mijn dochtertje heeft eigenlijk al sinds de geboorte altijd een hele vieze neus gehad. er zit dan van dat wat hardere droge snot in. ik heb al met zo'n zuigertje(peertje) geprobeerd om het weg te halen maar dat werkt dus niet. nou heb ik niet het idee dat ze er last van heeft maar moet ik het ook weghalen en zoja heeft er dan iemand tips?
wij deden het altijd met een luierdoekje. Daar zit wat lotion op, dus raakt het neusje niet zo snel geirriteerd. Ik zou het wel proberen weg te halen, want ze ademen door hun neus. Je zou ook neusspray voor baby's kunnen gebruiken (zonder medicatie erin, dus alleen zoutopl.) Omdat ze nog vrij jong is, zou ik wel even bij de apotheek vragen of dat al mag. Succes ermee.
Ik maakte het neusje schoon met een natte punt van een hydrofiele doek. Wel warm water, dan poets je het vrij makkelijk weg.
eerst in knijpen, 1 neusgat dicht en dan loslaten...zo zuigt ie het snot eruit.. Ik heb nu op aanraden van KA van VSM Rinikind Neusspray werkt echt heel goed! is van 0-6 jaar..
ja hier nog een grietje die dat ook altijd heeft. maak het schoon met de punt van een hyd luier of met een wattenstaafje (wel heel voorzichtig uiteraard) maar moet dat ook echt een paar keer per dag doen want zodra ik het er uit heb gehaald zit er al weer wat.
Bij ons ook een probleempje... Met een zoutoplossing druppelen werkt meestal wel. ( ook al is dit niet de favoriet van mijn zoontje )
Wij gebruikten ook het pompje en als het niet wilde een punt van de luier die we nat maakten. Werkt prima. ONze dochter is nu zowat 2 en nog steeds verkouden, al is het schoonmaken wel makkelijker geworden.
van een gaasje een klein puntje draaien en voorzichtig ronddraaien in het neusje, alles blijft daaraan hangen. Geef je BV? Dan kun je een druppeltje in de neus doen, wordt alles zacht van en kun je het zo eruit halen. Anders werkt zoutoplossing ook.
ik geef flesvoeding maar iedereen bedankt voor de tips ga straks die van hydrofiele luier maar eens ff uitproberen bedankt allemaal!!