Ik wordt net gebeld door KDV dat Ilya 38.5 graden koorts heeft. Hij was wel vrolijk vanmorgen, maar was nu een beetje chagerijnig. Ze bellen weer als het hoger is of als hij echt ziek is. Zit nu erg te twijfelen om hem gewoon op te halen en een halve dag vrij te nemen. Wat vinden jullie?
Heb net nog een x naar KDV gebeld en hij was weer wat vrolijker en had geslapen. Ze bellen me wanneer het erger wordt.... Dus ik laat hem nu nog daar zitten, maar als het erger wordt ga ik hem lekker halen!
tja is altijd erg moeilijk.....bij een kindje kan de koorts ook zo weer zakken, ook weer stijgen, valt niet te peilen. Op ons KDV is het bijna verplicht om je kindje met koorts boven de 38,5 graad op te halen. Zou het persoonlijk ook niet leuk vinden om mijn zieke kindje daar te laten, dat weet je misschien zelf van vroeger nog wel als je ziek was, dan wilde je het liefste bi je moeder zijn, en in je eigen bedje! Maar misschien heb ik makkelijk praten, je moet wel weer een vrije dag opnemen! Tot nu toe nog niet meegemaakt dat Ferron ziek is geweest (gelukkig----even afkloppen) maar wij hebben wel al een NOOD scenario bedacht hiervoor, en heb al flink wat over-uren opgespaard mocht het zo voorkomen!) Mijn vriend kan bijv. ook snel thuis werken, dat scheelt ook al weer, dan hoef ik niet altijd maar vrij te nemen. Alhoewel ik wel het dichtste bij mijn mannetje zit (in het zelfde gebouw) Maar als mijn zoontje bijv s'ochtends vroeg voordat hij naar het KDV zou gaan en hij is ziek, dan blijft mijn vriend thuis werken! Eigenlijk wel ideaal! Laat even weten wat je doet! ben wel benieuwd hoe andere moeders dit "oplossen"!
Als de kleine huilerig en hangerig is van de koorts (dus ziek) dan halen wij m op. Als hij nergens last van heeft voor de rest dan niet.
Zoals ik al zei laat ik hem nog op KDV. Hij had geslapen en was weer vrolijker. Als het slechter gaat dan haal ik hem natuurlijk meteen op! Bij ons op KDV ben je niet verplicht om hem op te halen met 38.5, maar ze bellen wel altijd. Ik denk trouwens dat het een beetje de nawerking van zn prikjes van vrijdag zijn.... Gelukkig werkt mn vriend maar tot half 4, dus die haalt hem altijd rond 4 uur op.