Bij ons wordt er ook niet tussen ons in geslapen, alleen als ze echt ziek is en 's nachts (meestal is dat dan 's morgens rond 6 uur) wakker wordt en overstuur huilt. Al moet ik een uur naast haar bed staan 's avonds, ze komt echt niet tussen ons in te slapen.
Even over het zwartgedrukte oa: Hier ben ik het niet mee eens. Ik heb ook een moeilijk slapend zoontje, al vanaf dat hij 5 maanden oud is. Mede ook door oorontstekingen, ik heb hem toen altijd bij me genomen als hij begon te huilen uiteraard. Maar een paar maanden geleden heeft hij buisjes gekregen en daarna wou hij helemaal niet meer naar bed en maakte er een groot feest van als hij beneden was. Hij sliep dan sávonds tegen 00.00 uur in in de buggy en ik legde hem voorzichtig in bed, niks anders hielp. Heb hem helemaal laten onderzoeken en alles was goed, ben toen toch streng tegen hem geworden, want een kind hoort in zijn bedje te slapen. 2 avonden heeft het gekost en daarna werd het steeds makkelijker, nu slaapt hij eindelijk weer goed. Behalve afgelopen anderhalve week want hij is hardstikke verkouden, maar dan mag hij natuurlijk bij ons zijn omdat hij zich ellendig voelt. Ik ben blij dat we daarmee hebben doorgezet, want kinderen zijn slim hoor, dat vergeten heel veel mensen geloof ik en daar kunnen kinderen ook misbruik van maken Het verschil? Ik ken ook iemand die nu nog elke avond hun zoon van 6 jaar in hun bed laten inslapen met een van de ouders erbij en als hij slaapt leggen ze hem over in zijn eigen bed. Wij hebben even doorgezet, kost een paar dagen maar ons kind gaat nu over het algemeen met plezier naar bedje.
tjah , ik kan er ook niet zo moeilijk over doen. als de kleine zich niet prettig voelt dan slaapt hij lekker veilig bij ons. rust en slaap binnen 5 minuutjes voor iedereen. hij is anderhalf en nog lang geen 7. wie dan leeft die dan zorgt. men vreest het meest door het lijden dat men vreest en dat nooit op komt dagen, denk ik dan maar.
Het belangrijkste is denk ik om de achterliggende oorzaak aan te pakken. Waarom wil ze bij jullie slapen? Is ze bang in het donker bv, of heeft ze vaak nachtmerries, of is het gewoon gewenning?
Hier was dit ook heeel lang zo, maar nu sinds 2 maanden komt hij niet meer of hij komt om half 6 nog een half uurtje ofzo. Dus even geduld denk ik.