uur werden ze wat huilerig, maar ze werden in de kinderwagen gelegd en vielen al snel in slaap.
    Wij hebben zelf wel een paar keer last van kinderen gehad in restaurants; zo zaten we onlangs ergens waar de viltstiften om onze oren vlogen. En een keer rende een kind de hele tijd rondjes over de houten vloer en sprong dan van een afstapje af waardoor wij elke keer half gelanceerd werden van onze stoel (ok, beetje overdreven maar wel erg irritant). Daar heeft m'n vriend toen wel wat van gezegd.
    Leuk dat jij je kinderen mee wil nemen maar daar hoeven anderen geen last van te hebben, die hebben daar ook niet om gevraagd.

12. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Dochter gaat ook van baby af aan gewoon mee, altijd goed gegaan. Probeer er wel een beetje op te letten wat voor restaurant het is (nee, niet alleen maar pannekoekenhuizen, maar ook geen Michelin-restaurants...). Denk dat kindjes die van kleins af en aan mee gaan dit wel gewend zijn en niet beter weten? Ik herken het 'geren' en 'geschreeuw' dat sommige van jullie noemen in ieder geval totaal niet.

13. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Ja hoor, we nemen onze kids gewoon mee uit eten.
    Als we zelf kiezen, ga ik toch altijd wel voor een restaurant met speelhoek voor kids wel is bij ons de afspraak dat ze pas mag gaan spelen als haar bord leeg is, anders word er alleen maar gespeeld en niet gegeten das ook niet de bedoeling.

Als we uit eten gaan met familie of iets dergelijks, zorg ik dat we potloden en een kleurboek bij ons hebben zodat ze daar even zoet mee is. Rondlopen/rennen mag gewoon standaard niet van mij.

We hebben wel is onze oudste krijsend onder de arm naar buiten getild om haar buiten haar bui te laten uitrazen ik doe daar zelf niet zo moeilijk over, maar natuurlijk zie je de andere mensen wel kijken...
    Onze jongste heeft weleens verschrikkelijk gehuild tijdens een etentje, maar dan gaan mijn man en ik gewoon om en om naar buiten om te wandelen. Tis volgens mij ook hoe makkelijk je hier zelf mee omgaat.

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Lastig... De baby kan overal mee naartoe, die hoor je niet. Zo ook de oudste toen ie klein was. Maar nu kan hij moeilijk lang stil zitten. Hij gedraagt zich wel, is niet luidruchtig, maar hij wil vaak rondlopen en niet blijven zitten. Vind IK niet erg, maar ik weet dat andere gasten dat misschien niet fijn vinden.

Over het algemeen komt het hier op neer:
    Met kind(eren) gaan we naar:
    - Niet al te sjieke tenten, waar het al enigszins rumoerig is
    - Het liefst 'kindvriendelijke' plaatsen, waar de andere gasten ook niet raar opkijken dat er kinderen rondlopen
    - Een plek waar we zeker zijn, dat we om uiterlijk half acht weer met z'n allen de deur uit kunnen. Zeven uur is normaal kinderbedtijd hier, maar af en toe ietsje later kan wel. Veel later moet het niet worden!
    - Er niet te veel tijd tussen de gangen zit, of we nemen geen voorgerecht. Het moet niet een te lange zit worden!

Onze zoon moet zoveel mogelijk aan tafel blijven zitten, maar we dwingen hem niet, anders wordt het helemaal een drama en hebben meet mensen er last van en wij nog het meest ;)
    We proberen hem zoveel mogelijk bezig te houden, met speeltjes, kleurtjes, dat soort dingen.
    Hij mag van tafel, maar niet te ver weg. Hij krijgt een 'grens' tot waar hij mag gaan, en dat wij hem kunnen blijven zien.
    Hij knoopt graag een praatje aan met mensen ;) Maar we letten er op bij wie hij dat doet (niet iedereen is er van gediend en dat zie je al aan de blikken en reacties :)) en ook niet te lang. Die mensen komen ook om lekker te eten. Ik ben blij dat hij in elk geval niet door de zaak heen gilt en verder gewoon heel lief is. Dat scheelt ook, voor iedereen.

Dat was het zo ongeveer.

15. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Wij namen ze vanaf zo'n 4 maanden al mee naar restaurants. Niet de chique tenten, maar meer die volksrestaurants.

16. Wietje79

Wietje79 Actief lid

7 feb 2009
    384
    0
    0
    Afgelopen weekend nog met een ander gezin uiteten geweest (4 volwassenen en 4 kinderen 3 jaar, 2 jaar, 1 jaar en 0 jaar).
    Denk niet dat onze omgeving erg veel last van ons had.
    Niet meer dan een grote familie en een groepje ouderen wat er ook zat.
    We doen het niet vaak, omdat je zelf niet altijd even rustig zit en als we gaan houden we er zoveel mogelijk rekening mee (ruimte voor de kinderen en het eten snel op tafel).

17. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ik denk dat de meeste ouders die hun kinderen meenemen, niet in de gaten hebben hoe irritant dat voor andere mensen kan zijn. Toevallig was ik vorige week in een wokrestaurant, twee kinderen klommen op tafels en stoelen waar mensen zaten te eten. Ze pakte de glazen van mensen die eten waren halen en rende achter elkaar aan. Af en toe gingen ze naar hun ouders toe, en waren op dat moment poeslief en rustig. Het leek alsof die ouders dachten dat hun kinderen ontzettend rustig en lief waren. Ze moesten eens weten!

18. A2CA

A2CA Niet meer actief

Wij zijn al een paar keer gaan uiteten maar niet in een sjiek restaurant, gewone restaurants wel, kleine was toen 10 maanden, volgende maand gaan we wokken. Ze gedraagt zich redelijk ze gooit namelijk al het speelgoed op de grond en dan mag ik het oprapen maar dat is alles eigenlijk

19. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Alleen als we op vakantie zijn, maar verder neem ik ze liever niet mee nee.
    Niet voor mezelf, voor hun en andere om ons heen.
    Het zijn geen stilzit kinderen, ze redden het thuis al amper om fatsoenlijk te blijven zitten. En ik heb dan in een restaurant al helemaal geen zin om constant te moeten zeggen dat ze moeten blijven zitten.

20. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Onze meid kan gewoon mee uit eten. Ze blijft keurig zitten, eet haar eten netjes op, ze schreeuwt en jengelt niet. Ik neem vaak wel iets mee om haar bezig te houden, zoals een kleurboek.

Ik kan me kapot ergeren aan kinderen die zich niet gedragen en ouders die daar niks van zeggen. Ik vind het vreselijk als kinderen in een restaurant rond rennen, schreeuwen, op tafels en stoelen klimmen, aan andermans spullen zitten. Als de ouders meteen ingrijpen, is het prima. Maar 9 van de 10 keer wordt er niks aan gedaan en zijn ze anderen tot last. Ik sta zulk gedrag van onze meid dus absoluut niet toe, ik zou me kapot schamen tegenover de andere gasten. Gelukkig doet ze dat ook niet, omdat ze het zelf ook leuk vindt om uit eten te gaan. Wij gaan een hele enkele keer uit eten en dan wil ik er ook van kunnen genieten en geen last hebben van een ander.

Deel Deze Pagina