Zijn er hier mensen die samen met hun kindjes een verre reis hebben gemaakt waarbij ze hebben rondgetrokken? Wij zijn altijd echte reizigers geweest. 4 weken door Australië, alle steden van zuid-Spanje, zuid Afrika, etc. nu zijn we ouders van twee kleine mannen. Dit jaar zijn we gewoon een weekje naar de zon geweest, maar ik vraag me af... zou het niet gewoon te doen zijn? Vliegen naar Amerika bijv., een auto huren en de wereld zien? Wie heeft het gedaan met kindjes en hoe ging dat?
Toen Thijmen 4 was zijn we 2 weken met een camper door californie getrokken. Was erg leuk en Thijmen vond het ook heel leuk. We zijn daar steeds op campings geweest en dat ging ook prima met een kind. Waren zwembadjes en speelgelegenheden.
Ik heb er (nog) geen ervaring mee maar wij zijn het ook zeker van plan. Je hebt het nu over bijvoorbeeld een rondreis door Amerika met de auto, dit lijkt me prima kunnen mits je ook leuke activiteiten voor de kinderen plant tijdens die rondreis. Je zult rekening moeten houden met meer zaken maar onmogelijk is het niet. Wellicht Canada met de camper ook een optie?
Met dit dilemma zit ik ook! hier nog maar 1 kleintje uit 2013, tweede op komst (35 weken zwanger) maar zou ook zo graag lekker rondtrekken met die kleintjes! Alleen vraag ik me dus af of het allemaal zo relaxed zou zijn, en of het ook leuk is voor iedereen. Hopelijk komen hier veel goede ervaringen voorbij, zodat we het ook aandurven!
Wij trekken altijd rond met de kinderen in de zomervakantie. Weliswaar gewoon in Europa, om financiële redenen, maar rondtrekken blijft het. We blijven meestal een dag of 4 op 1 plaats en gaan dan weer door. Dat houdt het voor de kinderen ook leuk. Zelf trokken we vroeger altijd elke dag verder, maar op deze manier kun je veel meer zien van de gebieden waar je door reist, omdat je makkelijker uitstapjes of wandeltochtjes kunt maken, dan met je hele hebben en houden bij je. Met een camper gaat dat soms wel iets makkelijker natuurlijk, die is er ook meer voor gemaakt om echt elke dag verder te trekken. Wij gaan meestal met een caravan, dit jaar met een tent. Dit jaar zijn we door Oostenrijk, Kroatie en Duitsland gegaan. In 2014 langs de zuidkust van Engeland, 2013 was iets minder rondtrekken ivm erg jonge baby aan boord, dus toen zijn we 3x een week op een plaats gebleven ongeveer. 2012 Oostenrijk, Slovenie, Italie, 2011 rondje Frankrijk, 2010 langs de Romantische Strasse dwars door Duitsland naar Oostenrijk en daarna door Noord-Italie etc. Op ons verlanglijstje staat een rondreis door Canada en ik wil graag een keer naar Indonesië, maar daar krijg ik de handjes hier niet erg voor op elkaar. Die reis naar Canada gaan we waarschijnlijk over een jaar of 3-4 doen als we genoeg gespaard hebben.
Wij hebben dit gedaan toen onze zoon 1 jaar was, we zijn eerst een paar dagen bij mijn zus geweest die in Californië woont en daarna met een huurauto rondgetrokken en in motels geslapen. Ons beviel het prima, het fijne is dat iedere winkel een toilet moet hebben voor de klanten (wat ik erg handig vond met de kleine want ik hoefde nooit op zoek naar een toilet) Kinderproducten in overvloed in de winkels (ook medicijnen want besloot ons kind daar in 1 keer al zijn kiezen te krijgen) En de natuur is erg mooi, we zijn naar seqouia national park geweest en naar het Monteray aqarium.
Een rondreis door de VS lijkt mij voor volgende zomer inderdaad erg leuk. Prachtige natuur inderdaad en veel voorzieningen. Inderdaad misschien met een auto pluk en dan in Motels, maar met een camper is ook zeker een goede optie Rosao! Het heeft misschien allebei voor en nadelen. Wat zou voor de kids leuker zijn? Hoe zijn die Amerikaanse campings Rosao? Zijn er veel andere kindjes daar? Wij zitten te denken aan diezelfde omgeving voor een rondreis inderdaad. Of Cuba, dat lijkt me ook geweldig.
Je hebt eigenlijk campings in alle soorten en maten, je kunt wel goed uitzoeken en vergelijken op internet. Wij zijn bij deze http://www.flyingflags.com/ begonnen en daar lag toevallig een blaadje met allerlei campings met wat de voorzieningen waren enzo. Dit was echt een leuke met goed onderhouden plaatsen, een zwembad en speelgelegenheid. Je kunt ook kijken via KOA California Camping - KOA RV Parks, Campgrounds, Cabins and Campsites in California dat zijn over het algemeen ook leuke campings. Waar je een beetje voor moet oppassen is dat je geen camping hebt met het grootste deel vaste bewoners Maar dat lees je snel genoeg op tripadvisor enzo De campings zijn vaak ook heel goed ingericht op campers omdat die daar gewoon veel voorkomen. Dus grote plekken met water, electriciteit en afvoer zijn heel gewoon. Californie in de zomer is alleen wel erg warm Dat is in een camper echt minder fijn vind ik zelf.
Wij hebben dat gedaan! Ook door de jungle e.d. Was erg tof en de lange vliegreis was ook heel goed te doen. Google even op verre reizen met kinderen. Dan kom je op een ander forum, waar iedereen grote reizen met kids maakt.
Bedankt Frisbie ik ga kijken! Rosao: Ja de zomer is niet ideaal.. maar ik werk in het onderwijs dus een ander moment is geen optie... ik zat daar zelf ook al mee inderdaad... misschien zijn hotels/motels dan toch een betere keuze in de zomer..
Wij hebben het in de meivakantie gedaan. Die is bij ons altijd 2 weken en komend jaar zelfs 2,5 week. Nadeel van de meivakantie is wel dat bepaalde wegen soms nog niet open zijn wegens sneeuw (speelt vooral in yosemite en sequoia)
Oke. Voor het rondje dat ik in mijn hoofd heb is twee weken wel erg kort Ik zat te denken aan 3 1/2 week eigenlijk. ... Cuba zou wel mooi zijn voor de meivakantie. mensen hier die in cuba zijn geweest toevallig met kinderen?
Als je kiest om voor Motels te gaan, stop dan eerst bij de eerste de beste Mac Donalds. Toen wij er waren lagen daar boeken die je mee mocht nemen met heel veel kortingsbonnen voor Motels (vaak wel alleen aanbiedingen voor door de week). Dat scheelde echt wel wat. Oja en een continental breakfast klinkt heel leuk maar stelt in een Motel weinig voor. Vaak betekende dat je een donut kon pakken bij de receptie
Haha inderdaad, met name in Amerika ja Het is al luxe wanneer je je eigen wafel kunt maken. Met kinderen zou ik lekker zelf inkopen doen bij de Walmart of een andere supermarkt en dit meenemen in een koelbox onderweg. Ik zou vooraf (met kleine kinderen) wel de motels / hotels en camping etc. vastleggen. Zo heb je een doel om naar te reizen en voorkom je dat je nog aan het zoeken moet terwijl de kinderen jengelend op de achterbank zitten
Wat wij deden was bij de ene camping de andere uitzoeken. De eerste hadden we vastgelegd vanuit thuis. De meeste campings (of eigenlijk alle die wij hadden) hebben wifi, dus makkelijk uit te zoeken. Als je alles vastlegt mis je wel wat vrijheid en dat kan soms toch wel handig zijn. Soms is het ergens gewoon niet zoals je had gehoopt en dan kun je gewoon iets anders gaan doen.
Dat is ook een optie Ik hou er van thuis rustig alles uit te zoeken. We hebben in 4 weken tijd maar 2 hotels / motels gehad die echt tegen vielen. Bij de een was het maar 1 nachtje en bij de tweede mochten we gewoon vroegtijdig weg en werd er maar 1 nacht in rekening gebracht, met korting voor het ongemak Zo zijn ze dan ook wel weer.
Wij hadden een heel stuk niet gedaan dat we wel gepland hadden. Wilde naar Yoshua tree park, maar toch niet gedaan met de camper. Vonden het allemaal te heet. Toen zijn we lekker naar de kust gegaan. Was erg blij dat we niets geboekt hadden!