met je kleine kinderen op rondreis?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Daantje57, 27 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Yep!

Met de oudste zijn we toen hij 10/11 maanden was door Thailand getrokken. Dit was met het ov en zonder iets te plannen.

Afgelopen voorjaar zijn we met de jongens (toen 2,5 en 13 maanden) naar Costa Rica geweest.
    Dit hebben we wel van tevoren vastgelegd (hotels) en zijn we met een huurauto door het land gegaan.

Beide keren is het ontzettend goed bevallen!! Zou het zeker weer doen (zo jammer dat de tickets nu duur gaan worden als ze boven de 2 zijn, haha)

Cuba zijn we wel geweest, toen nog zonder kinderen.
    Zou niet mijn eerste voorkeur hebben. Eten is zeer beperkt als je buiten de grote resorts zit. er zijn wel veel dingen te doen in de natuur (wandelen, paardrijden, varen etc) en cultuur is super maar met echt kleine kinderen vind ik het persoonlijk geen aanrader.
    Maar het is inmiddels al zo'n 7 jaar terug dat we geweest zijn, dus kan best dat er al het eea veranderd is :)

Als je vragen hebt hoor ik het graag!

2. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Er stond laatst een heel stuk in de viva mama geloof ik over mensen die met een baby en een kleuter door Cuba zijn rondgereisd en een superfijne tijd hebben gehad. Zal even kijken of ik het ergens terug kan vinden

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.188
    10.780
    113
    Dochter was net 1 toen ik een congres in Amerika had. We zijn met zn drieën gegaan, via airbnb een kamer bij iemand thuis gevonden omdat hotels minstens 200 dollar per nacht waren (hoogseizoen en groot congres), huurauto vanaf het vliegveld. Manlief en dochterlief vermaakten zich overdag in stad, parken, strandjes etc. Na het congres zijn we nog 4 dagen rondgetrokken. Tips aan de lokale collega's gevraagd, en onderweg af en toe de Starbucks in voor de gratis wifi om de details van de volgende stop uit te zoeken. Eind van de middag een slaapplaats zoeken (buiten hoogseizoen kan je gewoon bij een willekeurige afslag een motel nemen, maar nu was de kans dan te groot om niks te vinden). Ging prima! Voorzieningen zijn overal uitstekend.

We zijn ook al twee keer met dochterlief naar iran geweest, toen ze 8 maanden was en toen ze 20 maanden was (de laatste keer was ik ruim 20 weken zwanger). Geen echte rondreis, maar wel vanuit een uitvalsbasis bij familie meerdere korte binnenlandse reizen met bus of vliegtuig. Ik zie daar geen moeilijkheden in!

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.142
    113
    Hier zitten wij ook aan te denken, is dat een beetje te doen in 2 weken? En hoe is het weer in het algemeen?

Deel Deze Pagina