Ja ik weet we hebben een aparte topic voor de babynamen, maar vond dit niet echt op zijn plaats daar! Ben nu bijna 25 weken zwanger en we verwachten een zoon! Helemaal geweldig, maar nu het probleem de naam! Heb al 40.000 namen doorzocht, lijstjes gemaakt, bijna alle namensites gehad en we hebben nog steeds geen naam! Manlief wuift alles van tafel maar zelf kijkt hij er niet naar om! Ach we hebben nog tijd zat! whaaatt nog 15 weken en hetis misschien ook wel fijn om even aan de naam te wennen en het een paar keer te zeggen binnenshuis! Maar ja kennelijk is dat niet nodig en zal ik ben de hormanale doos zijn die er weer te veel over loopt te stressen! Wie heeft er ook zo een man? Ps zo gaat het ook met de babykamer trouwens! Help!!!
Hahaha hier ook zo'n man!! Naam hebben we ook nog niet, wel een aantal leuke namen maar nog niets definitief! Bij de eerste heeft mijn broer de babykamer in elkaar gezet, ik kon niet langer wachten en zelf ben ik niet zo handig! Sommige mannen zijn nou eenmaal zo makkelijk.
Hihihihi wij hadden dat ook .. Uiteindelijk EEN naam gevonden die we beiden leuk vonden..maar pffffffff........... Sucses hoor!!
Ooo zo frustrerend, het is liefst zou het voor mij als gister klaar mogen zijn, maar ja heb al wel de kasten leeg enzo, maar die naar zolder tillen is echt not done met een dikke buik en bekkenproblemen! Verder moeten de muren nog geegaliseerd worden, behangen en de meubels erin, is dat niet zo een probleem aangezien alles nog inelkaar staat in mijn dochter haar kamer, alleen het bedje niet, maar dat kan ik zelf inelkaar zetten. Hahahahahaha maar het meeste irriteerd me die NAAM! Heeft iemand dat boek van de linda! Rocking Names? Zijn namelijk wel van de wat apartere namen, geen top 100 namen! Suggesties zijn zeeer welkom, misschien hier wat meer geluk door meer lezers dan in het namentopic!
@ mamavandaan jeetje en bij jou begint de tijd ook te tikken!!! Loop ik nu al te stressen! @ukoldaatje: oo gelukkig en spannend volgende week heb je je kleintje in je armen, suc6 en toi toi toi!
Oh jee, ik snap wel dat je er onderhand zenuwachtig van wordt. Inderdaad, je wil toch ook even een tijdje wennen aan de naam. Ik en mijn man hebben al lang geleden de naam bedacht, maar we hebben wel al een paar keer de 2e naam veranderd omdat we er na een poosje toch geen goed gevoel bij hadden. (Wij houden ook van de wat apartere namen.) Ik denk dat je toch even een heel hartig woordje met je man moet wisselen, want als hij alles van tafel wuift moet HIJ ook maar eens met suggesties komen! Zo niet, dan vind ik dat jij het ook mag bepalen. Succes!
Nog 15 weken is leuk bedacht, maar over een paar weken is je kindje levensvatbaar. Stel dat hij onverhoopt dan geboren wordt, dan zal je man toch echt binnen een paar dagen aangifte moeten doen bij de gemeente. Dan is het toch wel handig om een naam te hebben. Alle rest heeft minder haast (kindje moet toch tot minimaal 37 weken zwangerschap in het ziekenhuis blijven) maar wat de naam betreft schudde dit mijn man wel wakker bij mijn oudste. Nu hebben we anderhalve naam, de tweede baby heeft nog geen voornaam... vanavond maar weer eens op gaan broeden.
@alexandra2008, ja voor een meid waren we er heel snel uit, maar het heeft toch een wormpje tussen zijn benen! Ik zit hem zeker te pushen om te kijken, maar dat werk avenrechts! Heb zelfs al aan onze ouders gevraagd een lijstje te maken met namen die zij leuk vinden, misschien zit daar iets tussen! Maar ja het is natuurlijk wel erg makkelijk als er voor je gedacht word he Ondertussen kan ik geen site, boek of wat dan ook meer zien, zegt hij leg het even naast je neer, ja uhhh hoe doe je dat als je je kindje de hele dag in je buik voelt kroelen! Ik had wel een naam en die krijg ik niet uit mijn hoofd, maar die wil hij obsoluut niet, dus ik probeer nu wat anders te zoeken en die naam te vergeten. Ik vind ook dat je de naam samen moet beslissen, je maakt het toch ook samen en kiest er toch samen voor! Uhmmmm ................
@nummer10, helaas wordt hij er niet wakker van en slaapt lekker verder! Jullie suggesties voor een stoere, niet allerdaagse jongens naam die bij de naam van mijn dochter past?
zelfde situatie hier ,alleen zijn wij maandag 31weken ver! hadden een naam maar daar zijn we vanaf gestapt ,ik heb een grote voorkeur voor een andere naam en als hij niet snel gaat beslissen kies ik gewoon!
Nou zo te lezen ben ik niet de enige met dit probleem, ik zou zeggen bommen los misschien kunnen we elkaar helpen met het vinden van DE naam! Beschrijf jouw smaak, lettergrepen, en welke/ welke niet begin letters! Hier net de laatste zware spullen naar de zolder gebracht, alleen nog 2 kasten en een dressoir demonteren en naar de vuilstort, hopelijk kunnen we van de week een begin maken, ga wel morgen de spullen halen en meneer aan zijn oren mee slepen naar de behangwinkel, heb onwijs gaaf zilver behang gevonden hopelijk krijgt het zijn goedkeuring!
heeyy lastige situatie zeg! hoop dat je man snel wakker word! Chenna (spreek je dat uit als sjenna?) en Quin(n)?
Wij zijn pas sinds twee weken uit de naam. Laat ik het zo zeggen, ik heb de knoop doorgehakt en meneer vond het uiteindelijk prima. Zo ging het ook met de eerste. Idem met het kaartje en de tekst. Ach mannen, wat zullen we daar van zeggen hahahaha.
Hier ook precies zo, nog altijd geen naam. Man blijft steeds 1 naam herhalen die ik niks vind, omdat hij mijns inziens veel te veel lijkt op de naam van onze 1e zoon. Dinsdag zitten we op 29 weken en ik krijg het ook op mjn heupen.