Onze zoon van 2 jaar weigert om te gaan slapen. Ik word er helemaal gek van! Hij is vanaf vanmorgen 05.30 uur wakker. Uiteindelijk hem bij ons in bed gelegd, maar om 07.00 uur moesten we er zoiezo uit en meneer ging toch niet meer slapen. Hem naar de peuterspeelzaal gebracht en om 12.00 uur weer opgehaald. 13.00 uur weer in bed gelegd en vanaf die tijd is hij continu aan het spoken. Dit gaat al 3 weken zo. Om 19.00 uur leggen wij hem erin en dan slaapt hij ook pas rond 21.00 uur. Heeft iemand tips?!
ik heb geen tips, sorrie. mijn jonmgen doet dat ook al 2 maanden lang.het is gelukt om middag slaap terug te winnen en te laten slapen tot 6:30-7uur, door hem gewoon om 21uur naar bed te brengen. ik snap het ook helemaal niet, want hij doet echt zijn best om in slaap te kunnen vallen.
hier ook geen tips maar ook een spookje wat hier weigert te slapen en elke morgen rond 5uur wakker is
Hier ook een zoontje van 2,5 jaar dat elke morgen klokslag 5 uur wakker is, en we dus beneden zitten. De middagslaap is er al zo goed als af...
pff wat erg allemaal. mijn jongen ligt nu 1uur lang in bed. ik ben er 4 keer geweest.hij huilt niet of zo, maar wil iets(doekje, mickey etc)ik hoop dat hij nu slaapt.zo vervelend. ik word er zelf enorm slapppperig van, hij nog niet.
Hier ook van die fases, nu moeilijk slapen in de middag terwijl hij om 6.30 wakker was. Avonden gaan nu goed maar van de zomer ook echt een tot een uur of 21.00 zingen in bed.
Hier ook eentje die aan het rommelen is met zijn slaap. zowel 's nachts/ 's ochtends als overdag. 's avonds zit hij vanalles te verzinnen om nog niet te hoeven slapen: de maan kijken, springen in bed, en die en die en die moet ook in bed, hij wil in het grote bed slapen, etc. ik ga een gesprek met hem aan en daarna vraag ik hem 3x om te gaan liggen zodat ik hem kan toedekken. gaat hij niet liggen, dan zeg ik dat ik wegga en doe dat ook. Dan gaat hij huilen en kom ik terug om te vragen of hij nu wel gaat liggen. soms moeten we nog een keer of 2 teruggaan. Hij heeft wel zijn slaapje overdag nog nodig, want als hij slaapt is hij zo 2 uur vertrokken en daarna veel liever/makkelijker in de omgang. Hij krijgt nu ook zijn laatste kies, dus ik hoop dat dat ermee te maken heeft.
Hier met de oudste ook gehad rond die leeftijd. Hij bleef maar keten en gek doen tot 21.30/22.00. Hier was de truc om hem eerder naar bed te doen. Hij ging rond 19.30/20.00 en toen we hem na weken ellende maar eens om 18.30/18.45 naar bed deden sliep hij meteen. Vanaf dat moment eerder naar bed en toen was het goed. Hij deed overigens toen geen middagslaapje meer.
Het is dus echt een fase wat past bij deze leeftijd, lees ik wel. Nu moet ik er wel bij vertellen, dat hij sinds kort in een juniorbedje ligt. Dit is uiteraard ook feest! In bed, uit bed en alle kasten leeg maken. Hij probeert hier ook flink tijd te rekken. Hij heeft ontzettende dorst, wil in een keer op het potje gaan zitten of heeft ergens pijn. Ik hoop dat, als over een paar weken ons meisje er is, het beter gaat. Even afwachten dus en geduld hebben. Ik merk wel dat ik hier door een korter lontje heb gekregen tegenover hem en dat wil ik juist voorkomen!
Rond die leeftijd stopte onze dochter met het middag slaapje. Ze deed hetzelfde als jou zoontje. Liggen spoken en in de avond pas laat kunnen slapen Slaapje eraf gehaald en om 19.00 uur naar bed en slapen tot 7 a 8 uur de volgende dag. Hier was het dus geen fase.
Vannacht was meneer om 2.00 uur klaarwakker! Hij heeft geroepen, geschreeuwd en gezongen tot 4.30 uur. Niks hielp, we zijn er om en om uitgeweest. Eerst rustig uitleggen dat hij echt moet gaan slapen en na 1.5 uur raakte ons geduld behoorlijk op. Uiteindelijk toch in slaap gevallen en om 9.30 uur was hij alweer beneden. Heb hem om 14.00 uur weer terug gelegd en om 16.00 uur weer wakker gemaakt. Probeer hem vanavond rond 20.00 uur weer op bed te leggen, ben benieuwd!
Wat hier helpt is wanneer hij zo krijst hem streng toespreken, als hij echt weigert te slapen. Dan zeg ik 'klaar nu, nu ga je slapen, het is nog donker buiten, alle kindjes liggen te slapen, mama blijft in de buurt maar moet ook slapen, iedereen slapen nu". Dan is hij direct muisstil. Maar dat doe ik niet direct, ik ga eerst kijken wat er aan de hand is natuurlijk, misschien dorst, misschien een enge droom, te warm, te koud, verlatingsangst. Helpt het sussen niet en heb ik alles gecontroleerd en blijft hij nog zo huilen, dan streng toespreken want doe ik dat niet, staat hij gerust de hele nacht te roepen en te spoken, heb ik ervaren. Helpt dit streng toespreken ook niet (vaker wel dan niet), dan ga ik er naast liggen op een matras op de grond, ja je moet wat als je zelf ook aan wat rust wilt komen.
Wij hebben dat ook gehad met onze dochter: we deden haar om 19.30 uur in bed en dan lag ze tot 22.30 uur nog te spoken. We hebben toen haar middagslaapje teruggebracht van 2 naar 1,5 uur en ook brachten we haar s' avonds eerder naar bed - om 19.00 uur i.p.v. 19.30 uur. Het directe resultaat was dat ze minder lang spookte en ze om 21.00 uur toch echt lag te slapen. Na een aantal maanden was ze die fase ontgroeid: nu ligt ze nog een half uurtje na te kletsen met haar knuffel(s) en daarna ligt ze lekker te ronken tot de volgende ochtend 07.00 uur. Ik wens je sterkte toe en hoop dat jouw kleine man zich spoedig zal gaan aanpassen aan het dag-en-nachtritme van de overige huisgenoten
hier vooral savonds problemen. Nu ging hij wel lief slapen Beer moest slaapzak aan, tijdens het avondgebedje ook op schoot met de handjes samen, toen een kusje van mij en toen heeft daniel hem op bed gelegt, er overheen geklommen en er lief naast gaan liggen, daniel aai over zn hoofd + kus, beer en hondjes ook en hij sliep! nu hoor ik hem af en toe, als hij zn eigne stoot tegen het bed. Maar hij is er nog niet uitgekomen en nog niet aan het krijsen geweest Hoop dat we het ergste weer gehad hebben...
we hebben stoel methode toegepast vandaag. omdat ik door hem minder laten slapen achter kwam dat hij wel zijn slaap nodig heeft. het is dus hier wel de verlatingsangst.het is gek want hij zegt me altijd bij afscheid nemen 'de deur dicht'. als ik de deur open laat wordt hij boos. maar toch is het verlatingsangst! ik ging dus op n stoel zitten niks zeggen niet aanraken en langzaam de stoel op grotere afstand, zodat ik op een gegeven moment bij de deurdrempel zit, en op dat moment draaidde hij zich om en ging rustig slapen. hij reageerde dus zeer positief op deze methode binnen 20mn kon ik gaan en hij slaapt nu. morgen weer..