Haaruitval AARGHHH!!

Discussion in 'Na de bevalling' started by Nala010, Oct 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,641
    1
    36
    Dames,

Ik weet dat je haar flink uit valt na een zwangerschap, maar zo erg dat je overal haren vind, je hele bed vol ligt, na het douchen het doucheputje helemaal vol zit, als je je haar borstelt je moet stoppen om hem leeg te halen... Had ik niet verwacht! :$

Is dit wel normaal??

2. pricilla

pricilla Actief lid

Nov 21, 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vraag me ook af of het normaal is. Bij mijn oudste had ik hier geen last van. En nu dacht ik dat ik het ook niet zou krijgen. Mn kleine is nu 4 maand en ik haar behoorlijk uit. Precies hoe jij het beschrijft. Ik draag mn haar ook niet meer los want alles komt onder de haren.

3. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

Nov 16, 2011
    1,156
    1,038
    113
    Heb het naderhand pas gekregen..heel raar..paar maanden geleden begonnen ennu nog steeds heel erg. Zoon is bijna 13 maanden..

4. jols

jols Bekend lid

Dec 26, 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of het normaal is maar wel heel herkenbaar. Ik laat ook een spoor van haren achter. Erg irritant ook wel zonde dat ik m'n volle haarbos van tijdens de zwangerschap weer kwijt ben.
    Ik hoop dat het snel stopt!

5. Koon

Koon Niet meer actief

Is helaas normaal. Ik had bijna inhammen, zoveel uitval had ik. Gelukkig nu alweer een eind aangegroeid, maar wel overal nog sprieterige plukken. Ziet er niet uit.
    Ik trok hele plukken tijdens het douchen er uit en na het fohnen moest ik stofzuigen. Duurde van 4 tot 8 maanden na de bevalling.
    De kapper vertelde dat ze dat bij heel veel kersverse moeders ziet.

6. Xellepel

Xellepel Bekend lid

Aug 28, 2013
    803
    0
    0
    Hier nu ook sinds een paar weken erge haaruitval. Het rare is dat ik dacht het al gehad te hebben toen mijn zoontje 1 maand was. Maar nu is het weer begonnen.

7. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

Apr 6, 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Ik had er ook heel veel last van, maar kreeg van de kapper de tip om Supradyn Complex Forte te slikken.
    Zit veel vitamine B in, dit helpt tegen haaruitval.

Je kan ook gewone vitamine B slikken.

Bij mij heeft het zeker geholpen

8. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Zoontje is nu vijf maanden en t is nu eindelijk geminderd! Zeker drie maanden flink haarverlies, zat zelfs in de luier van mn zoontje...

9. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Ik heb van de kapster een shampoo gekregen. Het viel nog wel uit maar stukken minder!

Ik was zo tevreden dat ik de cremespoeling en spray ook heb gekocht. Wel erg duur maar het leek te helpen. Nadeel vond ik dat mijn hoofdhuid onwijs tintelde tijdens het wassen, alsof het ijskoud was.

10. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Deze is het.

11. lolliebol

lolliebol Bekend lid

Nov 15, 2012
    647
    0
    0
    Dames, ik wil jullie niet ontmoedigen maar het kan zelfs duren tot een jaar na de zwangerschap. Ik ben kapster dus redelijk kundig over haren (al zeg ik het zelf). En inderdaad, Redken is een duur merk maar wel erg goed. Heb zelf in mijn puberteit verschrikkelijk roos gehad. Heb toen ook Redken gebruikt en na een paar weken was het over en het is ook niet meer teruggekomen.

12. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Heel normaal ja en toen zei mij kapster dat het ook nog eens de tijd van het jaar is dus dan is het feest. ..

13. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

Jul 4, 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook ontzettend last van haaruitval! Ik vind door mijn hele huis heen haren van mijzelf terug. Voor het douchen borstel ik expres mijn haar. Een borstel vol levert dat op. Vervolgens haal ik tijdens het douchen er echt plukken haar uit.
    Mijn staart is weer (bij mijn dochter heb ik het ook heel erg gehad)een stuk dunner dan ervoor.

14. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Ik had het vanaf 4 maanden tot ongeveer 6,5 maand na de bevalling. Ik kon er bosjes uit trekken, vond het doodeng. Toen kreeg ik ze weer terug en ben nu dus 1 grote pluizebol. Ziet er niet uit, maar ben blij dat het groeit. Alleen nu heb ik dus sinds een paar weken best wel weer haaruitval. Wehhhhhhh :(

15. Elijfay

Elijfay Actief lid

Jun 13, 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Aah ik ook.. soms gewoon bang dat ik kaal word. Kai is inmiddels 9 maanden en ik heb er nog erg last van.. :( Je kan mn nieuwe haar ook echt zien groeien, die steken er als sprieten uit, echt zo verschrikkelijk lelijk!

16. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,641
    1
    36
    "Gelukkig" veel herkenning.
    M'n haar is echt al dunner aan het worden :(
    Vind ze overal, bahbah!! Zelfs de kleine heeft regelmatig haren in zijn handjes of aan zijn voetjes :)

17. tico

tico Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    1,311
    0
    0
    Hier ook heel erg! Moet ook dringend mijn haar verven maar dan Dries ik altijd zoveel haar dat ik het nu niet eens aandurf! Hoop dat het snel over gaat pfffff

18. Username

Username Niet meer actief

Herkenbaar. Afschuwelijk :( ik verlies sinds dochter drie maanden is plukken met haar, dus nu al bijna 4 maanden lang. Elke dag het doucheputje schoonmaken, mijn rug zit altijd vol met haar ook al draag ik het nauwelijks nog los (dan is het helemaal erg), met borstelen komen er handen vol haar uit, als dochter aan mijn haar trekt heeft ze allemaal haar vast. En ik krijg inmiddels kalere plekken. Helemaal kaal zijn ze nog niet, maar je ziet de huid er wel al doorheen. Ik kan serieus wel huilen inmiddels.

Ik weet dat haarverlies erbij hoort, maar dit is zó extreem! Straks ben ik deels kaal...

Voor op mijn hoofd heb ik een rand (op de haargrens) van korte stekeltjes. Nieuw haar wat is gaan groeien. Het is met geen mogelijkheid te verbergen. Lang haar met stekeltjes op mijn voorhoofd. Het is een rand van 4 centimeter lang met haartjes van 0,5 cm... :(

19. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,641
    1
    36
    Ik ben er toch even mee naar de huisarts geweest.
    Ik moet vitamine B complex gaan slikken en bloedprikken op onder andere schildklier, ijzer, ontstekingswaarden, vitamine B, dit kan allemaal ontregeld zijn na een zwangerschap.
    Misschien toch een keer bloed laten prikken zodat je weet of je waardes wel of niet goed zijn? Dan kan je er eventueel wat aan doen.
    Zijn je waardes wel goed dan weet je in ieder geval dat je er niks aan kan veranderen :)

20. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Hier ook en ik word er zacht gezegd een beetje leip van! Pff, vooral omdat heel m'n douche putje onderzat en dat is ranzig! Voor het douchen probeer ik wat overtollig los haar weg te halen en dan blijft het er maar uit komen lastig lastig lastig!

Share This Page