TS was de starter van het 'Vliegschaamte' topic, wellicht zit hem daar de clou? Verder ben ik het met je eens hoor. Wij gaan wel altijd met de auto die kant op, maar dat komt omdat er overal in en om London (en elders in de UK) familie woont, plus wij gaan eigenlijk altijd vooral met de auto, en vliegen praktisch nooit. In TS' geval zou ik waarschijnlijk ook eerder vliegen of de Eurostar aanraden, óf inderdaad net buiten Londen en dan dagelijks met de metro naar het centrum.
Haha oh dat wist ik niet. Zelf ben ik niet zo'n vliegfan, maar vind de Eurostar wel echt een uitkomst.
Wij gaan na kerst met de bus naar Londen. 4 Dagen incl harry potter studios en een rondleiding met een Nederlandstalige gids door Londen. Misschien ook een optie.
De webform accepteerde destijds mijn Nederlandse nummerplaat niet en volgens hun servicedesk moest ik dan alles emailen naar ze en kon ik binnen 2 maanden antwoord verwachten, omdat ze het erg druk hadden. Niet echt handig. Maar misschien hebben ze hun website inmiddels verbeterd.. dat hoop ik voor ze
Wij zaten afgelopen zomer op een natuurpark zo’n uurtje met de trein vanaf londen. We zijn 1 dag geweest, dat was meer dan genoeg met onze, nog kleine kinderen. We hebben de high lights bezocht en zijn naar het national history museum geweest. Daarnaast hebben we nog chessington zoo bezocht en lego land. Dat was allebei 40 min rijden met de auto.
Voor de studios? Die zijn boekbaar tot einde 2023 en wij gaan in mei. Ik neem aan dat ik in nov of dec kaartjes kan kopen voor 2024.
Wij zitten in een premier inn richting stadsrand maar naast de metro. Dan lukt parkeren wel, er is een speciale app voor waarin je plaatsen kunt reserveren. Mss is dat voor TS ook een idee. Helemaal centrum zou ik niet doen nee.. qua parkeren niet, qua kosten ook niet.
Dank jullie wel! Heel waardevol war jullie schrijven en vliegen is idd geen optie voor ons… als het ook anders kan
Wij zijn afgelopen herfstvakantie naar londen geweest met de kids. We zijn vlg mij 5 dagen geweest en hadden eigenlijk nog tijd te kort. We hadden een familiekamer in een hotel dat dicht bij de metro lag. Hotel lag op de rand van het centrum. Wat mij opviel was dat je alles van te vorem moet reserveren (musea, reuzenrad enz) met een tijdslot. Vervolgens kijken ze totaal niet naar het tijdslot maar het nadeel daarvan is dat je dus gewoon in de rij moet staan. Ik vond het zelf wel super fijn dat we zo dicht bij het centrum zaten want het zijn gewoon drukke dagen. Ik vond het prettig dat wr dus snel in ons hotel waren. De kinderem vonden het overigens super leuk en hebbem het er nog steeds over.
Wij zaten het voorjaar in Park plaza County Hall. Wat hierboven ook gezegd werd: met jongere kinderen vind ik het wel fijn om zo weer in het hotel te zijn. Wij gingen vroeg de deur uit. Eind van de middag, als de kinderen moe werden, even relaxen in het hotel en dan begin van de avond nog even op pad. Wij hebben ook goede ervaring met de Eurostar. Super relaxed (en snel) reizen. Oyster card voor het ov in de stad (kun je online al bestellen). London card hebben wij ook gebruik van gemaakt. Reserveer tijdig je activiteiten, want bij ons zaten sommige dingen al vol.
Zijn er ook mensen die de eurostar inclusief hotel hebben geboekt? Ik zit ook te kijken en het lijkt erop dat ik dan inclusief treinreis bijna hetzelfde kwijt ben als normaal alleen het hotel. En voor TO: Wij overwegen om naar een musical te gaan, misschien ook leuk met de kinderen? Het is natuurlijk wel in het engels maar als je een verhaal pakt wat ze al kennen (Matilda, Frozen bv) dan is het misschien nog wel te doen.
Wij ook! Ik vind de prijzen wel echt heftig maar denkndat het voor de meiden geweldig is. De lion king draait ook nog, daar willen we heen.
Wij zijn naar frozen geweest omdat mijn kids het verhaal kennen en het dan beter konden volgen. Ze vonden het geweldig (en het zijn jongens dus geen mega frozen fans).
Geen idee of t al benoemd was, maar in die periode ging ik naar nottingham en heb toen uit ellende nog een andere jas daar gekocht. Vond t gemeen koud aan die kant van de noordzee en als heuse koukleum had ik geen beroerde jas (naar nederlandse maatstaven). Maar allicht valt dat in Londen mee?
Hangt natuurlijk ook van je plek af maar ik vind het heel betaalbaar (vergeleken met Nederland) als je er een beetje op tijd bij bent. Zag voor Peter pan in december nog tickets van 6 pond, daar doe je het in Nederland niet voor die beginnen al bij 47 euro.
Als je op tijd bent is het goedkoper. Ik had thuis al gekeken, maar we waren er nog niet uit. Zag toen prijzen rond de 35 pond, eenmaal daar waren er prijzen rond de 235 pond. Zijn toen maar niet meer gegaan. Wel jammer, maar dat vond ik een beetje te gek.
Ja die zag ik ook maar 35 is de vanaf prijs, dan zit je helemaal achterin achter een paal bij de lion king zie ik 150 voor eerste en 100 ongeveer voor tweede rang. 235 zou ik ook zeker niet doen...
We hebben de trein geboekt! Nu nog een plek om te verblijven voor 5 personen… Fijn lekker centraal zodat we tussendoor ook even kunnen rusten.. Of met lekker ontbijt of een klein keukentje zodat we zelf ontbijt kunnen verzorgen.. Tips zijn enorm welkom