Hallo allemaal, mijndochter heeft vandaag voor het eeerst een flesje kunstvoeding gehad, en ze was gelijk een stuk langer tevreden dan bij het geven van afgekolfde melk uit een flesje of borstvoeding... ik wil gaan afbouwen met de borstvoeding , maar ook weer niet direct van de ene op andere dag... hoe hebben jullie dat gedaan het afbouwen?? en kan ik dan vandaag nog es een flesje kunstvoeding proberen? ze dronk dat flesje kunstvoeding (65 cc) in 1x leeg en was tevreden, en later kreeg ze nog een flesje met bv melk (100 cc) en kwam ze sneller weer voor een volgende voeding...
Hi, Het CB heeft vaak mooie afbouwschema's die je kunt opvragen. Ook kun je heel goed even contact opnemen met één van de bv-mama's hier op het forum. Die hebben vaak ook heel goeie tips. Maar misschien nog even terug. Het is niet raar dat met KV een kindje langer tevreden is, het is tenslotte een stukje zwaarder. Maar het mist ook een boel zeer unieke en positieve eigenschappen die bv wel biedt. Hoe wil je daar mee om gaan? Ik raad je aan om te proberen minimaal één maand alleen bv te geven en dan pas te gaan combineren. Op die manier maak je meer kans om je bv productie stabiel te krijgen (al duurt het meestal veel langer). Ook is het voor heel kleine babies juist heel goed om vaak kleine beetjes te drinken! Met een flesje gaat dit natuurlijk minder goed. Begrijp me niet verkeerd. Er is niets mis met kv (ik geef het zelf al een geruime tijd en ben er zelf ook groot op geworden) maar als je de kans hebt om bv te geven dan is het misschien toch te overwegen om hier echt voor te willen gaan!
ik vind het een beetje jammer dat je het 'kunstvoeding' noemt.. vrouwen die geen borstvoeding kunnen of willen geven, geven gewoon flesvoeding.. kunstvoeding klinkt erg negatief!
Het is absoluut niet de bedoeling dat het negatief overkomt..ik heb zelf flesvoeding gegeven bij mijn zoontje die toen na 2 weken niet meer genoeg had aan mijn melk wat hij via de sondevoeding kreeg.. het spijt me als ik de indruk gegeven heb flesvoeding minder goed te vinden als borstvoeding..ik vind het gelijk, en het zowel positief als je borstvoeding kunt/wilt geven als flesvoeding.. sorry nogmaals...
GroeiGids :: Stoppen met borstvoeding hier een schema ik ben ook zo rond de 2 weekjes begonnen met afbouwen, Isa is nu 6 weken en ben er eigenlijk zo goed als vanaf. Gaat veel beter zo, ook veel meer tevreden na de fles dan na de borst, maar ik heb dan ook een extreme hongerlap hier!! haha suc6! ik begon ook met 100cc trouwens maar toen al snel 120+ 4 en nu al op 150 + 5
Het is maar net hoe je er tegenaan kijkt. Ik geef borstvoeding, maar alles gaat via de fles, eigenlijk dus ook een soort van flesvoeding. Kunstvoeding is toch niet negatief, het zegt gewoon wat het is.
Ik ben laatst ook gaan afbouwen omdat ons meisje niet mer tevreden was met de bv. Ik heb steeds een voeding vervangen door fv. Na een week was ik van de bv af, heb haar toen wel nog een keer bv gegeven omdat mijn borsten op springen stonden.