Als je echt zeker bent dat je zoontje "geen zittende kont" heeft en ook niks heeft met tekenen enzo, zou ik het niet doen. Of zou ik een ander restaurant met kinderhoek zoeken. Je schoonzus kan het restaurant dan wel ideaal vinden, maar ze zullen toch echt wel een keuze moeten maken of ze jullie erbij willen hebben of niet. Overigens ... 3 uur eten??? Wat doe je dan allemaal? Hier gaan wij met 2 geregeld uit eten, maar langer dan 2 uur zitten wij echt wel nooit op restaurant, hoor! En dan hebben we echt wel voorgerecht, hoofdgerecht en dessert op. Familie-uitjes met kinderen gaan hier overigens meestal naar de wok. Kunnen de kinderen lekker rondkijken, zelf nemen en rondlopen (zolang ze niemand storen). De teppanyaki vinden ze daar overigens ook leuk om te kijken, maar da's dan goed voor 5 of 10 minuten. Mijn schoonouders vinden dat overigens ideaal, want iedereen kan nemen wat hij of zij wil, het is à volonté dus niemand heeft nog honger en de kinderen vinden er ook iets wat ze lusten. En het is er niet te stijf. Met Kerst eten we overigens gewoon thuis bij mijn ouders (kerstavond) en bij mijn schoonouders (kerstdag). Dan wordt er echt niet uit eten gegaan, maar gewoon rond de kerstboom gevierd met uitgebreid eten, pakjes, ... Bij mijn schoonouders hebben de kinderen dan meestal iets van speelgoed mee en sowieso beginnen ze dan ook direct te spelen met de inhoud van hun pakjes . (Bij mijn ouders zijn - nog - geen kinderen.) De dag dat Kerst bij mijn schoonouders wegvalt (mijn schoonouders lopen tegen de 80 aan), neem ik de boel over en organiseer ik het hier in huis overigens. Ik vind er immers niks aan om met Kerst op restaurant te gaan.
Wij gaan geregeld uit eten met ons zoontje. Meestal geen drie uur, maar twee halen we wel. Echter als hij na een uur wel klaar is met rondkijken en eten, schuiven wij stilletjes de ipad op tafel en mag hij een filmpje kijken . Geeft ons wat extra tijd en geeft hem wat afleiding. Zal vast heel wat commentaar krijgen, maar ach voor ons werkt het en wij kunnen lekker met zijn drietjes uit eten zonder gekrijs en geren
Tja hier hoef ik niet over na te denken. Ik ga dus echt niet uit eten met mijn kids. Mijn kids kunnen maar moeilijk stilzitten. Een gewone maaltijd thuis gaat net, maar dat moet dus niet langer duren. Kun je niet met elkaar koken en diverse gangen serveren? Dan kan je kind gewoon even spelen tussendoor en hoeft hij niet per see stil te blijven zitten.