Tips gezocht voor Barcelona (hotel mag beetje luxe), en welke wijk?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Florida13, 24 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Mijn man wordt volgend jaar 40 en als cadeau wil ik met zijn verjaardag 2 nachtjes met zn tweetjes naar Barcelona.
    Heeft iemand tip qua hotel (wil graag wel een 4 sterren, en mag wat luxer zijn) Waar kun je het beste liggen?
    Met vluchten moet ik nog even wachten, want die zijn voor juni 2016 nog niet geladen bij de meeste lowcostairlines.
    Verder nog tips?

2. LadyyyD

LadyyyD Actief lid

30 jun 2014
    235
    5
    18
    Als je echt gaat om toeristische plekjes te bekijken zou ik voor een locatie bij Placa de catalunya/La rambla in de buurt gaan.
    Wij zijn al een aantal keer in hotel Barcelona House geweest, erg goed bevallen!

3. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Dit zou ik juist niet doen. Ik ben vaak in Barcelona geweest (als in zo'n 30 keer) en het verbaast me altijd weer dat mensen naar Las Ramblas willen. Het staat in elk boekje, maar het is gewoon de allerdrukste, meest toeristische straat in de stad. Je komt er geen inwoner tegen, wel een hoop zakkenrollers. Het oude centrum is natuurlijk mooi, maar overspoelt met toeristen en feestjes. Voor een leuke wijk die ook behoorlijk populair is, maar die niet zo erg is qua overlast kun je kiezen voor El Born. Grenst aan de gotische wijk. Hier heb je ook veel mooie boutique hotels. En stukje naar het noorden van de stad is de wijk Gracia, wat ooit een eigen dorp was en dus ook dorps aandoet, leuke wijk, leuke barretjes en winkels. Stuk rustiger over het algemeen. Alles is eigenlijk goed bereikbaar met de metro, of anders te lopen. Toeristische plekken kun je, mocht je daar zin in hebben, altijd makkelijk bezoeken.

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
  5. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Een andere tip. Maak een kopie van je ID en doe deze in je portemonnee. Je ID in de kluis van je hotel laten bewaren. 1 bankpas in de kluis, een andere in je portemonnee. En weet je inlogcodes om de passen te kunnen blokkeren.
    Scheelt je een hoop ellende, als je portemonnee wordt gejat.
    Je moet nl langs politiebureau om aangifte te doen en dan kost je een halve dag. En dan maar hopen, dat ze bij het vliegveld niet moeilijk gaan doen.

Mijn portemonnee werd gejat, terwijl op een terrasje zaten. Haalde me portemonnee uit me tas voor de postzegels. Eventjes op tafel gelegd. Die is gejat door bejaarden, die achter ons zaten. Andere mogelijkheid was er niet.

We zaten met ons hotel aan de rand vh centrum. Eventjes oversteken en dan het straatje door. Ideaal om te winkelen. Winkels zijn tot 22 uur open. Neem wel een plattegrond mee, wij waren deels verdwaald en kwamen in de tippelzone terecht. Wees ook bedacht op cocktails bars. Die drankjes zijn ongelooflijk duur. En voor de rest.. Hou genoeg ruimte over in je koffer.. Die zal je nodig hebben.

Deel Deze Pagina