Met lopen een voetje scheef neerzetten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door AdrianaM, 31 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Weer even een vraagje voor jullie

Onze kleine loopt nog niet los, maar als hij aan de hand stapt dan zet hij een voetje goed neer en de andere lijkt hij wel een beetje te slepen en die zet hij ook helemaal scheef neer, alsof hij geen kracht heeft om hem rechtuit te zetten.
    Herkent iemand dit en ging het vanzelf over? Ik ga sowieso de fysio maar even op de hoogte stellen.

Nou bedankt alvast.

Groetjes Adriana

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Is helemaal normaal hoor; dit gaan ze vanzelf corrigeren.

3. o,ja dat wist ik helemaal niet. Mijn moeder die begon er meteen over en mijn vriend ook. Ik dacht eigenlijk ook wat jij daar schrijft, maar was toch benieuwd naar jullie ervaringen.

Bedankt.

4. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Ik heb deze vraag bij CB gesteld..
    Komt meestal door het kruipen, dan staan de voetjes naar binnen.. Ene been is dan iets sterker waardoor die al recht staat, de ander word vanzelf sterker en dus ook rechter..

5. Hij zet niet zijn voetje naar binnen, maar zijn tenen helemaal naar de buitenkant zeg maar. Beetje een sleeppootje om het even oneerbiedig te zeggen.
    Ja het lijkt wel of dat andere been sterker is inderdaad. Nog wat slappe spiertjes aan de andere kant.

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

dat is normaal hoor, komt wel goed.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat had ze hier ook heel erg, het ene voetje een stuk meer dan het andere. Maar ik weet eigenlijk niet wanneer dat over gegaan is? Het valt me nu eigenlijk niet meer op... Ze loopt inmiddels 2 maanden los en had daarvoor 2 maanden ongeveer aan de hand gelopen.

Ik zou me pas zorgen gaan maken denk ik als je kindje goed los loopt (en dus ook goed sterk is) en het dan nog doet. Zo lopen er ook veel kindjes in het begin regelmatig op hun teentjes. Maar wanneer ze dit niet cóntinue doen, is er ook niets aan de hand.
    Mijn dochter heeft het dan niet gedaan, maar ik weet dat het geen kwaad had gekunt, had ze het wel gedaan.

8. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    mijn zoontje doet dat precies zo! en ook mijn moeder wees me erop, die vond het niet normaal namelijk.

9. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Hier precies hetzelfde, ook zon charlie chaplin voetje (naar buiten toe) en ze tilt hem ook niet op. Ik moetvrijdag naar het CB dus vraag het daar ff na.

10. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Heb je een buikslaper?? Want dan draaien ze ook hun voetje ;)

11. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Noelle deed dit ook toen ze nog niet helemaal zelfstandig liep, maar wel al een paar maanden overal bij langs liep. Wij maakten ons dus inderdaad ook een beetje zorgen of er misschien iets niet goed zou zijn met de stand van haar heupen ofzo. Ik wilde het dus ook bij het eerstvolgende bezoek aan het CB aankaarten, maar voor die tijd loste het probleem zich al op. Sinds ruim 2 weken loopt ze nu namelijk helemaal los en nu is het nagenoeg over. Toen ze dus nog niet zelfstandig liep, draaide ze haar linkervoet echt heel ver naar buiten, maar toen ze pas geleden los begon te lopen, verbeterde het enorm.

Afgelopen week ben ik met haar op het CB geweest en toen heb ik het er toch nog even met de arts over gehad en zij zei, dat we ons absoluut geen zorgen hoefden te maken, want niets duidde er op dat er iets niet goed zou zijn met haar heupjes. Zij heeft even gekeken hoe Noelle nu liep en vond dat ze haar linkervoetje maar minimaal iets naar buiten draaide nu en dat ze haar rechtervoet verder helemaal goed recht naar voren zette. Het is hier dus vanzelf goed gekomen toen ze eenmaal zover was, dat ze echt goed haar evenwicht kon bewaren om los te lopen.

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ja! Dat vroeg ik me ook al af!

Mijn dochter sleept haar rechtervoetje een beetje mee, die draait ze wat naar buiten. Maar het is geloof ik al een stuk minder aan het worden.

Het is idd een buikslaper en ze kruipt veel!
    Dat is weer een geruststelling (ik dacht t al, maar toch;))

13. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Noelle is ook een buikslaper en kruipt al vanaf dat ze 8 maanden is, dus wellicht dat ze daardoor ook haar voetje naar buiten draaide en iets meesleepte. Maar nu ze zelfstandig loopt, loopt ze eigenlijk perfect. Ze draait haar linkervoetje dus nog minimaal iets naar buiten, maar het schijnt ook heel normaal te zijn dat kleine kinderen hun voeten niet recht neerzetten bij het lopen.

Mijn oudste dochter draaide echter haar voeten juist heel erg naar binnen met het lopen toen ze klein was en dat heeft ze ook heel lang gedaan eigenlijk. Maar naar binnen draaien schijnt juist heel veel voor te komen bij jonge kinderen, zeiden ze toen op het CB, en het is meestal over als ze de leeftijd van 4 jaar hebben bereikt.

14. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Mijn dochter heeft vanaf 8,5 maand in een spreidbroek gezeten en toen ging ze ook net staan en om de tafel heen lopen, dus altijd in spreidstand. Nu is ze overdag uit haar spreidbroek en loopt dus ook met 1 voetje naar buiten, dacht dat het door de spreidbroek kwam, maar lees nu dat het dus niet zo is :) Het zal dus idd wel vanzelf over gaan.
    Merk dat ze achter haar loopwagentje haar voetje wel scheef houdt, maar dat als ze aan een handje loopt dat ze ze dan wel goed zet. Toch de hele dag dan maar aan de hand lopen :)

15. Wat leuk al die reakties :) Zo te lezen is mijn kleine schat niet de enige met een charly chaplin waggeltje :)

Hij slaapt wel vaan op zijn buikie of op zijn zij.

Ik geloof dat ik nu mijn vriend wel kan overtuigen dat het wel goedkomt. Evenals mijn moeder natuurlijk.

bedankt dames

16. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Hier ook een buikslaper trouwens.

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Doet mijn dochter ook, 1 voet draait ze helemaal naar buiten. Zal wel goed komen :)

18. Wij hebben hier 1 voetje naar binnen staand, bij mijn 3 jarig zoontje.

Dat was niet erg, vooral op blote voeten laten lopen (of sokken) maar in ieder geval binnen geen schoenen.

Had met de spier in de voet te maken die ontwikkeld word en sterk moet worden.

Deel Deze Pagina