wow ...dat vind ik nu wel veel geld zeg .... of is dat 'normaal' in Nederland? Wij huren hier aan 550 (West vlaanderen) en hebben 1 grote living, grote keuken, garage, 4 kamers, 2 toilet, badkamer, overzolderd en grote tuin. niet dat je daar iets mee bent, maar puur ter vergelijking. Snap natuurlijk wel, in nood kan je misschien niet anders
Wij hebben op een studio gewoond met onze oudste dochter tot zij 6 maanden oud was. Ik heb toen in mijn (ongepland want beiden studerend) me rot gezocht naar betere ruimte, toen Robin 6 maand was hebben we een 3 kamer app. gevonden, daarna een 4 kamer flat en nu een grote eengezinswoning. Heeft een jaar of 5 geduurd totaal Ik vind het heel moeilijk om je een advies te geven, het is te doen, maar het is, geloof me, wel heel klein hoor, wij hadden 35m2 en we werden echt gek van de kleine ruimte, weinig plaats voor spullen, geen opbergmogelijkheden etc. Het maakte mij met kind echt een beetje claustrofobisch. Is er echt een 3 of 4 kamerflat te vindne voor dat bedrag? vaak zijn er ook speeltuinen in de buurt van flats te vinden, en dit lijkt meer in het centrum te zitten? Je kind kan geen kant op en ik lees dat je een jongen hebt, uit ervaring met vriendjes hier in de buurt, jongens uit de klas van Robin die weleens komen, hebben die flink bewegingsruimte nodig. Het kan dus echt gaan benauwen vrees ik. Mijn advies: kan het niet anders, doe het dan. Maar ik zou echt eerst verder kijken, die bungalow die werd aangehaald, is dat niet wat? ik zou het reizen 4 dagen per week dan wel voor lief nemen denk ik. Die andere 3 dagen heb je dan zeeen van ruimte, kun je je eigen groenten misschien gaan kweken en weer bezuinigen op boodschappen, ik noem maar wat. En je kind kan lekker rotzooien. Ik zou geen overhaaste beslissingen nemen. Ruimte gebrek kan echt killing zijn. En je weet van tevoren egwoon niet wanneer je een huis aangeboden krijgt. Hier heeft het 12 jaar geduurd en dan zitten we ook nog in de vrije sector van de woningbouw, niet eens in de 'gewone' woningbouw, had nog minstens 5 a 10 jaar geduurd hebben ze voorspeld
Natasha, het is normaal ja, zulke prijzen, wij huurden ook een kamer voor 500 toen, toen een flat met 4 kamers voor 550,00 en nu een huis met 6 kamers en grote tuin en eigen parkeerplaats voor iets meer tja, klopt van geen kanten. Noemen ze dat geen huisjesmelkers?
Prijzen zijn echt normaal hoor. Ik betaalde 300 voor een kamer van 15m2 zonder eigen keuken, badkamer enz. Nu zit ik in een flatje met 2 slaapkamers (ooit 3 slaapkamers geweest, dus wel grote) en betaal 600 euro exclusief.
Ik zou het persoonlijk nooit doen zo'n kleine ruimte.. Ik zou eerder kijken wat iemand hier al aangaf naar zo'n vakantie woning, je heb veel meer ruimte, alle voorzieningen zijn op het park aanwezig, je betaald misschien wat meer moer goed daar krijg je ook veel meer voor terug en ik denk dat dat ook beter is voor je kleintje. En wat betreft het reizen naar je werk of kdv ik zou dat voor lief nemen. Succes met je keuze meid.
Tijdelijk ja waarom niet? Ik heb geen idee hoe oud je kleintje is maar tot een jaartje of 3/4 moet het prima te doen zijn als je zelf in een een persoons slaapt.
Dat "afstand voor lief nemen" begrijp ik wel maar is makkelijker gezegd dan gedaan. Als ik straks werk tot zes uur en dan pas 7 uur thuis ben, kind op bed om half acht. Nee ga ik echt niet doen. En ik snap wel als het niet te houden is moet je IETS maar toch stel ik daar wel voorwaarden aan. Eentje is dat ik dichtbij alles wil zitten. Dus woningen op vakantieparken of dorpen in de buurt vallen gewoon af.
Mee eens! En dat mensen zeggen dat kinderen de ruimte nodig hebben. Dat is maar net wat ze gewend zijn. Wij vinden ons huis al klein, maar vroeger woonden mensen hier met 6 kinderen....
Het is wel een ideale plek maar, ik zou nog wel iets verder kijken naar de mogelijkheden. Tegenwoordig is er veel leegstand, dus misschien dat je via een andere organisatie goedkoper een studio kan vinden? Hier nog een link:Woningverhuur Zwolle Maxx-vastgoed + assendorperstraat zorgt voor hoge maandlasten. Succes!
Het is wel klein, en weet niet hoe lang de wachtlijst is voor sociale huur, maar voor een jaartje lijkt het me wel te doen. Je kunt met een kamerscherm al een deel afscheiden wat veel scheelt, en als je ergens een stapelbed/hoogslaper vandaan kan krijgen (is misschien niet het mooiste maar wel praktisch), kunnen jullie boven elkaar slapen en scheelt aanzienlijk in de ruimte. En ruimte nodig hebben, veel kinderen spelen beter in kleine ruimtes dan grote ruimtes. Verder zijn we hier natuurlijk ook gewoon verwend met hoeveel ruimte we hebben!