Ik heb ook hele discussies met mezelf. Ik betrap mezelf er ook wel eens op dat ik zo druk in mijn hoofd ben, dat ik zelfs gezichts uitdrukkingen en al erbij heb. Ook op straat in mn eentje. Maar goed, ik ben een beetje vreemd.
Yep, heel herkenbaar! Ik heb het erger als ik een gesprek moet aangaan waar ik tegenop zie. Bijvoorbeeld op werk ofzo. En ik ben nu al aan het 'oefenen' om straks als onze tweede geboren is beter m'n grenzen te bewaken en voor mezelf op te komen in plaats van alles maar over me heen te laten komen omdat ik geen zeurwijf wil zijn. Vroeger deed ik als ik alleen thuis was in m'n hoofd ook allerlei screentests en interviews omdat ik graag bij MTV wilde werken, hahaha. Maar nu heb ik het ook als ik binnenkort een situatie heb waarbij ik allemaal nieuwe mensen ga ontmoeten. Dat je zo'n voorstelrondje moet doen ofzo. Dat doe ik in m'n hoofd dan alvast.
Jaaaaa, ook dit! Mijn mimiek is nogal eh, levendig zegmaar, dus dat levert soms rare taferelen op als ik op de fiets 'gesprekken voer'
ik voer geen gesprekken in mijn hoofd. maar ben wel altijd aan het denken...wat ik ga doen..behalve als ik afleiding heb heel irritant
Hahaha TS zo te lezen ben je niet de enige. Ik sluit me erbij aan hoor, ben ook de hele dag aan het kletsen in mezelf. Of ik voer gesprekken die nog plaats moeten vinden, als een soort van oefening. Of gesprekken die al plaats hebben gevonden, en die gewoon leuk genoeg waren om te herhalen. Ik ben echt de hele dag met mijzelf in gesprek. Vind het niet vervelend maar wel wat vreemd af en toe. Dan zeg ik tegen mezelf: Okay Mel, en nu STIL. Dan lukt dan twee, drie minuutjes en daarna gaat het gewoon verder. Hoort bij me, I guess.
Hier ook discussies en hele gesprekken met mezelf hoor. Dingen afwegen, mezelf advies geven, moed inpraten hahaha. Eigenlijk best gezellig
Ik ben erg blij om te horen dat anderen dit ook doen, echt waar. Toen mijn vriend zei dat hij dat nooit had ging ik mij echt afvragen of het dan niet normaal is. Blijkbaar is hij hier de 'abnormale' haha.
bedoel je dat je jezelf antwoorden geeft met zijn stem in je hoofd? alsof het net lijkt dat hij je dan antwoordt? dat herken ik ook wel
Ik herken mij hier ook in, heb het ook nooit als vreemd of apart ervaren. Dit doe ik ook al van kinds af aan. Ik pas inderdaad ook gesprekken aan die niet zo zijn gelopen als dat ik gewild had en dan voer ik ze opnieuw in mijn hoofd totdat ik tevreden ben met het resultaat. Of inderdaad ook situaties of gesprekken die nog plaats moeten vinden, speel ik alvast af in mijn hoofd en pas het zodanig aan totdat ik er blij mee ben. Nu ik lees wat ik schrijf denk ik zo is dat normaal? haha nee het is nooit stil in mijn hoofd. Kan ik me ook eerlijk gezegd niet voorstellen. Doe dit overigens alleen als ik alleen ben inderdaad.
Ja hier nog een die complete discussies voert met andere mensen in m'n hoofd haha... Vind 't niet storend ofzo... Hoort bij me
Het is nooit stil in mijn hoofd... Ik dacht eigenlijk dat iedereen dat wel had. Ik ben dus ook geen ster in mediteren. Ik kan de waanzin niet stoppen
Hier nog iemand idd.. Vooral gesprekken die nog komen gaan al 100 x in mijn hoofd afspelen.. Vooral lastige dingen.. Of als ik naar de dokter moet heb ik al ons gesprek in mijn hoofd zitten heeeeel vermoeiend..heb overigens wel ADD Miss toch daarmee te maken heeft..