Hallo allemaal, Wil even weten hoe jullie hier over denken. Mijn vriend en ik zijn uit elkaar, heb echt een rot tijd gehad met hem. Hij heeft ook een 18 jarige dochter uit een eerdere relatie. Nu wou hij gisteren de kinderen mee nemen. En met veel gepraat heeft hij ze toch van me mee gekregen. Mijn dochter is 2 1/2 en mijn zoon is 6 maanden. Is hij om 8 uur s,avonds nog niet thuis. Mijn dochter hoort al om 7 uur op bed te liggen, dus ik ga maar eens Eens bellen waar hij uit hangt. (hij zou dus samen met zijn eigen dochter en ons kinderen wat gaan eten ergens.) Hoor ik dat hij met mijn kinderen gezellig bij zijn ex op visite zit. Ligt dat nu aan mij dat ik dit niet leuk vind of o verdrijf ik. En hij kwam dus pas om 20:30 binnen wandelen met ze of het de normaalste zaak is. Ik ken die ex niet, heb ik ook nooit gezien, Ik wist niet eens dat hij zo,n goede band had met haar dat hij gezellig koffie met haar drinkt. En dat moet hij nu zelf weten wat hij doet maar met mijn kinderen ?? Wat zouden jullie hiervan vinden, en hoe zouden jullie dit oplossen?
bepalen waar hij heen gaat met de kinderen lijkt me moeilijk, maar je kan voortaan wel goede afspraken maken over de tijd dat hij ze weer thuis moet brengen.
Nee jij kan en mag niet bepalen hoe hij zijn leven indeelt en leeft. Dat is iets wat nu door hem moet worden ingeschat wat wel en niet kan. Hij leeft zijn leven met zijn vrienden/bekenden en jij het jouwe met jouw vrienden/bekenden. Wel zou ik duidelijke afspraken maken over hoe laat de kinderen weer thuis bij jou zijn. Zeker gezien de leeftijd van je kindjes.
Je spreekt steeds over 'mijn kinderen'.. zijn het niet jullie kinderen dan? Overleg jij ook met hem bij wie jij op bezoek gaat met (ik neem aan jullie?) kinderen.
Jij bent ook een ex, net als zij dat is. Zolang hij zich als een goede papa gedraagt voor zijn kinderen, kan jij niet bepalen bij wie hij op bezoek gaat. Die vrouw is wel de moeder van de halfzus van jullie kinderen.
Ppffff vindt het gewoon een rot gevoel dat hij daar zit met de kinderen terwijl hij mij met haar heeft belazerd. Jullie hebben ook wel gelijk vindt het gewoon heel moeilijk.
En daar bij komt ook dit verhaal, Nee we hadden afgesproken dat hij naar het winkelcentrum zou gaan en daar de Mac Donald, Mijn dochtertje moet op maandag naar het kinderdagverblijf en moet dus om 7:00 opstaan,dan vindt ik 21:00 wel erg laat voor haar om naar bed te gaan. Normaal ligt ze ook om7:00 uur op bed. En ja ik heb ook problemen met die ex want toen ik 7 weken in het zieken huis lag van zijn zoon met gebroken vliezen is hij met haar het nest in gedoken. En zijn ze dus een relatie begonnen achter mijn rug. En mijn dochtertje is ook niet van hem die is uit een eerder relatie.
Oh, dat maakt het een ander verhaal! Hij heeft jou dus met die ex belazerd? "Koffie drinken", jaja! Nee, dat zou ik dan niet oke vinden. Wat een l*l! En ik zou je dochtertje niet zo snel met hem meegeven, dat hoeft ook niet neem ik aan of is ze heel gek op hem? En je zoontje is pas een half jaar? Gewoon op tijd terugbrengen en anders niet meer meegeven.
Als hij zijn baby van 6mnd wil zien, neemt ie die mee naar de MC Donalds??? Daarnaast geef ik je gelijk hoor, voortaan goede afspraken maken.
eerst... wat een eikel zeg!! dat je oudste dochtertje meegaat hoeft niet als het niet zijn kindje is maar miss wel fijn voor haar dat ze als gelijke met haar broertje word behandeld.als zij het leuk vind om contact te hebben met hem zou ik me daar niet al te druk over maken.. tja met wie hij omgaat of wat ook doet heb jij niet veel meer over te zeggen al kan ik me voorstellen dat het als een steek onderwater voelt. ik zou wel de tijden heel nauwkeurig bespreken en daar zal hij zich dan ook aan moeten houden vind ik.. de slaap van die kleintjes is gewoon hard nodig en zeker na een dagje uit zijn ze toch snel moe. en anders miss toch het 1 of ander op papier laten zetten? dan heb je iig niks te verliezen als hij zich niet aan de regels kan houden. ik wens je veel succes en wijsheid
Nee mijn dochtertje heeft het fijn bij hem, we hebben relatie sinds zij 9 maanden is. Maar toen ik achter zijn actie,s kwam heb ik hem toch de kans gegeven om bij ons te blijven om dat hij voor ons koos. Ondertussen is hij mij blijven besodemieteren met haar en anderen. Vorige week heb ik dr definitief een einde aan ons relatie gemaakt. Hij nam dus voor het eerst de kinderen mee, met dacht ik goede Afspraken. Kijk als hij het over een paar weken de kids daar mee naar toe had genomen zou het nog anders zijn. Hij is niet een van de verantwoordelijkste is erg impulsief. Ben ook een moeder en begrijp ook wel dat hij er recht op heeft. Maar ik weet ook dat hij soms dingen doet dat je denkt van Hmm . En ik heb me er dus over heen gezet om ze toch mee te geven en dan doet hij dit.
Mijn mening: Omdat je een wrok tegen hem koestert mogen niet de kinderen daar de dupe van worden. Ik kan me voorstellen dat het jou niet lekker zit maar het is hun vader en daar heb jij (hoe pijnlijk ook) verder niets over te zeggen hoe hij zijn leven met jullie kinderen indeelt, ondanks dat hij jou bedondert heeft. Wij leefden in de omgekeerde wereld, mijn man is bedondert door zijn ex en zij koestert een wrok tegen hem dit alles ten koste van HUN kind.(waarom snapt nog steeds helemaal niemand, hij heeft haar nooit iets misdaan, zij is er met HUN dochter vandoor gegaan) Inmiddels na jarenlang ellende hebben wij onze handen eraf getrokken. Kind blijft bij moeders, zo heeft kind rust en wij nu ook. Jij praat over de kinderen alsof ze van jou alleen zijn, dat klopt al niet. Nogmaals ik snap het verdriet en je wrok, maar de kinderen staan buiten jou problemen met hem. Ongetwijfeld zul jij dingen doen die hem niet aanstaan, en zo onstaat er een vechtscheiding, omdat ouders elkaar maar wat graag zwart maken om alles waar ze het niet mee eens zijn van de ander... Hier gebeure precies hetzelfde...
Gewoon duidelijke afspraken maken over de tijden. Bij wie hij op de koffie gaat (mits het een stel mafkezen zijn die drugs gebruiken oid), daar kun je vrij weinig aan doen. Vraag me af of je dat ook wel moet willen. Lijkt me dat je met dat soort dingen jezelf alleen maar zit op te vreten. Lekker laten gaan.
Ik moet me aansluiten bij mijn voorgangers. Je kunt helaas niet bepalen wat hij met de kinderen doet, mits hij 'normale' dingen doet. Wél duidelijke afspraken maken over hoe laat de kinderen er weer zijn.En e.e.a. op papier zetten. Jullie waren denk ik niet getrouwd, maar het is wel goed om een ouderschapsplan te maken, met daarin afspraken over omgangsregeling, opvoeding en kosten van verzorging en opvoeding van de kinderen. Liefst in een mediation-traject, zodat de afspraken die gemaakt worden afspraken van jullie SAMEN zijn, en niet opgelegd door de rechter. Ik begrijp heel goed hoe ongelooflijk naar het voor je is. Maar laat daar de kinderen niet de dupe van worden. Als jij wrok blijft houden naar je ex toe, komen je kinderen in een loyaliteitsconflict. Dus probeer om die wrok zoveel mogelijk te verbergen, en voor jezelf: Zo snel mogelijk achter je te laten. Je verdient beter!
Heel cru gezegd als hij de kinderen heeft is het zijn keuze waar hij heen gaat. Ook al gaat hij naar zijn ex. Enige waar ik echt laaiend om zou worden is de tijd waarop hij ze terug brengt. Ik neem aan dat hij zelf ook wel weet wat verantwoord is. Netjes vind ik het niet. En ik zou het ook niet leuk vinden. (ik zou er ook niet aan moeten denken dat mijn ex met de kinderen naar een vriendin/nieuwe vriendin zou gaan...)
Tja, als je zelf een nieuwe relatie krijgt, wil je denk ik ook niet dat je ex jou verbied om de kinderen met je nieuwe vriend in contact te brengen. Dus ik ben het wel eens met mijn voorgangers; je kunt niet voor hem bepalen wat hij met de kinderen doet, zolang hij ze niet in gevaar brengt. Ik snap wel dat het pijnlijk voor je is. En de tijd waarop hij ze terugbrengt kan gewoon niet. Over dat laatste zul je goede afspraken met hem moeten maken. Ik las hier boven iets over mediation en een ouderschapsplan. Dat lijkt me het beste in deze situatie.
Nou, ben het niet helemaal eens met m'n voorgangers. Ik zou echt wel willen weten waar m'n kinderen heen gesleept werden, zeker zo laat. Ze zijn nog harstikke klein, en horen op die tijd gewoon in bed te liggen. Tuurlijk kan jij niet bepalen waar je exman ze mee naar toe neemt, maar je hebt ze wel te beschermen, dus vind dat je gelijk hebt. Ik zou het wel willen weten iig. En om 20:30 thuiskomen, grrrrr. Voor een volgende keer duidelijke afspraken maken inderdaad.
Maar, los van de bedtijd, waar zou ts de kinderen dat tegen moeten beschermen? En heeft papa dan ook het recht om zijn kinderen te beschermen als ts over een tijd besluit hun kinderen mee te nemen naar een nieuwe relatie? Of als ze een nieuwe vriend bij haar thuis uitnodigt. Mag hij dat dan ook verbieden?
ik snap niet zo goed dat vader ze pas krijgt na een hoop gepraat? vervelend voor je dat je er zo'n rotgevoel van krijgt. het is natuurlijk ook wel heel vers. wat iemand anders zij ben ik het helemaal mee eens...laat je kinderen niet de dupe worden
daar gaat het dus om..tsjah het is niet leuk maar je kan ook niet voor hem bepalen waar hij wel en niet mag staan. het moet wel duidelijk zijn dat hij de kids optijd terug brengt maar verder als hij zijn rol als vader gewoon goed vervult zie ik het probleem er niet van in