Mijn zoontje van 3 wordt steeds vroeger wakker 's ochtends. Hij ligt tussen 19.00 uur en 19.30 uur op bed en sliep altijd tot ongeveer 6.45 uur(dan hoorde ik hem) Hij sliep tot een aantal weken geleden ook nog 's middags anderhalf tot 2 uur, maar sinds kort wil hij 's middags niet meer slapen en nu is hij dus 's ochtends ook eerder wakker meestal tegen 5.15 uur al. Hij gaat wel op zijn kamer spelen, maar ook dat hoor ik en met die gebroken nachten erbij wordt ik ook niet echt gezelliger Ik slaap al met oordopjes anders is het helemaal drama dan hoor ik echt alles. Hij heeft een aapjes wekker en hij weet dat hij naar ons toe mag komen als die afgaat.(staat om 7.00/7.30 uur) Ik merk aan hem dat hij eigenlijk 's middags nog wel een slaapje nodig heeft, want eind van de middag kan hij niks hebben. Als hij 's middags wel slaapt, slaapt hij 's avonds later. Vannacht werd mijn dochter om 3.00 uur wakker voor een voeding en toen hoorde ik hem ook, maar volgens mij is hij toch nog in slaap gevallen tot 5.15 uur. Wie heeft er nog tips, want maak me een beetje zorgen dat hij te weinig slaap krijgt en oververmoeid gaat raken.
Ik denk dat je er weinig aan kunt doen. Het ene kind heeft meer slaap nodig dan het andere. Het is denk ik voor jullie al super fijn dat hij zelf op zijn kamer blijft spelen en niet jullie wakker maakt.
Mijn zoontje van bijna 3 heeft ook een periode gehad dat hij veel vroeger wakker was dan anders. Hij sliep wel overdag nog en ging dezelfde tijd naar bed, maar werd veel vroeger wakker. Wij hadden toen ook onze 2e gehad en ik denk dat hij daar toch wat onrustig van werd. Onze 2e sliep zelf ook onrustig en denk dat hij daar toch wakker van werd. Nu onze 2e langer en beter slaapt, slaapt de ouste ook weer langer uit. Dus ik hoop voor je dat het een fase is.
Wij hebben voor onze dochter een lampje met tijdschakelaar wat om kwart voor 7 aangaat. Dan mag ze ons roepen. Daarvoor mag ze zachtjes spelen of een boeke lezen in bed. Werkt prima!
Wij hebben een aapjes wekker en dat werkt ook goed hij komt ook niet bij ons voordat aapje wakker is, maar ik hoor hem wel als hij aan het spelen is. Vind het niet erg dat hij speelt, maar ben zo bang dat hij oververmoeid raakt.