Mijn zoontje (bijna 3) slaapt al lang onder een dekbed en ging altijd goed. Sinds 1 maand slaapt hij in een groot bed (200 cm x 90 cm) en sindsdien heb ik hem al 5 keer onder zijn dekbed vandaan gevist omdat hij er helemaal onder gestopt zat, met hoofd en al. Hij was dan ook helemaal bezweet. Wat ik zo eng vind is dat ik bang ben dat hij stikt! Volgens mijn man wordt hij vanzelf wakker als hij te weinig lucht krijgt, maar ik krijg het al spaansbenauwd bij het idee! Wie heeft dit ook meegemaakt en wat kan ik het beste doen? Ik vind het eng!
Heb ik geprobeerd, maar meneer wil als hij in slaap valt juist met zijn hoofd tegen het hoofdeinde liggen en dan lukt het niet met zo'n kort dekbedje. Als ik hem los over hem heen doe dan raakt ie hem binnen de kortste keren kwijt en in de gebruikelijke maten slaapzak past ie ook niet meer.... wel lastig....
Lastig.. Ik gebruik nu weer een lakentje om haar in te stoppen onder het dekbed, zodat ze er niet uitvalt. Redelijk strak ingestopt, ze heeft daardoor wat minder bewegingsvrijheid. Maar ja, daar kruipt ie misschien ook onder of trekt het los? Mijn dochter ligt redelijk rustig in bed..
En als je iets bij zijn voeten stopt zodat het bed "kleiner" wordt? Hierbij denk ik aan een deken, een (matras)kussen of zoiets? Dan kan hij ook niet naar beneden zakken. En deze kun je weghalen wanneer hij groter wordt.