met mijn handen in mijn haar....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mama81, 12 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mona23

mona23 Niet meer actief

heb nog niet alles gelezen, maar wat me nu te binnen schiet,

straf op het moment zelf, niet een straf uitdelen voor later op de dag.
    Kind weet zich dit vaak niet meer te herinneren, waarvoor hij ook al weer straf had.

Probeer iets negatiefs om te draaien in iets positiefs, beloon hem voor goed gedrag uitbundig

Ik probeer mijn zoontje vaak af te leiden als hij niet wil luisteren, bijv. kijk daar buiten rijdt een auto, of zing een liedje.

Sterkte..

2. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Heb niet alles gelezen, maar een zin uit je openingspost raakt me wel:

Ken je het boek How2talk2kids? Ik zou het je erg willen aanraden. Wij zijn zelf nog niet zo ver, maar ik vind de aanpak daaruit zo treffend en logisch klinken, en de resultaten die ze beschrijven zo mooi. Een vriendin van mij met een pittig kereltje van 4 heb ik het ook aangeraden en ze had er gelijk allerlei baat van.

Zeker als je in een ongewenst patroon zit, kun je er wat mee volgens mij. Het zal niet alles oplossen, maar biedt wel een prettiger aanpak en een fijnere kijk op je knulletje denk ik.

3. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik had beloofd nog even te komen vertellen hoe het gegaan is!
    Ik moet zeggen, we hebben zeker geen slechte dagen achter de rug! Gisteren was zelfs een hele goede dag te noemen. Heb hem daarvoor ook geprijsd en paar keer gezegd dat ik hem heel lief vond deze dag.
    Vandaag luisterde hij iets minder goed dan gisteren, maar ik heb wel het idee dat er ook bij hem iets duidelijker is geworden, want hij gaat veel eerder akkoord zeg maar en luistert veel eerder.
    Dus al met al, goede dagen gehad, ik zie het weer wat positiever in en heb weer vertrouwen dat wij helemaal geen rotjoch op de wereld hebben gezet, maar gewoon een leuk ventje met wat pit! En dat mag best in deze wereld haha.

Wat betreft het boekje How2talk2kids, daar ga ik mij zeker in verdiepen!!

4. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Mooi!

Wat misschien niet goed uit mijn post bleek, is dat het boekje gewoon een heel eenvoudig hulpmiddel is voor de dagelijkse communicatie met je kind :D Verder niet hoogdravend oid hoor.

5. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    We zijn inmiddels weer een paar dagen verder en ik heb een heel ander kind! Hij is zo lief de afgelopen dagen, minder driftig en brutaal. Ik ben helemaal gelukkig zeg, heerlijk om niet de hele dag te strijden en te lachen met elkaar! Ik heb wel eens gelezen dat op het moment dat je denkt: ik kan niet meer, dat het dan ineens omslaat en je weer een goede fase ingaat. En ik moet zeggen, dat klopte hier als een bus!

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    \

Veel succes (heb niet alles gelezen voor reactie dus wellicht ten overvloede) :)

Deel Deze Pagina