sterilisatie - ervaringen

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Mich85, 11 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mich85

Mich85 Actief lid

31 mei 2012
    196
    0
    0
    Hallo allemaal,

Mijn man en ik overwegen ons allebei te laten steriliseren, omdat we twee lieve kindjes voldoende vinden.

Heeft hier iemand ervaring met sterilisatie (doet de ingreep pijn? Hoe reageerde je lichaam erop? hoe is je menstruatie erna?)? En hoe snel na de bevalling mag een sterilisatie plaatsvinden?

En weet iemand wat de kosten van een sterilisatie zijn? zowel voor de vrouw als de man.

Alvast bedankt!

2. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

5 okt 2009
    727
    306
    63
    Ik heb mijzelf in 2008 laten steriliseren dmv de Essure. Je hoeft hierbij niet onder narcose en mag daarna gewoon alles doen.

De ingreep duurde ongeveer een kwartiertje en toen was het klaar. Ik had daarna een soort van zwaar ongesteld gevoel in mijn buik, maar geen pijn.

Na 3 maanden de minipil slikken is er een echo gemaakt om te kijken of de eileiders goed afgesloten waren en toen was het definitief.

Ik heb het zo‘n halfjaar na mijn bevalling gedaan en het kostte destijds volgens mij € 1.200. Hiervan heb ik zelf € 200 betaald, de rest werd vergoed.

3. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Ik heb me drie weken geleden laten steriliseren, althans, daar is een poging toe gedaan. De ene eileider is gelukt, bij de andere trad er een technisch mankement op: het veertje liet niet los van de inbrenghuls. Dat was even paniek bij de gynaecologe, die dat nog niet eerder had meegemaakt. De verpleegkundigen hadden het een keer eerder gezien. Na wat geruk en getrek kwam de huls toch los, en daarna is het veertje er met een tang uitgetrokken. Ik mag over drie weken opnieuw voor deze kant.

Afgezien daarvan stelt de ingreep echt niets voor: als alles goed was gegaan, had ik binnen tien minuten weer buiten gestaan. Ik heb wel twee weken lang bloedverlies gehad. Menstruatie heb ik nog niet gehad, ik slik de pil nu iets langer door om precies in de goede periode de andere eileider te kunnen laten doen.

Kosten waren hier 1550 euro, maar ik heb een zeer uitgebreide verzekering, die 1250 euro dekt.

4. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Voor een man kost het rond de 350 euro. De prijslijst van je ziekenhuis kun je wrs wel op internet vinden.

5. Mich85

Mich85 Actief lid

31 mei 2012
    196
    0
    0
    Bedankt voor de reacties! Ik ga dan nog even bij m'n verzekering na wat ik eventueel zelf zou moeten betalen... Ik denk dat ik het dan een jaar na bevalling (dus voorjaar 2016) laat doen...

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dit heb ik ook gedaan. Ik heb het ongeveer 3 jaar na de bevalling laten doen. ook met Essure. Ging ook heel snel, wel wat mentruatie achtige krampen maar volgende dag weg. Behandeling was verder pijnloos, ook geen technische problemen gelukkig :)

Deel Deze Pagina