Hoi allemaal, sinds vanochtend weet ik dat ik me ook hier mag komen melden. Het forumonderdeel wat ik hoopte over te slaan. Inmiddels ben ik 8 weken en 2 dagen zwanger. Vanochtend zouden we nog even snel onze eerste echo laten doen, om te kijken hoe het met het kindje was. Vanochtend stond ik zo blij op, we zouden het hartje horen! Maar er was geen hartactiviteit en het hoofdje was misvormd. Het leek een beetje op een puntmuts. Op de echofoto zie ik vast schaduwen, maar het lijkt alsof hij breed naar ons lacht met pretoogjes en met zijn "armpjes" zwaait. Vast schaduwen, maar toch. Nu is het wachten op de miskraam. Morgen vliegen we naar Italie. De kraamverbanden gaan mee en een pak paracetamol. Ik weet niet of we er goed aan doen, maar als ik mijn raam uit kijk zie ik de huiskamer van onze net bevallen overbuurvrouw, met slingers. En de buurkindjes die aan het spelen zijn. Daar aangekomen kopen we een mooi doosje of zakdoekje en willen we het op en mooie plek begraven als het allemaal achter de rug is. Ik denk steeds maar aan het arme personeel van het hotel... ik hoop dat ze er niks van merken. En dat ik niet ineens toch naar een ziekenhuis moet, in het Italiaans uitleggen wat er aan de hand is. Ik heb een slecht idee van wat me te wachten staat. Aan de andere kant ben ik wel blij dat we het weten. Het gaat ons niet zomaar overvallen... we weten dat het mis is. Het ligt niet aan het vliegtuig, het eten of iets dergelijks, ik heb niks verkeerd gedaan. We zijn voorbereid. Aan emoties kom niet echt toe. Ik schiet elke keer vol, we hebben twee uur gehuild, maar het voelt niet echt. Dat deed de zwangerschap ook nog niet. Behalve de foto dan. Pfff... ik weet even niet waar ik het zoeken moet. Ons kindje, de tweede miskraam sinds de zomer. Lief kindje, je mag gaan.... dit was geen leven geweest.
allereerst wil ik je veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd. over het feit of je op vakantie moet gaan... tja daar kun alleen jij over oordelen denk ik. toen ik zwanger was van mijn dochter heb ik een dreigende miskraam gehad ik had enorm veel bloedverlies en zou op vakantie naar tsjechie gaan. nu had ik zelf al besloten om niet te gaan.maar uiteindelijk mocht ik ook niet echt gaan omdat ik alleen maar mocht liggen. alles is hier helemaal goed gekomen. maar de reden voor mij om niet te gaan was vooral als het daar begint veel bloedverlies.naar een ziekenhuis moeten en je niet verstaanbaar kunnen maken. nu gingen wij met de auto en was de lange reis de doorslag hoor. de miskraam zou maar eens goed doorzetten in de middle of nowhere. ik moest er niet aan denken! van de andere kant kan een vakantie misschien wel een welkome afleiding zijn. in ieder geval succes met het maken van een beslissing
ik wil je ook even heel veel sterkte wensen. ik weet hoe je je voelt. het is niet niks wat je te horen krijg
Jeetje, heftig hoor! Op vakantie gaan, tsja ik zou het ook een moeilijke keuze vinden. Voor de geest een heel goed moment, maar lichamelijk misschien helemaal niet. Daarnaast weet je ook niet wanneer en waar het fout zal gaan. Morgen, volgende week of misschien pas over twee weken. Mocht je wel besluiten te gaan, check even goed je reiszverzekering en of deze eventuele medische kosten die niet gedekt worden door je ziektekosten verzekering, wel dekt. Misschien een dom praktisch advies, maar misschien heb je er iets aan... Doe wat je gevoel je ingeeft. Heel veel sterkt ermee! Gr. Cybi
Heb op je andere topic al gereageerd maar nu ik lees over reisverzekering...heel slim van Cybi alleen volgens mij wordt er alleen uitgekeerd bij problemen waar van te voren nog geen weet van was...maar dit zou je ook even na kunnen kijken.... heel veel sterkte.
Och gossie....de tranen springen in mijn ogen....Zie mijn onderschrift.... mijn laatste vlindertje is ook op Kefalonia (griekenland) weggevlogen na 10 weken zwangerschap. Meid, ik kan je zeggen dat ik aan de ene kant blij was op vakantie te zijn. We konden samen nu net zo lang praten als we wilden en niks of niemand stoorde ons. Doordat het mijn vijfde miskraam was, wist ik wel wat me te wachten stond en dat was wel heel fijn. Neem inderdaad flink wat maandverband en paracetamol mee. Dat zal je zoveel als mogelijk helpen. Ook was ik heel blij dat ik extra (zachte) strandhanddoeken had meegenomen. Zo kon ik rustig op bed liggen zonder bang te zijn om het bed te bevuilen. Die vouwde ik gewoon dubbel en sliep daarop. Misschien ook wat extra tijdschriften want dan kun je ook rustig op een stoel zitten of bij het zwembad of op je kamer. Daarnaast iets anders..... je schrijft dat je het wilt opvangen en wilt begraven. De wc's in je hotelkamer zijn waarschijnlijk anders dan thuis en ik heb in tegenstelling van andere miskramen het niet opgevangen. Misschien is het slim om een grote plastic beker mee te nemen en deze in de pot te zetten. Het gat is vaak in het buitenland veel rechter naar beneden dan in Nederland en dan ben je het kwijt meis..... Ik wens je enorm veel sterkte..... Misschien kun je in Italie kijken voor een mooie steen, sierraad of iets anders als aandenken aan je weggevlogen vlindertje. Deze miskraam zal denk ik anders zijn dan je eerste omdat het niet thuis is. dikke knuffel en nogmaals heel veel sterkte!!
o meis dat wat is dit erg en zeer verdrietig ik leef met je mee en ik denk aan je heel veel sterkte toe gewenst..