Met kind op 1 kamer wonen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zwollywood, 12 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Je hebt daar wel alles in de buurt. Ja bij de asserdorperstraat ook natuurlijk maar toch. Beide wel lekker dicht bij het centrum.

Ik vind huisje 1 wel errug klein! Aan de andere kant, alles beter dan niks natuurlijk. Ik zou dan als ik jou was een 1 persoonsbed neerzetten en daarnaast een ledikant, dat gaat makkelijk. En een gordijn ophangen is veel makkelijker als een tussenwand en even effectief. En veel naar buiten als het even kan, want binnen wordt het snel te klein denk ik.

2. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik mis Zwolle :(

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou het doen voorlopig, en lekker met mn kleine in 1 bed gaan slapen.

4. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    die tweede link lijkt mij meer wat. Natuurlijk,als het niet anders is,is het niet anders maar ik zou hor-en-dol worden van dat eerste kamertje. En nee,ik ben geen verwend nest die grote woningen gewend is;)

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar die 2de is wel meteen een stuk duurder. 575+155 aan energiekosten. Die andere is 510 incl.

6. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

5 dec 2011
    659
    0
    0
    Ja die kosten zijn klote. Particulier huren in Zwolle (overal eigenlijk) is zo duur. Dan vind ik dat eerste kamertje qua plek, leefbaarheid enz nog wel te doen. Ik moet ook kosten betalen om uberhaupt in een huisje te kopen. Een keer huur + borg + bemiddelingskosten. Dat eerste kamertje kost me dus al 3 x 510 euro om uberhaupt in te mogen. Die kosten wil ik zo laag mogelijk houden!

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Ik zou het ook doen! Lekker een plekje voor jezelf en je kindje. Die merkt natuurlijk de stress ook tussen jou en partner!

Toen mn man en ik samen gingen wonen zijn we ook in een studio begonnen! Ik vond het erg knus en gezellig. We hebben hier 6 mnd gewoond en vonden toen wat anders!

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik moet er niet aan denken om in zo'n klein kamertje met een kind te wonen, maar als het niet anders is... Kan je niet in een dorpje buiten Zwolle wonen? En dat met openbaarvervoer goed te bereiken is? Heb je trouwens al op marktplaats gekeken? Daar staat ook het e.e.a. op. Zoiets als dit: Marktplaats.nl > Met spoed woonruimte nodig? in Zwolle, Overijssel . Een chalet huren.

9. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Que woonruimte is alles wel te doen, maar wat mij tegen zou staan is dat het echt in zon drukke straat is, dus dat je kind niet voor op straat kan spelen. Dan wordt het wel snel klein als je ook niet makkelijk naar buiten kan.

10. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Ik heb samen met mijn dochter (toen 6 maanden) een half jaar op een kamer gewoon van krap 15m2. Mijn bed was gelijk bank en ik had de kamer wat gescheiden door een dressoir over dwars te zetten. Daarachter sliep mijn dochter. Het is ff passen en meten, maar ik vond het toch wel fijn om wat voor mezelf te hebben. Ik moest overigens keuken en badkamer ook gewoon delen, dat was wel minder.

De opzegtermijn zou ik persoonlijk wel een punt vinden. Eerlijk is eerlijk een sociale huurwoning gaat meestal snel in na toewijzing en dan 3 maanden met dubbele kosten zitten is een heel prijzig grapje.

11. Ummi92

Ummi92 Niet meer actief

Wij wonen ook zo maar wel zelfstandig. 19 m2 woonkamer, groot balkon en douche € 350 (studentenwoning) voor tijdelijk is het goed te doen. Ik kan alleen niet thuis blijven, ik ben bijna altijd weg. Me man en ik gaan particulier huren. Via de woningbouw duurt het jaren als je een korte meetijd hebt. Wat ik wel echt irritant vind is dat als de kleine slaapt, dat ik dan op me tenen moet lopen (figuurlijk:) of dat ik te voorzichtig doe en juist dan overal tegenaan aan loop of dat ik wil niet wil afwassen, want ze zou eventueel wakker worden.

12. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Opzegtermijn is gelijk aan je betalingstermijn. Als je per maand de huur moet betalen is je opzegtermijn wettelijk ook 1 maand en geen 3 maanden... Dus zou even nagaan welke betalingstermijn de verhuurder hanteert, als de huur gewoon per maand wordt betaald = geen probleem.

13. Ummi92

Ummi92 Niet meer actief

Met particulier huren heb je wel dat je dan 3x huur moet betalen + 19 procent van de huur. Duur grapje in het begin. Is dat ook hetzelfde als het gaat huren via een makelaar?

14. Linana

Linana Niet meer actief

Ik zou het ook doen!
    Beter als langzaam gek worden in de huidige situatie.
    Lijkt me ook beter voor je zoontje :)

Ik vind het trouwens een leuk huisje, de eerste link.
    De tweede vind ik zo op de foto's helemaal niks

15. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als jij je er goed bij voelt doen!

Vind het persoonlijk wel veel geld voor een kleine ruimte. Maar beter dan helemaal niets.
    Is het niet een optie om buiten Zwolle te kijken? Misschien is het daar goedkoper?

Succes met je keuze!

16. Ik zou voor de eerste gaan ook omdat et dicht bij de papa is.l

17. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    nou ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel veel geld vind voor zo'n klein huisje...

vriendlief en ik wonen in een rijtjes huis, gezinswoning met 4 slaapkamers boven...
    daar betalen wij minder voor dan het bedrag dat er voor dit huisje betaalt moet worden!
    maar dat ligt dan denk ik ook aan de plaats in nederland...

maaaar ik zou het wel overwegen want deze situatie lijkt me zo ook niet langer haalbaar...
    doen wat goed voelt meid!
    het belangrijkste dat je je kindje kunt geven is liefde, daar heb je geen villa voor nodig ;)

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind het op zich ook wel veel geld, maar het is wel inclusief hè? Dan vind ik het nog wel meevallen. Het ligt volgens mij ook erg gunstig en in het centrum en zo te zien ziet het er netjes uit. Ik vind het zo gek nog niet, zou het helemaal zien zitten als het thuis niet meer zou gaan. Ledikant of 1 persoonsbed in die hoek zetten en kamerscherm ervoor en zelf op een slaapbank slapen. Of samen met kindje in dat hoekje in een 2 persoonsbed slapen (werkt niet voor elk kindje). Misschien niet ideaal, maar wel lekker knus en dan lekker op je gemak uitkijken naar iets anders, maar je hebt dan in ieder geval iets voor jezelf.

19. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is er niet een mogelijkheid om in zo'n vakantiepark een gemeubileerde woning te huren. Ken een aantal mensen die op deze manier snel aan tijdelijke woonruimte zijn gekomen. Op zo'n park zijn er dan ook veel speelmogelijkheden voor je kleintje. Je kunt met het OV en met de fiets. Ik opper maar een aantal dingen...heb nog nooit in zo'n situatie gezeten (gelukkig).

20. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Inclusief zou ik het doen! Van daaruit kan je verder kijken, en hebben jullie wel de rust om bij te komen van alle spanningen.

Deel Deze Pagina