Met jezelf praten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Aloe, 16 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Ik doe het ook hoor! Voornamelijk als ik wil "uitproberen" hoe een situatie anders was gelopen als ik iets anders had gezegd of gedaan.. Of om me voor te bereiden op bijv. een sollicitatiegesprek. Ik praat niet over koetjes en kalfjes met de buurvrouw ofzo ;)

2. Gazy

Gazy Niet meer actief

Ik doe het ook.. vooral als ik veel stress heb.
    In emotionele situaties .. gebruik ik het ook wel eens. Want bijvoorbeeld met mijn broer worden niet besproken.
    En dan kan ik in mijn hoofd even flink uit mijn plaat gaan en er even flink verdrietig zijn.
    Dan valt het in real life mee. ;)
    dan ben ik dat gevoel al kwijt..

3. Verox

Verox Niet meer actief

Ook ik "praat" voortdurend in mezelf.
    Ik dacht altijd dat het normaal was, je denkt toch altijd wel ergens aan? Ik ben in mijn hoofd constant bezig. Met lijstjes maken, mailtjes opstellen, gesprekken voorbereiden...
    Het enige moment dat ik "rust" in mijn hoofd heb is als ik een boek lees, maar dan lees ik dat boek hardop in mijn hoofd, dus ik betwijfel of dat echt rustgevend is.

Ik was dan ook verbaast toen ik erachter kwam dat mijn partner vaak nergens aan denkt. Hoe is dat mogelijk? Ik vind dat echt jaloersmakend! Wat moet dat heerlijk zijn!

4. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Dat klopt.

5. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Dit kan ik geschreven hebben. Ik ben ook extreem opruimerig, om gek van te worden.
    Ik ga nu wel naar de psych om te kijken wat er precies mis is, mijn broer is net zo, en nu hij opgenomen is om te leren om met zijn add om te gaan, en hij goede medicijnen krijgt is het echt een ander mens. Ik hoop ook ooit eens rust te vinden..

6. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik heb dat ook! Doodmoe word je er van... Ben ook 'getest' op add, maar net niet genoeg punten.

7. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik heb het ook, hoor ook echt mijn eigen stem dan, maar ik hoor ook muziek. Oke dit klinkt wel heel vreemd, maar bedoel als ik aan een liedje denk hoor ik hoe die klinkt zeg maar.

Ik ben vaak met mezelf het praten over bijvoorbeeld mensen die voorbij komen, zo van jeetje je kan zoiets beter niet dragen, of oh hey leuke jas!
    Maar ook andere dingen tegen mezelf, nou nu ff niet zo zeuren, kom op gaan met die banaan of dat moet nog gebeuren en dat nog.
    Vaak heb ik het snachts, dan ga ik allemaal dingen bedenken die ik nog wil doen of moet doen. Ik word er vaak best wel moe van haha

Mijn man ziet dingen ook niet in zijn gedachten, hij denkt dan bijvoorbeeld ik moet nog boodschappen doen. Dit denk ik dan ook, maar dan zie ik de winkel voor me en de boodschappen, echt plaatjes. Ik denk niet in woorden, maar zie alles in beelden. Best vervelend als ik bijvoorbeeld iets wil maken en ik zie het echt helemaal voor me in mijn hoofd en het lukt me niet om het daadwerkelijk zo na te maken.

8. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Ts: hoe gaat dat dan? Jij denkt iets in je hoofd en in je gedachten hoor je bv je ex wat terug zeggen?

9. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik sluit me aan bij jullie :) ...soms word ik er gek van en soms merk ik het niet, heb ik er geen last van. Heb het ook wel eens aan m'n man gevraagd maar die heeft dat niet en daar kan ik me niks bij voorstellen. Je kan toch niet aan niks denken, zou anders wel willen weten hoe je dat moet doen?!? Lijkt me wel eens lekker, even rust in het hoofd.

10. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ehm ja. Niet zozeer dat ik hem echt hoor..maar ook weer wel. Ik kan het niet goed uitleggen eigenlijk.

11. Duufke22

Duufke22 Niet meer actief

Ik kan ook hele gesprekken met mezelf voeren.. En soms met anderen, maar dat is alleen als ik weet dat er een gesprek of situatie aan komt, en ik probeer alle mogelijke scenario's te zien in mijn hoofd.

Het is bij mij zelfs soms zo erg, vooral als ik oververmoeid ben, dat ik mezelf vanalles aan kan praten. Brrr!

12. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik vind het ook vreemd hoe ik voor anderen invul wat zij zullen zeggen. Want zo zal het natuurlijk niet echt gaan, al zou de situatie zich ooit echt voordoen.

Ik word ook onrustig van 'losse eindjes' want dan kan ik het gesprek in mijn hoofd niet afronden. Daarom los ik problemen in mijn leven het liefst zo snel mogelijk op, want dan kan ik het achter me laten ipv dat het elke keer weer in mijn hoofd komt.

Ik val trouwens 's avonds in slaap door te luisteren naar een serie op de laptop. Dan ben ik daar op gefocussed zeg maar en ben ik niet bezig met de gesprekken.

13. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Hahaha dat is echt zó herkenbaar! :D

14. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    Ik herken het niet maar kan wel eens met mezelf lachen. Vind dat heerlijk.

Mensen denken soms dat ik hardop tegen mijzelf praat wanneer ik met de kinderwagen loop maar ik praat gewoon graag met mijn zoontje onderweg en in de supermarkt bijv. Het is me wel eens gevraagd tegen wie ik sprak. Vond dat eerder raar van diegene want het is toch heerlijk om telkens met je zoontje te praten. Diegene ziet toch dat ik met mijn zoon ben. 1 keer had ik niet door dat hij in slaap was gevallen omdat hij met zijn rug naar me zat en sprak ik nog steeds door.

15. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    ik heb dit ook.. en ben ook een echt beelddenker..
    ook heb ik asperger.. misschien dat dat er iets mee te maken heeft?

eigenlijk heb ik altijd gedacht dat iedereen dit deed? want hoe kan het nou stil zijn in je hoofd?... dat snap ik echt niet :)

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik doe het ook.

17. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    hahaha ik was me er helemaal niet van bewust tot ik het eerste stukje tekst las... toen bedacht ik me dat ik vlak daarvoor met mijn man aan het "praten" was :D

18. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    ja ik ook en zoveel dat ik wel een tegen mijn partner zeg; Ik denk mezelf nog eens gek, nooit is het eens stil in mijn hoofd.
    Zeer vermoeiend en ook met beeld erbij dag en nacht.

19. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Wat herkenbaar! ik dacht dat ik soms gewoon een beetje raar (gek) was. ;)

20. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik doe het ook! Gaat ook echt altijd door. Eigenlijk dacht ik dat iedereen dat deed. Ik kan me echt niet voorstellen hoe het zou zijn als het "stil" is in je hoofd.

Deel Deze Pagina