Met me handen in het haar!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mau, 8 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    Het is toch wat he met die mannen, af een toe een peper in hun achterste nodig!

@dinges1989, chenna spreek je uit als sjenna, quin is zeer zeker leuk en staat ook op het lijstje van opties waar enigsinds een knikje bij afkon, ook de verdere uitbreidingen van deze naam, alleen ik heb er weer asociaties ( hoe je het ook mag schrijven:)) bij.

Ik had zelf Reeve als naam maar krijg hier echt geen goedkeuring voor!
    Beetje jammer maar heb me erbij neergelegd! Is de situatie bij 30 weken nog steeds zo ( wat ik niet hoop) dan gaat hij maar op het dak zitten maar dan beslis ik!:p

2. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    @ nijntje11, wat is ongeveer jullie smaak qua namen misschien kunnen wij helpen, heb hier hele lijsten!!!

3. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik ben inmiddels bijna 32 weken en we komen niet eens in de buurt van een naam die we allemei leuk vinden. Ik denk dat hij straks gewoon jongetje gaat heten.
    Het enige waar we het wel over eens zijn, is dat wel scandinavische namen leuk vinden. Ik heb ook niet het idee dat mijn vriend zich hier druk om maakt. Dat deed hij bij de 1e ook niet en toen hadden we ook pas bij 36 weken een naam. Ik hoop maar dat het goed komt:)

4. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Wij houden van stoere, korte, hollandse jongensnamen, maar niet zo een waarvan er dan 5 im een klas zitten zeg maar.

5. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Nijntje11 wat denk je van Sil?

6. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ja, vind ik dus leuk, maar man niet. Ook begint de naam van onze eerste zoon met een S, dus dat is het eigenlijk niet helemaal. Maar wel in ons straatje zeg maar...

7. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Heey dames wij hadden hetzelfde met een jongensnaam maar het bleek een meisje te worden... mijn man had jonah en ik had jesse maar was er niet kapot van en dat heb ik toch liever.wel bij een naam...

op een of andere manier vind ik een jongensnaam veel moeilijker dan een.meisjesnaam

Succes!

8. anoniempje1987

anoniempje1987 Actief lid

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lastig zeg die mannen :p

Chenna en Dylan ?

9. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Erg lastig die namen, voor een meisje heb ik er wel tien klaar liggen nu ineens, maar jongensnamen niet. Voor een meisje vind ik Liv er leuk.

Ik heb gelezen over het boek rocking names. Kent iemand het en waar kan je het halen?

10. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Hier precies hetzelfde! Wij vinden ook de scandinavische namen leuk en dan niet de extreem gekke ofzo. Af en toe hebben we twee namen in gedachten en dan de volgende dag vind ik naam 1 leuk en mijn man juist naam 2..

11. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    Scandinavische namen:
    Bjorn-sven-soren-davin-Lars- lorens-Viggo- stian

Hollandse korte stoere namen:
    Kick- krijn- teun- tijl - bram - pim, maar ook jan, guus, doris, wim,

Het boek van Rocking names heb ik tot nu toe alleen kunnen vinden via de site, en kun je bestellen voor 14,95, heb ook al op MP gezocht maar niet gevonden!

12. oboemasbaby

oboemasbaby Actief lid

11 feb 2010
    416
    0
    0
    NULL
    provincie Utrecht
    Hoi Dames,

Bekend probleem. We hebben nog even (ben nu 23 weken) maar er moet ook nog een hoop gebeuren.
    Erkennen bij de gemeente, Naam, Dan moet onze oudste zoon nog een nieuwe slaapkamer (die moet nog leeg en helemaal klaar gemaakt worden) En dan nog de baby kamer.
    De meubels hebben we voor de baby die kunnen blijven staan. Alleen een beetje verven.

Maar wat is het lastig he om een naam te verzinnen.
    Bij onze oudste waren we er met 38 weken pas uit.

Nu ook nog geen idee (ik wel maar kunnen het niet eens worden) en we moeten ook nog een kaartje uitzoeken.

Mannen lijken zich nergens druk om te maken.... pffff.

Oh onze zoon heet Damon (spreek je uit op zijn engels, zoals Matt Damon.) Misschien een idee voor naamzoekenden hier.

Ik lees ook even mee voor de tips hihi

13. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Heb niet alles gelezen,misschien staat t er al of waarschijnlijk vind je t niks maar ik vind Dante een mooie naam.

14. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Hier ook 'namenstress'!! Voor een meisje waren we zo klaar, maar voor een jongen... Aangezien we over waarschijnlijk over een week worden ingeleid is een naam wel belangrijk!! Hebben gisteren een besluit genomen en volgens mij zijn we het nu eindelijk eens :) Opeens was DE naam daar :)

15. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Fijn Isa28! Ik wilde dat het hier ook zo was.. Maar bij jou is het ook wel erg hard nodig, hihi :)

16. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een man die wat laks was in mijn eerste zwangerschap. Naam waren we dan wel snel over uit, maar de rest!
    Kamertje was met 35 wkn nog niet klaar..
    Erkenning had niet plaatsgevonden...

Kwam met 36 wkn in het zh terecht waarop vriendlief dacht dat we nog steeds tijd zat hadden. Uiteindelijk is de ambtenaar in het zh gekomen omdat ik niet meer weg mocht. Onze dochter is 1 dag voor mijn inleiding erkend.
    Deze Zwangerschap alles beter geregeld want wil dit echt niet nog eens. Heb al de hoge bloeddruk, maar met deze stress werd het niet beter...

17. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ha Mau, staan inderdaad leuke namen tussen.

Wij hebben allebei lichte haren en ogen en mijn vriend is 2 meter lang. Mijn oudste heeft blauwe ogen en blonde krullen. Ik denk dat mijn 2 zoons later echt vikingen worden:) Nu dus op zoek naar een naar die daarbij past. Ik vind Thor erg leuk, maar die is wel bijzonder. Kan twee kanten op.

18. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    @jalou ooo ik vind Thor echt geweldig! Hopelijk krijg je manlief er ook in mee en past jullie achternaam er ook bij!
    Als ik de naam hoor denk ik gelijk aan een krachtig en evenwichtig persoon, heel mooi!

Hier maar vandaag zelf maar weer het voortouw genomen en mijn man verbannen qua inrichting/ aankleding van de babykamer! Hahahah! Gelijk het behang besteld wat ik onwijs gaaf vind ( hij vind het niets, nou pech, wedden dat als het af is hij het wel mooi vind!) naar het bouwcentrum geweest voor verf enzo en het grote dressoir uitelkaar gehaald en afgevoerd! Heerlijk!! Nu nog 2 kastjes naar zolder, zaterdag komt me paps om de muren te egaliseren, hehe we zijn eindelijk van start!

Ook een vriendin de naam verteld die ik heel mooi vind, zij is erg kieskeurig en vind weinig mooi, maar over de naam was ze dol enthousiast, ja alleen manlief wil er echt niet aan, ook niet nadat zij hem probeerde over te halen......ahumm.........

Denk dat ik toch maar het boek Rocking Names ga bestellen, hopelijk vinden we daar DE naam in.

19. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    @ isa28 ... Wat fijn dat jullie eruit zijn, haha dat mag ook wel! Suc6 eventueel volgende week! Laat je wat weten en we zijn erg nieuwgierig wat de naam geworden is!

20. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Mau, leuk, maar de naam zit er niet bij... nog andere suggesties?
    Wat zoek jij dan voor naam?

Deel Deze Pagina