Wie kan me helpen? Bijna 11 weken geleden ben ik na een beroerde zwangerschap via een spoedkeizersnede bevallen van een mooie dochter. Ze is met 35+1 gehaald. Nadat ze twee weken in het zh heeft gelegen mocht ze lekker mee naar huis. Het ging best goed, tot de bv bij mij terug ging lopen en ik overgegaan ben op fv. Van het cb moest ik omneo gaan geven wat dus braaf gedaan hebben. Al snel werd ze erg onrustig, veel huilen dus hup wij naar de huisarts. Deze adviseerde pepti junior voeding (ook gezien de voorgeschiedenis van haar oudere zus) Een paar dagen ging het beter tot het huilen weer begon. Echt de hele dag, van 11.00 tot 23.00 uur huilt ze. Slaapt erg weinig. Weer naar de huisarts, hij schreef Nexium voor want ze vertoonde de tekenen van verborgen reflux. De huisarts gaf wel aan hierna niets meer te proberen, maar toch de kinderarts in te schakelen. Afgelopen maandag zat ik er een beetje doorheen, ze bleef maar huilen. Ontlasting bleef weg, kleine meid was echt ten einde raad. Wij dus ook. Afgelopen maandag de huisarts gebeld met de vraag of ze misschien iets mocht voor de ontlasting. De huisarts belde terug met de mededeling dat de kinderarts haar op wilde nemen. Dit is ook gebeurd. In het zh ook veel huilen. Voeding werd verminderd (terwijl ik volgens het cb alleen maar meer moest geven) Gisteren is onze kleine meid weer thuis gekomen. We hebben een strak schema mee gekregen. Maar vanaf we thuis zijn is het weer huilen, huilen huilen. Ze is niet te stoppen. Net dus weer het zh gebeld. Moest haar PCM geven. Het zh ligt helemaal vol. Morgen moet onze kleine meid weer gezien worden door de kinderarts, en eventueel volgt er weer opname in een ander zh. Nu zat ik te denken, hebben jullie wel eens gehoord van een kattenallergie? Of misschien de open haard? Dat is het enige wat ik kan bedenken... Weet iemand wanneer een allergie zich openbaart? We zijn echt ten einde raad. Ik weet het echt niet meer....
Sorry, ik kan je geen antwoord geven. Wat onwijs zielig voor je dochter en wat vervelend voor jullie. Heel veel sterkte en ik hoop dat de oorzaak snel bekend is
Zo te horen denk je zelf ook dat het aan de voeding ligt omdat je zegt: "Het ging best goed, tot de bv bij mij terug ging lopen en ik overgegaan ben op fv." Ik weet niet exact wat de samenstelling is van de voeding die je geprobeerd hebt, maar zou het misschien om koemelkallergie kunnen gaan. Komt nog bestwel vaak voor. In ieder geval zou ik zeggen: volg je gevoel.
Dank jullie wel voor jullie reacties. Vorige week is ons meisje opgenomen. Weer andere voeding gekregen. Het gaat nog steeds niet helemaal super maar het gaat wat beter!
Jeetje wat vervelend! Bij mijn zoontje ging het juist beter toen ik stopte met de bv! Dus ik kan je ook niet helpen, ik weet alleen wel hoe je je voelt, met het huilen de hele dag. Ik hoop dat ze snel een oorzaak vinden. Misschien nog forlax vragen? Dit helpt met de ontlasting.
Ik heb hier precies hetzelfde gehad!! Huilen huilen als hij op zijn rug (gestrekt) lag. Poep dat 5 dagen weg bleef, dan op de spoed mbv een pink verwijderd werd (groen, zacht en stonk!) Hier hadden we het vermoeden dat het koemelkallergie kon zijn. Hij kreeg toen neocate (zuiverste dieetvoeding) Als een wonder: OVER! 6 of 8 weken gehad toen de dubbelblinde provocatietest: meneer was NIET allergisch... Vanaf toen terug op friso maar nooit meer last gehad! Ik vermoed dat de premature darmpjes de flesvoeding nog niet goed kon verteren. Hopelijk gaat het daar nu beter!
We zijn weer even verder en het gaat met ups en downs. Nog steeds heeft ze veel dagen welke bestaan uit veel huilen. Volgende week moeten we weer naar de ka, dus ben benieuwd wat ze dan gaan zeggen. Inmiddels put het ons aardig uit. Ze huilt soms echt 5 uren achter elkaar, voel me machteloos! Maar ik hou hoop! Thnx lieve meiden voor jullie reacties!
al een osteopaat geprobeert? ik geloofde daar ook nooit zo in, maar het huilen was na een behandeling weg..
Hier ook huilen, huilen, huilen. Mijn zoontje heeft ook een verborgen reflux maar daar naast ook een koemelk allergie/lactose intolerantie. Ook altijd last van zn ontlasting. Sinds hij friso allergycare en nexium krijgt huilt hij niet meer zo veel en drinkt super goed en ook de problemen met zn ontlasting zijn opgelost.
Hee lieve lexxie wat naar dat t zo gaat!! Vooral na zo zw.. Hoop dat je heel snel een oplossing vind voor je kleine meid. Veel liefs
die overgang van voedingen kan ook nog onrust veroorzaken, is de reflux echt goed behandeld? voldoende medicatie? probeer je het ritme van het zh te nabootsen, qua rust en regelmaat? eventueel zou ik echt anders naar een osteopaat gaan, sterkte!
Ze is nu drie keer bij de kinderfysio geweest! De rechterkant van haar nek zit vast, we hebben nu oefeningen enzo, maar echt heel veel beter gaat het niet! Zou haar gewoon zo graag willen helpen, maar weet niet zo goed wat ik verder nog kan doen. Hoop dan ook zeker dat de ka haar volgende week eens goed wil nakijken. @ hooyo.. Hoe is het met jou en je prinsesjes?
kinderfysio behandelt wel anders, en aangezien het niet lijkt te werken mss toch even verder kijken...??
Ja, het lijkt idd dat we dat eens moeten proberen. Overhang van voeding is inmiddels 4 weken geleden. Maar daarvoor bestond het probleem al. Ga morgen toch de osteopaat maar eens bellen..
Oh ja.. En voor reflux krijgt ze dus Nexium, de ene ka wilde het staken terwijl de andere het juist wilde voortzetten. Ze heeft nu dagelijks 5 mg Nexium.
ja tis zo zoeken heh met die kleintjes. Maar als je wel al weet dat nekje een probleem is en fysio niets helpt...dan wellicht toch ff rondkijken voor osteopaat ( lees en hoor daar zoveel goede dingen over met grote resultaten ( zelf geen ervaring hoor) Zijn dingen als Kiss al uitgesloten?
Met ons gaat zozo..zitten al 5 weken in het zkh met de kleine meid. Eerst het rs virus, toen een hele zware buikgriep en nu kan ze niet meer zelf drinken. Ze mag pas naar huis als de sonde er uit is! Hool niet dat ik me 8 weken van de zw ga overtreffen met haar. Sinds aug al 12 weken!! Zkh erop zitten 😥 Succes en beterschap voor jou.
Na weken van tobben en aanmodderen lijkt het alsof het eindelijk beter gaat. We zijn afgelopen donderdag naar een acupuncturist geweest. Deze mevrouw heeft ons meisje 'de bevallingsweg laten beleven'. Het klinkt enorm zweverig, ben daar normaal niet zo van, maar ik greep alles aan. Deze mevrouw kon vertellen wat ons meisje zocht en heeft haar op een manier geholpen die veel in de Chinese geneeskunde voorkomt. Vanaf gisteren doet ze het zo goed! Ze spuugt niet meer, ze huilt nauwelijks meer, slaapt goed en is ontzettend vrolijk... Natuurlijk blijven we ook gewoon naar de fysio en de kinderarts gaan, maar dit heeft echt zoveel goeds gebracht tot nu toe.... Ik kan het wel van de daken schreeuwen!