Ziekmelding werk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Hoofddorptje, 19 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoofddorptje

Hoofddorptje Nieuw lid

19 mrt 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Ik ben nu 32 weken zwanger en het gaat soms ok en vaak ook niet. Ik heb mij 2 weken geleden ziek gemeld. Ik heb erge steken in mijn linkerzij waardoor ik niet kan werken op sommige dagen. Ik heb erg moeite met mijn ziekmelding. Ik moet 'sochtend bellen, 'smiddags bellen en weer 'sochtends bellen. Elke dag vragen zij of ik kom werken. Nu hebben zij aangegeven dat ik 2 ochtenden in de week vrij mag nemen, dit moet helaas wel van mijn vrije dagen afgaan. Vorige week ben ik weer gaan werken en het is erg zwaar. Als ik druk ben geweest merk ik dat 's avonds erg goed.

Mijn verloskundige heeft gezegd dat ik rustig aan moet doen en moet luisteren naar mijn lichaam. Vandaag weer naar de verloskundige geweest en mijn spier is waarschijnlijk gescheurd en de baby is al ingedaald. Dit is erg voelbaar.

Ik weet nu niet of ik moet werken of niet omdat ik een rot gevoel heb en als ik halve dagen werk? moet ik dan mijn vrije dagen inleveren?

Groetjes!

2. Dana

Dana Niet meer actief

Nee je vrije dagen hoef je hiervoor niet in te leveren, je hebt recht op je ziekmelding, ziek is ziek!

3. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    als het niet gaat zou ik me gewoon 100% ziekmelden en wat een onzin van die vrije.dagen ze moeten die ochtenden gewoon op ziek inboeken. Aan jezelf denken en je kleine en idd ziek is ziek

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Die twee ochtenden moeten ze je gewoon ziekmelden. Je hoeft er geen vrije dagen voor op te nemen hoor.
    Wel moet je er rekening mee houden dat je dan met 34 weken met verlof moet, verplicht omdat je bent ziekgemeld.

5. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    als het niet gaat dan gaat het gewoon niet , ik heb met met 32weken gedeeltelijk ziek gemeld , waardoor ik nog maar een paar uurtje per dienst kwam werken , was net een drukke periode met veel uitzendkrachten , heb hun toen ingewerkt maar niet zelf de clienten geholpen ofzo .
    en met 34weken ben ik met verlof gegaan .
    als je kan en wil kan je nl ook op atbasis werken en ander ben je gewoon ziek door zwangerschap

6. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Je baas is daar voor verzekerd via het uwv dus het kost hem niks hoor dat je ziek bent ivm zwangerschap. (zitten hier ook op het forum het uwv webcare team)
    Ben zelf ook deels ziek. Werk 6,5 per dag ipv 9 nu.

groetjes

7. Angeliquek

Angeliquek Actief lid

24 mei 2011
    161
    58
    28
    NULL
    NULL
    Als het niet gaat dan gaat het niet. Dat voel je zelf het beste. Ik werk zelf nog maar voor 50% ivm bekkeninstabiliteit en harde buiken. Het uwv vergoed deze 50% waardoor ik alsnog mijn volledige loon ontvang. Het is dan wel belangrijk dat je bij je ziekmelding aangeeft dat het om zwangerschapsgerelateerde ziekte gaat. Je baas moet dit dan ook zo doorgeven aan het UWV. Hoe dan ook hoef je geen vakantiedagen in te leveren als het om zwangerschapsgerelateerde ziekte gaat en het is ook niet aan je baas om te beoordelen hoeveel en of je nog kunt blijven werken. Je baas is immers geen arts. Vraag indien nodig een consult aan bij de arbo-arts. Sterkte en succes!

8. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    pffff wat een werkgever dat je 2x per dag moet bellen!!!
    Maar je hoeft idd geen vrije dagen in te leveren sterker je bouwt nog uren op over je ziekmelding. Ze moeten jouw bij het uwv ziekmelden voor zoveel % en jij krijgt gewoon je loon doorbetaald.

suc6!

9. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Zoo wat een #($&$ zijn het af en toe toch ook. Niks ervan! Als je griep hebt gaat het toch ook niet van je vrije dagen af!!! Jij levert helemaal niks in, je bent gewoon ziek. Nergens mee akkoord gaan hoor, jij meld je ziek, wil hij wat anders regelt hij een afspraak bij de arbo arts voor je.

Als je baas je bij het UWV zwangerschapsgerelateerd ziekmeld dan krijgt hij overigens alles vergoed dus je baas is nu lekker van twee walletjes aan het eten. Zo moet je het ook bekijken, je bent ze niks verschuldigt maar dat kleine mensje in je buik wel.

Bel nu gewoon op dat je niet meer kan werken tot aan je verlof, je bent ziek met ingang van 5 maart dus 30 weken zwangerschap. Je levert geen vrije dagen in en als je baas anders wilt zeg jij, dan regel je eerst even een afspraak voor mij bij de arbo arts want ik mag niet meer werken, ik ben ziek. Je brengt de veiligheid van je kindje in gevaar en dit wil je niet, dit mag je best ventileren naar je baas hoor! Kom nou toch.

Oh sorry, zullen de hormonen wel zijn maar ik word toch zo boos van dit soort verhalen. Wat een egoistische mensen zijn er toch!

10. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ow en dat er af en toe een goede dag tussen zit wil niet zeggen dat je dan wel kan werken. Dit komt door de rust en is juist goed! En al voel je je thuis heel wat, vaak ben je dan op je werk ook nog niks waard want het is gewoon te veel. Niet schuldig over voelen hoor!

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ziek melden en vanaf morgen gewoon niet meer werken. Je hebt een gescheurde spier !! En bent hoog zwanger. Nu is er niets! belangrijker als jouw nu. Laat hun maar een arbo arts regelen, morgen ook zeggen ik blijf ziek , kan niet meer werken dus ga ook niet twee x per dag bellen wat trouwens belachelijk is . Kom voor jezelf op hoor !!!

Deel Deze Pagina