Met kerst bevallen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Biancaaa, 3 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

22 mei 2006
    1.852
    0
    0
    Flevoland
    Hallo allemaal.
    Ik heb een vraagje ik ben 12 december uitgerekend.
    Nu ben ik dus bang dat ik net als bij onze eerste weer 2 weken overtijd ga, zal de verloskundige je gewoon door laten lopen tot en met de kerstdagen en dan pas eventeel je op weg helpen??
    Of zullen ze het al wat eerder proberen te helpen??

Groetjes een stresskipje

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Misschien dat ze je wel eerder wil proberen te strippen. Maar dat geeft geen garantie dat je gaat bevallen natuurlijk. Inleiden zullen ze niet zo snel met kerst doen denk ik, alhoewel mijn nichtje wel op eerste paasdag is ingeleid en bevallen. Maar dat is toch anders dan kerst. En haar 2e kindje is op een 13e geboren (toen ook ingeleid), terwijl ze liever niet wilde dat haar kindje op een 13e geboren zou worden.
    Ik denk dat als je ingeleid moet worden, het de 27e wordt.

3. ipad

ipad Niet meer actief

Hoi...ik ben ook rond kerst uitgerekend....ik zie er als een berg tegenop....

Ik heb wel horen zeggen dat ze het ziekenhuis zo leeg mogelijk willen hebben rond de feestdagen...en dus niet snel zullen inleiden...

succes...en hopen dat het gewoon op tijd komt....

4. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

22 mei 2006
    1.852
    0
    0
    Flevoland
    vorige keer hebben ze me vliezen doorgeprikt wat eigenlijk niet mocht maar dat werkte wel
    Zullen ze dat deze keer ook kunnen proberen?

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk het niet... als de kans dan heel groot is dat je kindje met kerst komt. Aan de andere kant, als je thuis wil bevallen met verloskundige zullen die er niet zo moeilijk over doen, is mijn ervaring. Maar ik denk niet dat ze er in het ziekenhuis blij mee zouden zijn...

Ik zou het overigens even aan je verloskundige vragen. Dan weet je ook een beetje waar je aan toe bent. Maar ik hoop voor je dat je gewoon midden december bevalt :)

6. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

22 mei 2006
    1.852
    0
    0
    Flevoland
    jaa de vorige keer zei ze wel van de 21e lig je ongeveer wel in je kraambedje.
    maar toch heb ik een beetje twijfel
    Hoe willen ze dat dan toch voor elkaar krijgen?

7. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Ik ben 25 December uitgerekend van mijn eerste kindje. Maar goed wil het wel "gewoon" zijn gang laten gaan. Dus we zien wel of we een kerstkindje krijgen. :)

8. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    ik ben 29 dec. uitgerekend van ons 2e kindje.. Wij laten ook de natuur zijn gang gaan.. Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit gehoord dat ze eerder inleiden ivm kerst of oud-en nieuw, alleen als er natuurlijk een medische reden voor is.

In ieder geval heel veel suc6 met de laatste loodjes!

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik was van Eva op 23 december uitgerekend en Eva is netjes tussen kerst en oud en nieuw gekomen :) (30 december). Maar het is en blijft gewoon een lastige periode....

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    ben op 20 dec. uitgerekend en zelf de 21e jarig, als ik overloop, nouja prima. laat de natuur haar werk maar doen, tenzij er natuurlijk een medische indicatie is voor eerder inleiden o.i.d.
    VK heeft wel gezegd dat ze zo weinig mogelijk in het ziekenhuis willen hebben.. Rare instelling trouwens voor een ziekenhuis maar goed..

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Helemaal niet zo raar... er is gewoon veel personeel vrij met kerst.

12. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Tsja, denk niet dat er veel aan te doen is en ik denk dat ik zelf geen ingrijpen zou willen dmv strippen of vliezen breken of wat dan ook om het te voorspoedigen.
    Ik ben 12 januari uitgerekend en mocht het kindje eerder komen kan het ook zomaar in de kerst-oud&nieuwperiode komen....dan is dat maar zo. Niks aan te doen.

13. mychat

mychat Actief lid

3 jun 2008
    214
    0
    0
    Ik ben de 19e december uitgerekend, ik maak me er drukker om dat ik niet wil dat ons beebje op de 24e december (= trouwdag) wordt geboren (als ze komt is het natuurlijk prima ;) )
    Mijn stiefbroer zijn zoontje is op 26 december geboren (na 2 weken overtijd te zijn) en dat was een ingeleide bevalling, in dat ziekenhuish ielden ze dus zeker geen rekening met de kerstdagen!

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik ben de 27e uitgerekend..das pas link :D
    Ruben kwam ook op de uitgerekende datum ;)

Nee hoor, het maakt me helemaal niks uit. Hij of zij komt maar lekker wanneer ie er klaar voor is.

15. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Ik ben uitgeteld op 5/01. Als het komt dan komt het, maare... toch liever nà Nieuwjaar als het even kan :D Maar in mijn geval dus wel geen geval van inleiden of zo...

16. suze238

suze238 Actief lid

9 mrt 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    ik ben de 28e uitgerekend dus ook grote kans op een kerst of oud en nieuw kindje, maarja helaas zit er geen knop op mijn lijf waarop staat : hier drukken voor aanvang bevalling!

17. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    lol dàt zou pas iets zijn :D

18. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Of je doet gewoon zoals ik met onze oudste: ik was uitgerekend op 14 of 15 december en beviel 6 weken te vroeg, op 4 november! Was toen wel even flink schrikken allemaal maar achteraf gezien vind ik begin november wel een prettigere datum dan zo rond alle feestdagen. Maar ja, je hebt het nou eenmaal niet voor het kiezen! En een kerstkindje vind ik altijd ook wel weer iets heel moois hebben. Behalve dat het voor het kindje zelf waarschijnlijk minder leuk is: mensen zijn altijd druk met andere dingen op jouw verjaardag. Maar het komt zoals het komt!

19. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Mamasu, ik deed net zoiets...
    Ik was uitgerekend op 25 feb en kreeg een spoed ks op 18 december...
    Heb zelf dus de kerst nog moeten doorbrengen in het ziekenhuis (jaja, met kerstmaaltijden!!!)
    Mijn dochtertje is destijds zelfs met kerst geopereerd.
    Was nog best wel druk toen, ik ben met de tweede op bevrijdingsdag bevallen en het was toen echt veel rustiger. En tja, er is wel veel personeel met vakantie, net zo als overal.

Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van vk of ziekenhuis wat ze doen.

20. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ik denk niet dat ze je eerder gaan strippen omdat je rond de feestdagen bent uitgerekend. Maar goed, de ene vk is de ander natuurlijk niet!

Ik was volgens de eerste echo de 24ste uitgerekend, volgens de 2e echo was het 17 december, en uiteindelijk is hij op 14 december geboren!

Ik zag er ook best wel tegen op, die december maand. En nog is het wel een drukke tijd, maar ik kijk nu wel heel anders naar die tijd. Als ik nu aan kerst en oud en nieuw denk, denk ik ook aan mijn kraamtijd. Een soort van extra dimensie :D

groetjes Setje

Deel Deze Pagina