Met je tijd meegaan...

Discussie in 'De lounge' gestart door prettymum, 20 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prettymum

prettymum Niet meer actief

Toen ik ooit op een BSO werkte verbaasde het me al dat zij Monopoly Junior speelden met... Jawel, Euro's ipv guldens.

Hier thuis heb ik zowel boekjes over Nijntje wiens moeder met een mandje naar de markt gaat om fruit te kopen. Maar ook filmpjes waarin Matt trots zijn nieuwe coole ringtone laat horen en Tractor Tom op zoek gaat naar een mobieltje dat kwijt is. Dan lossen ze dat op door te gaan bellen. Een heel herkenbaar thema, ik ben ook altijd op zoek naar mijn mobiel :).

En gisteren zat ik in de speeltuin en hoorde de volgende conversatie:

'Hoe oud was jij?'

'Acht!'

'Nee, want we doen vadertje en moedertje! Hoe oud was jij?'

'Oh, dan was ik drie'

'Oke, en dan was ik vader!'

'Nee, want we waren gescheiden'

'Oh. Oké!'

En dan voel ik me zoooo oud. Vroeger hadden wij zulk modern rollenspel niet. Hebben jullie dit soort momenten nou ook?

2. knap

knap Niet meer actief

Toen hadden ze ook al van deze rol spellen hoor.

Wel anders dat zeker. Elke generatie heeft wat anders .

3. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik verbaas me erover dat steeds jongere kinderen een mobiele telefoon hebben of een iPad oid. Nou ben ik zelf nog maar 23, maar als ik die jonge kids met al die nieuwe technische snufjes zie voel ik me echt bejaard:p.

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik voelde mij oud toen ik van een lieve mevrouw bij de Kiosk (die toch wel dik 35 jaar ouder is!) haar smartphone in haar handen gedrukt kreeg om iets voor haar op te zoeken; terwijl ik nog nooit een smartphone (sowieso met touchscreen) heb gehad en er behoorlijk lang over deed om vervolgens zonder succes hem te moeten terug geven.

5. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    o zoiets had ik laatst ook!
    Precies met vadertje en moedertje spelen;
    "ben jij dan de vader?"
    'ja dat is goed'
    "ben ik de moeder. En dan is *buurjongetje* geadopteerd"
    'jaaa dat is ook goed! maar dan krijgen we ruzie en dan gaat *buurjongetje* terug naar zijn echte ouders'

euh... watteh? Overigens waren de moeders van alle drie de kids aanwezig hoor en schoten die keihard in de lach.
    Echt, waar ze het vandaan haalden... geen idee. Maar ze hadden nhet schijnbaar erg gezellig met elkaar en hebben nog een dik uur vadertje en moedertje gespeeld in de speeltuin :D

6. Verox

Verox Niet meer actief

Hihihi ik moest ontzettend lachen om het kindje in het ziekenhuis dat met zijn handjes aan het beeldscherm met informatieve filmpjes zat. De teleurstelling omdat er niets gebeurde en het dus geen touch-screen was!
    Wij mochten vroeger niet met onze handjes aan de tv. En tegenwoordig denken kindjes dat ieder beeldscherm een touch-screen is!

En het jochie dat op de rommelmarkt steeds naar VHS video-banden zat te kijken. De oudere broer sleurde hem weg met de woorden "wij hebben zo'n ding niet meer". Zelfs vergeten dat zo'n "ding" een video-recorder heet!

Op zo'n momenten voel ik me al oud...

7. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hahaha mijn dochter liep laatst naar de televisie om te swipen... Dat wil dus niet ;)

8. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Mijn zoontje gisteren tegen mij (3 jaar, bijna 4)
    'Mama ik vind jou niet lief! De Wifi op de Streak (= een tablet) doet het niet meer en nou kan ik geen drakenfilmpjes meer op Youtube kijken' ;) Echt wat een wijsheid!! En het was ook nog zo, Wifi stond uitgeschakeld :)

9. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    nou idd wij hadden vroeger de eerste computers. tegenwoordig heeft onze dochter van 7 al een tablet...... en onze kleine jongen zet gewoon zelf zijn you tube filmpjes over trekkers verder. alles word idd geswipet (schrijf je dat wel zo?) om je kind stil te houden geef je nu geen stukje papier met een potlood maar een telefoon met spelletje in het restaurant.

onze dochter heeft ook al bedacht dat ze later "gewoon" een kind neemt die iemand anders niet wil. anders moet ze ene prikje en dat wil ze niet. en zo gaat het bij dr beste vriendje toch ook zegt ze dan. hij is ook van een andere buikmoeder dus het kan best. leek dr veel handiger. ;) dit roept ze al een paar jaar whaha. ze trouwt met hem en dan doen ze eht net zo als zijn ouders.

10. Verox

Verox Niet meer actief

Ow heerlijk die wijze woorden! Het is ook allemaal kinderlijk eenvoudig wanneer je ermee opgroeit.

Deel Deze Pagina