Met maatje 80 de winter door?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juffie26, 14 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Omdat ik dadelijk niet meer kan kiezen uit wat ik leuk vindt, dan zijn alle leuke kleding al op. Dat heb ik voor de zomer ook gehad, te lang gewacht toen was al het leuke op. Nu heb ik precies alles wat ik wilde hebben, hangt mooi in de kast. En echt winter dik spul is het niet, ja de winterjas natuurlijk wel, maar de rest zijn gewoon lange broeken en longsleeve shirtjes, dat is ook voor het najaar bedoeld.

2. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    En voor de winter gaat er een vestje over of een romper met lange mouwen

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik heb zelf vorige week ook een longsleeve gekocht maar koop ook liever zo af en toe wat dan dat ik nu al een hele garderobe ga aanschaffen, zeker als je niet weet wat de groei doet...maar snap het verder wel hoor :)

4. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Vestjes en jasjes zou ik 1 maat groter kopen moet nog wat onder. Anders zit t zo strak!

5. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik koop ook alleen wat ik nu nodig heb. Je weet toch nooit hoe hard ze groeien.

Winterjas heb ik wel gehaald, vorige winter midden in de winter was het jasje toch echt te klein, maar toen kon ik geen winterjas meer vinden. Ik heb toen een jasje gekocht dat veel te groot was, die gebruiken we nu maar weer als herfstjas, was toen een beetje te groot.

6. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu 68, dan heeft ze 74 in de winter verwacht ik.
    Gemiddeld een half jaar per maat (bij mijn zoontje dan..)

7. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Ligt aan de groeispurten die je kindje krijgt.
    Mijn meisje zat met 6 mnd in maat 80 en met 12 mnd in 92/98. Toen begon de echte winter pas. Ze is een december kindje.

In maat 80 blijven best veel kindjes lang hangen.
    Maar hier hebben ze er echt heel kort ingezeten.
    Een gemiddeld kindje zit hier van 9 tot 12 mnd oud in geloof ik.

Ze heeft nu maat 98/104 en haar winterjassen maat 104.

8. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Hoeveel centimeter is jullie meisje?

Maat 80 is dan wel errrrug groot.
    Hier alles in 74 voor de winter. Dochter is 68 cm.
    In maat 80 verzuipt ze aangezien dat 12 centimeter groter is dan 68.

Ik denk dat je dochter als ze nu in 68 zit echt niet over 4 maanden (in december) 12 cm is gegroeid. Zo hard gaat dat nu niet meer als in het begin.

9. tuc

tuc Niet meer actief

het verschil tussen maat 74 en 80 vond ik heel groot. Ik zou eerder voor 74 gaan.

En ietsjes omslaan is geen punt, doe ik bij mijn zoontje ook wel. Bij maat 62 soms nog, maar echt oversized vind ik geen porem.

O en een winterjas groter nemen omdat er een vest ofzo onder moet hoor ik vaker, maar dat hoeft niet hoor, daar worden winterjassen opgemaakt. Die zou ik qua maat hetzelfde passen als een zomerjas.

10. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik weet niet precies hoe groot ze nu is, moeten over 2 weken weer naar cb. Wat ik zelf gemeten heb zojuist is ze ongeveer 73 cm.

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dit is een spijkerbroekje maat 80, is 2 keer omgeslagen kan best toch?

12. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik heb de nieuwe collectie van beebielove als wintercollectie, heb even bij hun maten tabel gekeken. En in de shirtjes scheelt het 1,5cm van tussen maat 74 en 80 en in de broeken zit 3,5 cm tussen maat 74 en 80.

13. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar.. je hebt alles al gekocht toch? Wat wil je dan nu nog eigenlijk horen?
    Als jij kleren omslaan mooi vind bij je dochter dan is dat voor jou toch prima?

Heb je dat broekje binnen in ook aan moeten trekken met de elastieken?

14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik was me gewoon aan het afvragen hoelang ze dan met maatje 80 doen, of ze daarmee de winter door kan zoals mijn vraag ook is. Ik weet dat elk kindje anders maar ik denk dat over het algemeen wel een gemiddelde is hoelang kindjes daarmee doen en daar was ik benieuwd naar. Verder niets gewoon nieuwschierig.

15. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    kan prima toch, beebielove valt kleiner is mijn ervaring weet nog dat mijn dochter een longsleeve 74 droeg bij draagmaat 62/68

mijn dochter is van december en droeg van 9 t/m 12mnd 74-80 en vanaf een jaar 80-86 en nu zit ze in 86 nog steeds maar van sommige spijkerbroekjes ook nog wel 80.

ik heb voor haar nu veel winter 86 in de kast liggen die ik in februari in de sale heb gekocht en nog wat kleertjes van de oudste die ze nog aan kan.
    ik ga nu nog geen 92/98 op de groei kopen want het is zo onvoorspelbaar voor hetzelfde zit ze nu nog maanden in 86.

16. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik denk dat je het er niet mee red en had persoonlijk ook echt niet een hele wintergarderobe aangeschaft al. Maar je hebt het al gedaan en bent er tevreden mee dus prima toch ;)

Hier de oudste in 86 bij de 1e verjaardag (80 heel kort aangehad) en zat altijd op +1 lijntjes van gewicht en lengte. Middelste zat in 74-80 rond de 1e verjaardag (zat op het gemiddelde) en de jongste zit nu in 68 met nog geen 7 maanden (onder het gemiddelde met gewicht, boven gemiddeld met lengte). Voor broekjes kan zij zelfs nog in 56 omdat ze vrij smal is, lengte is dan wel wat tekort natuurlijk, maar in 68 broeken verzuipt ze echt die zijn veel te wijd. Ieder kindje verschilt en verschilt ook weer hoelang ze in een maat zitten natuurlijk ;)

17. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ach joh, als het wat kleiner valt red je het makkelijk. Die broek zit niet te ruim van boven en de rest zal ook wel goedkomen.
    Ze zal heus niet boven die 80 uitkomen hoor.

18. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dames bedankt voor alle antwoorden, we zullen weleens kijken hoever we komen! Komt goed.
    Ik ga aan de strijk hier.

19. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Hier heeft ze van 9-12 mnd in maat 80 gezeten, ze was zowel lengte als gewicht +1. Met haar verjaardag naar 86 over gegaan.

20. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Hier dus in bijna de zomer maat 80 gehad met 5 en 6 mnd oud.
    Maar met 12 mnd moest ze over naar maat 92/98 omdat alles te klein was.

Hier een kindje wat juist nog harder is gaan groeien in een paar maanden tijd.

Het ligt er echt aan hoe hard je kindje groeit.

Ik kreeg in de winter voor haar eerste verjaardag een hoop maat 92 voor de zomer.
    En je raad het al.
    Ze heeft het nooit aangehad :( allemaal veel te klein.
    Je weet echt niet van te voren hoe hard je kindje groeit.

Had hier ooit eens een vraag gesteld welke maat winterjas.
    Toen was ze 6 mnd oud.
    Mensen zeiden allemaal maat 86.
    Niet wetende dat ze die maat met 8 mnd al aan had.
    Met 12 mnd was de jas echt flink te klein was echt blij dat ze nog 92/98 verkochten van winterjassen.

Anders had ze een veel te kleine jas aan gehad.

En wanneer je kindje niet meer in maat 80 kan koop je toch wat nieuws in maat groter?

Echt elk kindje groeit anders.

Deel Deze Pagina