Ik verdien gelukkig ook bijna mijn oude salaris hoor, in ons CAO staat dat we 62,5% doorbetaald krijgen, dat is nog meer dan ambtenaren! Krijg je wel gewoon doorbetaald na 31 juli dan? Mijn prof zei als eerste: "ja, dat risico liepen we natuurlijk". Moest er wel om lachen, van hem kan ik het hebben. Daarna kwamen overigens meteen de felicitaties. Wel goed dat je bijna een postdoc plek hebt! Voor mij is het nog niet helemaal duidelijk, ik schat 60% kans. Dat was ook 1 van de redenen waarom ik nu al weer zwanger ben, wilde niet solliciteren met een dikke buik en ook niet na 1 maand nieuwe baan al moeten vertellen dat ik zwanger ben. Over het in bed nemen: dat doen we alleen als hij ziek is en dat is hij nu niet. Het is even doorzetten, maar als we steeds toegeven gaat dit nog veel vaker gebeuren. Dat probeer ik ook midden in de nacht steeds te zeggen tegen mezelf... Wat enorm scheelt: we hebben ook nachten genoeg dat we hem helemaal niet horen en dat hij uitslaapt tot 8 uur. Dan laad ik weer even op. En dat mis jij nu net.
Ik onderbreek mijn lange werkdag weer even met een stukje hart-luchten hier Ik zit al aan mijn koffie-tax voor vandaag (één grote mok sterke zwarte koffie), dus nu thee... warm kantoor... duf hoofd... naderende deadline... En dat niet eens door Renske, maar door dat stel proleten dat met die achterlijke toetertjes door de straat ging van 1 tot 4 $) uur 's nachts. Gek genoeg sliep Renske daar gewoon doorheen, die slaapt 's nachts erg diep. En ik word bij alles wakker, heb oren op steeltjes sinds ik moeder ben Maar het goede nieuws: ik had afgelopen woensdag (en ook vorige week) een beetje een inhoudelijke crisis over wat ik nu aan het doen ben (artikel schrijven dat allang af had gemoeten), en vandaag viel opeens alles weer in mijn hoofd op zijn plek en kan ik weer verder. Woensdag had ik het hele manuscript zowat gesloopt, nu zet ik het verbeterd weer in elkaar Nou, weer verder bikkelen nu. Ik gebruik het topic maar een beetje om mezelf op te peppen (externe oppepping is altijd heel welkom ).
Hier wat externe oppepping/herkenning: Wat een *&%$#*#! mensen die midden in de nacht iedereen wakker houden! Ik ken het oren op steeltjes verschijnsel, vroeger sliep ik zelfs dwars door de ergste onweerbui heen... Fijn dat je weer verder kan met je paper! Schrijf je veel alleen? Ik werk vooral veel samen, heel prettig als je het even niet meer weet. Er is dan altijd iemand die het even van je overneemt of advies kan geven, hebben ze zelf ook baat bij. Het is zeker een journal artikel dat je aan het schrijven bent? Ik heb daar een hekel aan omdat er geen deadline is... Onze groep publiceert meestal in conference proceedings, dan moet het gewoon echt af zijn op de deadline. Laatste dingetje: het is bijna weekend en het blijft prachtig weer!
Het is een journal waarvan een special issue een conference proceedings - maar de conferentie is al jaren geleden en ondertussen ben ik nogal veranderd van gedachten over de materie. Ik schrijf veel alleen, maar ook wel samen als ik toevallig met iemand op één onderwerp zit of gemeenschappelijke interesses heb. Heerlijk, weekend. Ik krijg een draagdoekconsult, ik zie er erg naar uit! En als dochtertje nou even meewerkt... misschien héél eventjes uitslapen (8 uur zou al fijn zijn).
hoi Renske, ik las dat je een koffietax hebt van 1 grote mok, maar ik kwam dit tegen op internet. (en gaat ook over thee, dus denk ook cola) en ach ja, wie weet toch?Voeding voor de moeder - Zwanger - Thema - Gezondheidsplein.nl koffie en thee Als je graag wil dat je baby gaat slapen, moet je geen koffie drinken vóór je borstvoeding geeft. Je kind geniet mee van alles dat je zelf eet of drinkt. Als je 's ochtends goed op gang komt na een kop koffie, geldt dat nog veel sterker voor je kind dat nog geen koffie gewend is. Het kan er zelfs wat onrustig van worden. Het wordt daarom afgeraden om veel koffie te drinken als je borstvoeding geeft. Cafeïnevrije koffie is natuurlijk geen probleem. Ook thee bevat een prikkelende stof: theïne. Kruidenthee bevat deze stof niet.
Ik moet ook gewoon ff m'n hart luchten hier. Ik wil slaaaaaaaaaaaaapen. Zo, dat is eruit. Hier ook een probleem met een kleine meneer die niet wil doorslapen (kleine mevrouwen schijnen dat trouwens beter te kunnen). Rond de 6 maanden is het hem 2 weken gelukt, maar toen verving ik 1 bv door kv en kwam hij die 's nachts weer inhalen. Toen kwam hij weer maandenlang 1x per nacht, maar dat was nog redelijk te doen. Hoewel ik heel blij was toen hij 3 maanden later weer ging doorslapen, maar helaas werd hij net daarna ziek en toen was het weer feest. Viel ook lekker samen met een korte eenkennigheidsperiode waarin hij even niet meer op zijn eigen kamer wilde slapen, maar dat doet hij gelukkig weer wel. Maar sindsdien wordt hij 1-3x wakker nadat we hem rond half acht in bed hebben gelegd. En dit warme weer helpt ook niet echt mee aan zijn en onze nachtrust. Maar ja, nu zou ik overdag ook hard moeten werken. Maar ik ben de laatste dagen weer zo moe dat ik me nauwelijks kan concentreren. Dus dan ga je dit soort berichtjes zitten schrijven . Tijd om mezelf weer even een schop onder mijn kont te geven en verder te gaan met werken.
Wat lekker, evenstar, dat het met je artikel ineens op z'n plek viel. Ik ben niet gepromoveerd, maar heb het zelf wel meegemaakt bij het schrijven van m'n master thesis (deeltijdmaster naast een 32-urige baan). Mozes, wat een bevalling was dat... Bij het schrijven van artikelen heb ik altijd véél hulp gehad van m'n vriend, die leest het kritisch en kan me vaak ook over een dood punt heen helpen. Dus daarin ben ik het eens met fenneke80, het is zooo fijn als er iemand af en toe met je meeleest! Ik drink trouwens ook wel wat koffie hoor, 2 kopjes per dag hooguit. Heerlijk! Al merkte ik inderdaad wel wat effect bij m'n dochter toen ik voor het eerst een keer een koffie na het avondeten nam, dat had ik beter niet kunnen doen. 's Ochtends één of twee kopjes (niet vlak na elkaar), helpt mij goed de dag beginnen en zij heeft daar niet echt last van.