Met mijn handen in het haar door de vele ongelukjes

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Mowtom, 17 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Eameltsje: even een knuffel voor je. Wat naar dat je je zo voelt. Maar je schiet echt niet te kort. Je doet er alles aan om je kindje te helpen! Maar ik snap je gevoel wel hoor.....zou ik ook zo ervaren. Sterkte. Ben benieuwd waar de juf mee komt.

Dorisn: heftig dat ze onder narcose moet. Hopelijk is het niet voor niks. En wat fijn een droge dag! Groot gelijk dat jullie dat vieren!

2. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hallo moeders,

Daar ben ik ook weer even. We zijn nu met Jesper twee keer naar de pipo poli geweest. Daar geven ze ook echt aan dat hij een jongetje is wat met zoveel dingen tegelijk bezig is waardoor hij er geen aandacht voor heeft.
    Nu hebben we twee weken geoefend met het "pieperbroekje" dat ging soms goed soms slecht. Hij lijkt nu wel weer meer poep ongelukjes te hebben :(
    We moeten nu goed in de gaten houden hoe zijn poep is want de dokter had toch het idee dat hij ook zijn poep niet goed uitpoept. Zijn darmen klinken niet hol maar vol zeg maar. Dus dit kijken we even af hoe het eruit ziet en hoeveel het is, beetje lastig met een plons wc ;)
    Daarna kikken we maandag of het nodig is dat hij poedeltjes voor het poepen krijgt.

Hij moet vooral op vaste tijden plassen en poepen, dus na het drinken is het plassen en na het eten moet hij proberen te poepen. En dan ook echt even op de wc zitten, ontspannen.
    Zo hopen we dat hij een ritme krijgt waardoor hij schoon en droog blijft.
    Verder gaan we een plas horloge van haar lenen zodra deze terug is van de vorige lener. ;)

Nou zo staat het er nu hier ongeveer voor.....soms een goede dag en soms een slechte dag dus. Ik kan er nu meestal wel beter tegen gelukkig. Alleen vind ik het zo frustrerend dat hij boos op mij word als ik hem stuur. Zo vermoeiend.... Maar goed dan herinner ik hem eraan dat het zijn afspraak is met de dokter niet de mijne.

3. Eameltsje

Eameltsje Actief lid

11 mrt 2014
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nou, gisteren hebben we een gesprek met juf gehad. Het was een heel goed gesprek, maar wel met een verdrietige reden. M'n dochter heeft door de forlax nu naast het broekplassen nu ook veel poep-ongelukjes. Dit gebeurd ook op school helaas. Wat het zo verdrietig maakt is dat naast dat het voor haar en voor juf vervelend is, nu ook de andere kinderen er opmerkingen over gaan maken. Ze gaan er op letten of haar broek nat is en dan juf roepen. en het ergste is nog dat een kindje niet meer naast haar wil zitten omdat ze de dag er voor de hele . Dat brak mijn hart wel gisteren. Kinderen zijn zo hard. Ik snap nu wel waarom ze de laatste week vaak niet naar school wil.
    We hebben nu, in overleg met de kinderarts, een stap terug gedaan en ze krijgt nu luierbroekjes aan naar school. Zo kunnen de andere kinderen tenminste niet zien dat ze nat is en kruipt ze hopelijk niet nog verder in haar schulp.
    De juf vertelde gelukkig ook dat het verder heel goed met haar gaat en dat ze heel goed mee kan komen met het niveau. Ze gaat ook gewoon door naar groep 2.

4. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.301
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Eameltsje, wat heftig zeg met je dochter en war lastig met die forlax. Kinderen kunnen inderdaad gemeen zijn en ik zou dan ook Kiezen voor een luierbroekje hoor.

Hier nu een paar dagen dat het iets minder gaat, hij had gisteren en toe nu toe 2 natte broeken per dag. Heb het idee dat hij het extra doet maar waarom geen idee? Hij will ook niet altijd meer de tabletjes innemen, dat is meer een strijd geworden en ook het naar de wc gaan is weer een strijd aan het worden.

Ik denk dat het bij hem met zijn afzwemmen te maken heeft, hij zit op het randje of hij wel of niet mag afzemmen en moet dus nu een paar keer extra zwemmen. Zo gauw hij druk ervaart dan uit zich dat in broekplassen.

5. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Eameltsje, wat verdrietig voor je dochtertje en jullie. Ik zou dan ook gekozen hebben voor een luierbroekje.

Nataly72, jammer dat het minder gaat, maar afzwemmer is natuurlijk ook spannend, dus kan heel goed daarmee te maken hebben. Vervelend als het weer een strijd wordt om naar de wc te gaan. Voor jullie en hem niet leuk...

Hier vanochtend weer bij de huisarts geweest. Plas onderzocht en die was schoon (gelukkig). Huisarts denkt dat hij zijn spieren constant aanspant omdat hij bang is om een ongelukje te hebben. Doordat hij dit al een tijd doet voelt hij niet goed meer aan wanneer hij moet plassen, en plast hij ook niet goed uit (waardoor hij soms 10 minuten na de wc al weer moet plassen). Ik denk dat dit wel kan kloppen. Ik heb een verwijzing gehad naar een kinderfysio die de bekkenbodemspieren met hem gaat oefenen.
    Hopelijk helpt dit. Als ik het idee had van niet kon ik altijd weer bij de huisarts aan de bel trekken.
    Ik ben erg benieuwd, ga maar snel een afspraak maken.

Deel Deze Pagina