Rolfondant invriezen?

Discussie in 'De lounge' gestart door charity2010, 10 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Hoi,

Onze dochter word volgende week alweer 2! Nu ben ik eigenlijk nog een groentje op het gebied van cc's/taarten, maar na lang overwegen heb ik toch besloten om het dit jaar zelf te gaan proberen..
    Ik wil dus Hello kitty cc's gaan maken voor haar verjaardag. Ik heb al eens eerder 1 hello kitty cc gemaakt, en dat is goed gelukt (al zeg ik het zelf).

Nu heb ik al wel gelezen dat je cc's en taarten gewoon kan invriezen, maar kan je ook gewoon de fondant invriezen? Ik wil namelijk de versiering in de loop van deze week al gaan maken en dan invriezen. De cc's wil ik gewoon zaterdag pas gaan bakken en dan de versiering uit de vriezer er op doen. Kan dit? Of moet ik echt de hele cc al gaan maken en dan in zn compleet invriezen? Heb niet veel ruimte meer in mn vriezer, vandaar dat ik alleen de versiering wil invriezen..

Alvast bedankt!

2. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    ik zou rolfondant niet invriezen en zeker niet op zo'n korte termijn! Gewoon je decoraties maken en met huishoudfolie afdekken, met zo min mogelijk lucht ertussen en op kamertemperatuur. Dat moet genoeg zijn!

3. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.
    Thnx! Maar droogt het dan niet uit? Want ik wil het dus echt op korte termijn al maken en ze is pas volgende week zondag jarig..

4. liftrasa

liftrasa Fanatiek lid

6 feb 2008
    1.522
    0
    0
    enschede
    Als je het goed luchtdicht verpakt droogt het niet uit hoor.
    Ik maak hier altijd de versiering in voren ;)

5. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.
    Thnx! Dus als ik ze zeg maar in zo'n boterhamzakje met sluitstrip doe, en bijv. in de oven bewaar, dan moet het goed gaan?

6. Bastet

Bastet Niet meer actief

Ik heb wat fondant in aluminiumfolie in de kast liggen, al 2 weken, en die is nog steeds niet uitgedroogd.
    Fondant droogt normaal niet zo snel uit, daarom wordt er wat doorheen gekneden als dit wel moet gebeuren.

Dus, boterhamzakje met sluitstrip zal zeker goed gaan, zolang je maar niet vergeet ze uit de oven te halen voor je die gaat gebruiken ;)

7. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.
    Thnx! Dan kan ik vanmiddag beginnen met de versiering :D.

8. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Mn nichtje doet het veel, het kan wel maar het kan wel gaan uitlopen.

Deel Deze Pagina