Hier koop ik nooit voor een zomer of winter. Ik koop wat nodig is. Het is namelijk gewoon niet te voorspellen hoelang ze in een bepaalde maat zitten. Dus als ik broek te kort heb, ga ik om broeken . Keer erop haal ik rompers, dan weer truien oid. Ik haal het alleen als het nodig is. Ik kijk ook totaal niet naar collecties ofzo. Ik kijk wat er op dat moment is haha..
Heb jij ook alles het hele jaar door in de kast liggen?? Ik voor de jongste wel, maar voor de oudste past het gewoonweg niet allemaal in dr kast en ben ik op een gegeven moment ook wel op iets uitgekeken. Sowieso ( maar jij hebt natuurlijk geen rokjes denk ik) is eeb winterrokje wel heel anders van stof dan een zomerrokje...dat kan je niet in elk seizoen dragen.
Dat verschilt echt zoveel per kind. Onze dochter is nu 19,5 maand en draagt 74/80. Van sommige merken is 80 zelfs nog te ruim. Haar verjaardagsjurk van Jottum in maat 74 (29-12 was ze jarig) past ze nu nog steeds!
Nou kan prima zo het broekje, denk dat je daar wel een tijd mee vooruit kan. Hier ook helemaal gek op beebielove
Jes: Ja echt super he beebielove, heb nu alles van beebielove, super leuk en alles kan gecombineerd worden met elkaar!
Oke! Het zit overigens prima hoor, broekje. Ik houd alleen niet van omslaan bij meisjes. Hier maat 80 van 6-12 maanden, vanaf 1 jaar tot 1.5 maat 86. 1.5 - nu maat 92 en broeken 86
Ik wacht nog met kopen ... Onze dochter heeft heel lang in maatje 50 en 56 gezeten en toen ineens ging het hard.. 62 en 68 heeft ze zo goed als . over geslagen ...ze zit nu merendeels in 80 en soms al 86. Een heleboel leuke (en dure) kleertjes heeft ze niet eens aan gehad dus ik ben een stapjeterug gaan doen en zie het wel op t moment zelf. Haar groei stagneert nu wel dus denk dat ze een beetje in 80/86 zal bblijven hangen zo
Jahoor haha ik heb alles in de kasten liggen door elkaar, zomer en winter. Pas als ze eruit zijn, schuift het door naar de jongste en als hij eruit is gaat het naar zolder Alles gesorteerd op korte mouw, lange mouw, shirtjes, blousjes, spijkerbroek, gewone broek, korte broek enz..en ik check eens per zoveel weken (meestal als ik merk dat ze weer gegroeid zijn) de kast en haal ik eruit wat te klein is. ALs ik dan zie dat ik tekorten heb, en dat echt nodig heb voor ze, ga ik shoppen.. Heb dat bij de jongste niet handig aangepakt. Ik had de ervaring van de oudste, hij is heel klein en heeft bijna een jaar in 86 gezeten van 2,5 jaar naar 3,5 jaar. Hij zit nu pas met zijn 4,5 jaar in 92/98, terwijl de jongste met 13 maanden in 86/92 nu zit...... Maar goed ik ging er dus vanuit dat de jongste ook zolang in 1 maat zou zitten. Nadat ik er dus achterkwam dat hij werkelijk in een vloek en een zucht weer een maat is doorgeschoten, en de helft van de kleding gewoon niet gedragen was, ben ik dat anders gaan aanpakken De methode die ik nu heb Edit: De kleding die nog wel past maar ik op uitgekeken ben die gaat naar opa en oma als reservekleding. Zij zijn onze oppas en kids zijn daar regelmatig. Ze wonen op een boederijtje, dus altijd handig extra kleding. Ik heb een zelfgemaakt commode met kasten. De commode staat tegen een wand aan en direct aan de commode komen 3 hoge kasten naast elkaar. De kast dichtste bij de commode is van de jongste omdat ik hem daar nog op verschoon en aankleed enz, en de buitenste kast aan de andere kant van de oudste. De middelste kast was voor hun beddengoed, slaapzakken, slabbers, hydrofielen enz. De slabbers zijn naar beneden verhuist, de hydrofielen in de badkamer, beddengoed in onze kast en nu heb ik in de middelste kast de kleding die ze samen passen. Omdat de jongste in 86/92 zit en de oudste in 92/98 zijn er wat kleren die ze kunnen delen. Denk dan aan pyjamas en korte broeken (al heeft de oudste middeltje dat maatje 74 nog past ) en wat t shirtjes.
Heb de zomer collectie in maat 80. Die moet ze ook echt wel hebben. Ik heb nu het winterjasje in maat 86 gedaan. Moet de mouwtjes nog omslaan, maar vind ik geen probleem. En het grijze shirtje (lange mouwen) met witte stippen ook maat 86. Moet verder nog halen, maar net wat je zegt, de maten gaan zo snel altijd. Wil nog graag het blauwe jurkje met stippen, het spijkerbroekje en en en haha. Hoe vallen die broekjes. Twijfel over de maat. Ze is ong 76 cm schat ik. Ook 86?
Jes: dat blauwe jurkje met stippen heb ik ook, net als de rest van de collectie haha erg he! Broekjes heb ik ook maat 80 genomen, vallen wat smal dus moet ze wel hebben voor de bovenkant. Ze heeft nu wel nog een dik babybuikje maar denk dat dat er nu wel afgaat nu ze gaat kruipen en meer bewegen..?! Hoop ik. Ik heb alles in maat 80 voor najaar/winter, nu draagt ze nog 68 dus 80 moet goed zijn denk ik.
Mijn dochtertje zat in maart in 68 toen ik de kleertjes voor de zomer kocht, maat 80. Dus vergelijkbaar. Ze was ong net zo klein als jouw meisje bij geboorte, 47 cm en 2690 gr. (Ook icsi) Heb jij ook het rokje dan? Hoe zijn die dan.
Leuk hoor al die kleertjes van beebielove! Vooral da bloemetjes jasje vind ik gaaf... Echt als ik t geld had dan had ik precies hetzelfde gedaan..nu haal ik ook leuke kleertjes alleen iets beter betaalbaar!