borstvoeding en zwanger! Stopte jullie productie en zo ja, wanneer?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Roxie Hart, 26 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxie Hart

Roxie Hart Bekend lid

17 okt 2010
    854
    0
    16
    De titel zegt het al, ik ben zwanger en geef nog borstvoeding aan mijn zoontje van 14 maanden. Voor ik zwanger raakte kreeg hij nog 2 keer per dag ('s ochtends en 's avonds) en nog een keer 's nachts. Ik wilde al langer de nachtvoedingen afbouwen en dit leek me een goed moment. Op wonderbaarlijke wijze pikt mijn zoontje het, en hij is nu zelfs aan het doorslapen af en toe. En als hij wel wakker wordt, neemt hij genoegen met een slok water en een aai over zijn bolletje.

Dat is natuurlijk heel fijn, maar ik merk wel dat mijn productie enorm aan het afnemen is, terwijl ik pas 7 weken zwanger ben. Ook komt de melk heel langzaam op gang, en dat is voor die ongeduldige boef van mij aanleiding om te gaan bijten af en toe. Gisteravond en vanochtend ging het gelukkig wel goed, maar gister heeft hij alleen 's avonds melk gehad.

Nou heb ik een aantal vraagjes:

Is het normaal dat bij 7 weken zwangerschap je productie al terug gaat lopen? Ik lees veel dat zwangere vrouwen pas productieterugloop kregen na 12 weken. Of komt het door het warme weer? Of door het stoppen van de nachtvoedingen?

Het leek me fijn om te gaan tandemen, maar ik ben erg blij dat ik van de nachtvoedingen af ben. Kan ik dat nu op mijn buik schrijven, of is er nog hoop?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb de hele zwangerschap doorgevoed, al geloof ik dat er aan het einde niet zoveel meer uitkwam, maar ik voedde vaker.
    Als je kind pas 14 maanden is en je voedt maar 2 keer op een dag, dan is het vrij normaal dat je vrij snel bijna droog komt te staan. Door de zwangerschapshormonen kun je het ook niet echt meer opkrikken. Door heel consequent wel die 2 keer op een dag (evt. aangevuld met een derde keer) aan te houden, kun je het nog wel een tijdje in stand houden, maar omhoog zal niet meer lukken.

3. Roxie Hart

Roxie Hart Bekend lid

17 okt 2010
    854
    0
    16
    Dank voor je reactie. Ik ga proberen zo lang mogelijk aan die twee voedingen per dag vast te houden. Hoop dat mijn zoon het geduld op kan brengen om op de tsr te wachten.

Jij hebt uiteindelijk dus getandemd? Gaaf hoor!

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hoi, ja wij hebben getandemd. Was in de kraamweek ideaal, oudste dronk de stuwing weg :)

Je kunt je zoon een beetje helpen door voor je aanlegt al vast de tsr een beetje op te roepen, door met je vlakke hand over je tepels te masseren.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier liep het rond 12 weken flink terug en rond 15 weken was het gebeurd. Dochter wilde toen ook niet meer. 'Bosje is op' zei ze.
    Ze was toen 23 maanden.

Deel Deze Pagina