straffen????? (14 maanden)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door eefje2, 30 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eefje2

eefje2 Lid

1 jul 2009
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

onze dreumes van 14 maanden is echt stoute boef:$
    we zijn al een maandje of 3 bezig met nee zeggen als hij wat stouts doet, maar nog steeds geen effect.
    in plaats van te stoppen met stout doen gaat hij meestal lachen en maak hij er een spelletje van.

als we hem negeren gooit hij zijn speelgoed weg of slaat hij onze hond en gaat hij huilen.

heeft iemand tips hoe we dit aan kunnen pakken, of moeten we gewoon nog geduld hebben hij natuurlijk nog erg klein.

gr eef

2. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    2 keer waarschuwen, gehurkt gaan zitten voor hem en bij de 2e keer zeggen dat als hij het nog 1 keer doen hij even op de gang/in de hoek oid(iig appart) moet gaan zitten.
    dan als die het nog een keer doet, wat ongetwijfeld zo zou zijn zet je hem even appart, als hij er dan uit komt zonder dat je hem gehaald heb dan zet je 'm 1 keer terug en zeg je mama komt je zo halen en daarna als hij er weet uitkomt niks meer zeggen en gewoon terugzetten op zijn 'plek'.
    Bij het terugzetten zal hij ongetwijfeld gaan huilen maar hou vol!!!
    Na een halve minuut-minuut ga je hem halen, ga op je hurken zitten en zeggen we je hebt iets gedaan wat niet mag daarom zit je hier en dan maken we het goed en praten we er niet meer over.
    Dan een knuffel/kus geven en er niet meer op terug komen!

Succes, hier ook een eigenwijze peuter!;)

3. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

bij ons gaat ze ook in de hoek
    en ze weet dondersgoed dat ze moet blijven zitten

4. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@Eefje, hihi, sorry maar moest even lachen omdat ik het helemaal voor me zie... dat wordt nog wat als onze Julien straks groter is. Gelukkig hebben we een engelse bulldog die wel tegen een stootje kan. Maar om antwoord te geven op je vraag.

Mijn vriendin heeft een zoontje die een half jaar ouder is maar dezelfde streken uithaalt. Ze geeft eerst heel duidelijk aan dat hij het niet mag en als hij het dan weer doet moet hij in de gang op de trap. denk dat dat het enige is wat je op die leeftijd kunt doen...

Als het zoontje van mijn vriendin in de gang moet gaat hij tegen de deur aan slaan... Ik moet dan maken dat ik de kamer uit kom want lig echt in een deuk. Maar goed. Het werpt bij haar inmiddels wel zijn vruchten af.

Hier bij het consultatiebureau hadden ze haar gadviseerd als hij bijvoorbeeld iets pakt wat niet mag een tik op zijn handje te geven. Niet mijn voorkeursaanpak. zou het ook niet doen.

5. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Jeetje mensen we hebben het hier over een kindje van 14 maanden.. ik vind het nogal wat om die voor straf in de hoek of op de gang te zetten.

Hier ook een behoorlijke pittige dame, ik blijf gewoon consequent Nee zeggen en probeer haar af te leiden.

6. eefje2

eefje2 Lid

1 jul 2009
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik denk dat in de hoek zetten niet echt effect heeft, omdat hij dan gaat lachen en verder speelt.

vind in de hoek zetten misschien ook wat vroeg

@luna onze hond kan ook tegen een stootje hoor, wij hebben een stafford

7. Momfulness

Eefje, denk inderdaad ook wat Tesske zegt, consequent blijven... zoontje van mijn vriendin is al bijna 2 dus toch wat ouder. In de hoek is voor een kindje van 14 maanden misschien wel vroeg inderdaad...

Moeilijk hoor. Hopelijk komen er nog wat zinnige tips.

O ja ik weet niet of Tim ook dingetjes pakt die hij niet mag pakken maar dan zou ik persoonlijk even een speelgoedje pakken wat hij wel mag en datgene wat hij niet mag afpakken.

Steffords kunnen wel tegen een stootje ja. ;) Geeft de hond het zelf niet aan als hij er genoeg van heeft??

8. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Net als Tesske doen we hier ook niet aan "straffen". de kleintjes van deze leeftijd hebben nog geen idee wat dat NEE nou eigenlijk inhoudt en vinden het wel geinig dat ze ineens zo fanatiek veel aandacht krijgen
    Als Roos iets doet wat niet mag zeg ik: nee dat mag niet en til ik haar naar een andere plek en leidt haar af en meer kun je nu gewoon niet doen.

Op de trap zetten is levensgevaarlijk, op deze leeftijd is naar boven klimmen het allerleukste van de hele wereld

9. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Nou 14 maanden is daar echt niet te jong voor hoor. als je te lang wacht met dit gedrag te "straffen" lopen ze over een half jaar over je heen! Ik deed in begin Noah in de box zeten bij de derde keer (dus eerst 2 keer waarschuwen), de box vond hij al niks hoor trouwens dus heb m niet zn veilige plekje afgepakt, en nu zet ik m idd in de hoek. En idd elke keer terugzetten. Geloof me dat hij daar niet om gaat lachen hoor want dat snappen ze best. Bij mij werkt het ook.. Noah gaat gooien als hij zn zin niet krijgt, dus dan gaat hij de hoek in.. nu heb ik al zoooooveel minder strijd als ff terug!!!!! Het is ff moeilijk om zo consequent te zijn maar het werkt wel! succes!!

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.810
    4.192
    113
    Mijn meisje gaat dansen als ze in de hoek word gezet..... 13 maanden oud. Ze ziet dit echt niet als een straf

11. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

nou mijn dochter heeft echt wel door dat als ze in de hoek staat dat ze daar niet voor de fun staat

mijn dochter is 14 maanden en heeft driftbuien alsof ze een jaar of 2 is

12. Momfulness

@Sidmick, haha ik lig in een deuk hier...

13. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    hier werkt nee ook niet dan gaat hij lachen en rent weg...
    heb hem ook al eens in de hoek gezet maar dat werkt niet want meneer zoekt gewoon iets waar hij mee ga spelen of rent ineens weg...

met speelgoed gooien de hond slaan of vervelen is hier ook heel herkenbaar
    gelukkig kan mijn hond ook wel tegen een stootje en ze geeft het ook wel echt aan wanneer ze het beu is.

als hij ergens aan zit wat niet mag zeg ik nee en zet ik heb bij zn speelgoed of geef hem iets wat hij wel mag...

14. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    ik zet hem echt niet voor elk wisse wasje in de hoek hoor ;)
    Alleen als ik t nodig vind!
    We handelen in principe met Tripple P in ons achterhoofd maarja...dat kan niet altijd.
    Kinderen luisteren nou eenmaal beter als ze positief benaderd worden vandaar dat ik zeg je moet er niet op doorgaan!;)

15. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik vind het ook zo moeilijk om te "straffen". Als wij nee zeggen doen ze het simpelweg nog een keer, en dan met een bigsmile erbij. Heb 1 van mijn jongens laatst in zijn stoel gezet toen hij niet luisterde. Nou het doet hem niks, zit wat te lachen en tadadadada te roepen. Denk dat 14 maanden nog niet de leeftijd is om te straffen. Denk dat eerder afleiden een goede optie is.

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier heeft 'straffen' en 'nee' zeggen wel degelijk effect. En eigenlijk al vanaf dat ze een jaar is. Ze weet dondersgoed dat ze niet aan bepaalde dingen mag komen. En als mama het zegt, wil ze het vaak nog vaker uit proberen, maar bij oma 'showt' ze vaak, dat ze het echt wel weet en luisterd onmiddellijk als die 'nee' zegt.

Toen m'n dochter met 10 maanden voor het eerst op de fiets mee ging, zat ze telkens met het stuurtje in haar mond. Dit corrigeerde wij ook, door streng nee te zeggen. Het was gelijk brullen en toen ze stil was nog eens proberen. De 3e keer al, deed ze nog een 'poging' maar stopte halverwege en begon al te brullen , zo van ' ik wil wel maar ik mag niet!' .
    Dus ik denk zeker wel dat kindjes het besef hebben.

Als hier iets gedaan wordt wat niet mag haal ik haar na een paar keer 'nee' zeggen en ander speelgoed aanbieden, pardoes weg uit de situatie en zet haar ergens anders neer. Vaak is het dan even huilen -wat ik negeer- en dan gaat ze zelf verder spelen. En regelmatig is dit gedrag ook een teken van vermoeidheid hier... dus dan gaat ze soms ook gewoon naar bed.
    Dan is het even brullen (1 minuutje) en dan is ze vertrokken ;)

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Levi is volgende week ook 14 maanden en die wordt zeker al een soort gestraft. Als hij dingen wil pakken of dingen doet die niet mag krijg hij 3x een waarschuwing. De 4de keer krijgt hij een tik op zijn vingers.
    Gister was het weer zo ver met een ( leeg ) thee glas op tafel. Na een tik op zijn vingers was hij zo boos dat hij express het glas van tafel af gooide. Heb hem toen heel boos toe gesproken en 2 meter verder neer gezet om af te koelen.. eerst huilen en later kwam hij toch even lekker knuffelen.

18. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Ik ben vanaf tien maand al begonnen met corrigeren. Heb zelf de box een hele tijd als strafplek gebruikt (ik weet het; overantwoord om van een speelplek een straf plek te maken maar het werkt fantastisch:D) en zet mijn zoontje (inmiddels 18 mnd) tegenwoordig in de hoek. en dan echt met zn neus in de hoek dat hij niet mag op-of omkijken (om te voorkomen dat het voor hem een spelletje wordt) Daarna is hij vaak weer superlief.

19. sylvie120

sylvie120 Lid

27 jun 2009
    79
    0
    0
    Paardrij intrecreur
    Haarlem
    als jerro ergens aan zit wat niet mag waarschuw ik hem 3 x erg sterng en bij de 3e keer zet ik hem in de box ... en dan is het huilen... maar hij snapt nu wel wat er gebeurd als hij iets stouts doet .
    Als ik hem een waarschuwing geef moet hij ook altijd lachen en dan kijkt i me heel ondeugent aan zooo lief;)

Als hij weer rustig is mag hij eruit om weer veder te spelen
    Hij is 9 1/2 maand.

20. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

9 1/2 maand en je zet hem voor straf in de box? ;)

Deel Deze Pagina