Met kerst uit eten met peuter van bijna 3

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavoorde2x, 31 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenny1980

Jenny1980 Niet meer actief

Ik snap je heel goed. Ik zit ook niet op mijn gemak hoor in een restaurant met mijn zoontje.... Die tijd komt wel over een paar jaar. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt!

2. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Ik zou het niet doen... Waarvoor is het nodig? Zelf zit je niet lekker en je doet je kind en de andere gasten er geen plezier mee. Mijn schoonvader kwam vorig jaar ook maar dat briljante idee en ik het het meteen afgeblazen, alleen het idee al. Mijn zoontje doodongelukkig omdat hij uren moet zitten en ik ben alleen maar IND e weer om hem zoet te houden... Nee er komen nog genoeg jaren dat je uit eten kunt en als we uiteten willen gaan we lekker samen, doen we de kids niet aan.

3. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Helemaal mee eens!

4. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Drie uur :$:$:$ Aah gossie dat vind ik echt zielig hoor

5. soeza

soeza Niet meer actief

Waarom? Als ze het echt vervelend had gevonden had ze niet zo lief stil gezeten......

@ts
    Ik zou doen waar jullie je goed bij voelen, als je het niet ziet zitten zou ik het niet doen, net wat de andere ook al zeggen, je zit niet alleen in het restaurant en het is voor andere gasten en personeel best vervelend als er de hele tijd verveelde kindjes rondrennen.

6. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    Wij gaan regelmatig uit eten met kids, 1 van 2, 5 en 1van 1jr..
    Als we met hele fam gaan is er nog een kindje bij van 9 mnd.
    We komen altijd in dit restaurant misschien wel dat dat t ook is
    Mijn kids mogen rondlopen om de benen te strekken verder kijken ze ee filmpje op telefoon en lopen we heen en weer om eten te halen , wok..
    Als ik mn kids niet mee heb vraagt de eigenaar waar ze blijven haha..
    Gewoon gaan en rustig blijven niemand verwacht dat een kind 2, 5u op zn gat zit met deze leeftijd ..

7. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Wat grappig, dit probleem had je ook op het Viva forum geplaatst :)

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Waarom is dat zielig?
    Onze kinderen weten niet beter als wij uit eten gaan. Ze gedragen zich keurig en vinden het heel erg gezellig. Lekker tekenen, gezellig praten en lekker eten.
    A.s. kerst gaan we weer, met een 3 jarige en een 6 jarige.

9. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    volgens mij zijn nog altijd de ouders de baas.

enne een kind van 3 moet dit lijkt mij wel kunnen.
    ik vind het belachelijk dat jj niet uit eten zou kunnen omdat je kind niet wil luisteren, want dat is het uiteindelijk.

als jij zegt dat hij moet blijven zitten dan moet hij blijven zitten.

ik zou gewoon mee gaan. neem wat speelgoed mee kleurtjes ofzo een paar auto's gewoon iets waar hij op het moment intresse in heeft. en iets waar hij niet veel naar omkijkt.

en als je bang bent dat het een flop word ga je van te voren toch even een keer uit eten naar een wat minder kindvriendelijk restaurant. kun je testen hoe het gaat in combi met het speelgoed.

maar ik zou zeker niet thuis blijven. als het nou een baby is ok. die kun je niet sturen maar een kind van 3 echt wel.

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Goede tips! Dit werkt voor ons heel goed en restaurants plaatsen je al gauw "uit de weg" op het moment dat je kinderen mee hebt.
    (Laatste keer zaten we daardoor dus naast een grote luidruchtige groep met ons meisje dat dolgraag uiteten gaat en zich dus ook gewoon gestaafd. Zelfs zij merkte op dat die heren niet echt wisten hoe het hoort in een restaurant)

En inderdaad speelgoed mee voor op tafel.
    We gaan overigens nooit naar buiten maar toen ze kleiner was wel aantal keer naar het toilet. Even een loopje.

Maar ik proef uit je berichten dat je eigenlijk je beslissing al hebt gemaakt...
    Maar nog zoekende bent naar hoe je dit het beste kunt oplossen.
    Zodat oma een leuk etentje heeft maar jullie ook.

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

#31 Saskia78, 1 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 nov 2013
    Wij zijn paar jaar terug in Hotel New York (rotterdam) geweest voor het kerstdiner.
    Wij aten heerlijk in stijl met een strijkkwartet dat aan de tafels kwam spelen. In een grote ruimte ernaast was een kinderkerstfeest.
    Onder begeleiding knutselen en spelletjes.
    En een kinderkerstmenu met frietjes en kibbeling.
    Dat laatste vond ik wat jammer omdat onze dochter echt alles lust en kibbeling kunnen we thuis ook eten :)
    Maar was een prima avond zo.

Andere goede optie in Rotterdam os de Chinees vlakbij het station.
    Een echte Chinees dus geen babi pangang en foejonghai op het menu dus.
    Soort van draaiende tafel net alle gerechten erop.
    In het midden van het restaurant staat en grote pagode waar alle kinderen spelen.
    En dat zijn er echt veel want er eten met name Chinese families.
    Enige nadeel is dat de menukaart in het Chinees is dus wij hebben gezegd: "doe maar iets" en hebben echt heerlijk gegeten.

12. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het een paar keer gedaan op uitnodiging van anderen (familie) en ik vind het voor hele kleintjes tussen 1 en 3 een drama als er geen kinderfaciliteiten aanwezig zijn. Hier 2 hele drukke ondernemende kereltjes en eigenlijk ben je alleen maar daarmee bezig in plaats van een gezellig etentje. Prachtig hoor van die ouders met welopgevoede kindertjes ;) Maar hier is het iig. geen succes. Wat eerder gezegd is.. je kent je eigen kind het beste en als je niet lekker zit dan zou ik niet gaan.

13. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Ha ha helaas werkt dat niet altijd zo dat als jij het zegt het ook gebeurd.. hier tenminste niet:):)

14. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Kleurpotloden oid meenemen werkt hier wel aardig, iig tot het eten arriveert ;) Die van mij is ook geen stilzitter hoor, en doet ze het wel, dan zit ze wel te wiebelen en aan 1 stuk door te klepperen over hoeveel zin ze heeft in spelen.

Ze moeten het toch leren, dus ik zou gewoon meegaan als 1e test. Wie weet gaat het wel heel goed en kun jij ook lekker rustig zitten :)

15. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Hmm ik vind het beide. Hier gaan ze wel mee uit eten maar kan ze geen 3 uur stil laten zitten op een stoel. Hier vorige week nog naar een vd valk geweest, we hebben gevraagd/kregen een plaats vlak bij de kinderspeelhoek en ze hadden er een kinderdisco wc nou de kids hebben zich mega vermaakt. Voor het eten en na het eten hebben ze lekker gespeeld met snel gemaakte vriendjes. Tijdens het eten moeten ze gewoon blijven zitten en eten.

16. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Maar ik ga dus niet naar een restaurant waar geen kinderspeel ruimte is en ze dus 3 uur aan tafel moeten zitten... Dit kunnen ze niet en hoeven ze ook niet te kunnen. Hoeven ze thuis ook niet. Ze kunnen prima de maaltijd uitzitten maar willen daarna daarvoor wel even lekker spelen.

17. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

3 uur zou ik ook te gek vinden hoor!

18. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Hier ook niet hoor, als ze een dwarse bui hebben op die leeftijd, net die dag dat jij daar heen wilt, nou, berg je dan maar! Wel doet een ipad of telefoon wonderen aan tafel om ze rustig te houden, evenals de kleurboeken en de potloden...

19. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Het is ook nog is zooo enorm druk met kerst dat is helemaal niks voor kleine kinderen . Op een minder drukke dag zou ik het nog overwegen

20. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik denk dat juist de Japanner leuk is voor kinderen. Ze kunnen bij de teppanyaki kijken wat super leuk is en waar ze waarschijnlijk al een hele tijd 'zoet' mee zijn.
    Wij nemen vaak kleurtjes mee, een poppetje en een my little pony en ze vind t super. Voor een jongen kun je denk ik beter een paar auto's meenemen ;). En omdat het kerst is misschien een klein cadeautje tussendoor.

Deel Deze Pagina