Hoi ik had een vraagje over mijn ovulatie. Ik heb namelijk altijd tijdens mijn ovulatieperiode veel doorzichtig slijm gehad die echt super rekbaar was. Deze maand had ik bijna of helemaal geen doorzichtig slijm. Op internet had ik berekend dat mijn eisprong zaterdag zou zijn dus de dagen ervoor hebben we flink geklust. Op zaterdag zelf had ik in de middag ongeveer 20 seconden steken in de linker kant van mijn baarmoeder. Ik heb begrepen dat dat de eisprong zou kunnen zijn. Mijn man was thuis dus hebben we weer geklust en heb ik 20 minuten lang op mijn rug gelegen met een kussen onder mijn bil. Nu is het dinsdag en ik ontdekte net dat ik dik doorzichtig rekbaar slijm afscheidde. Ik snap er helemaal niks van. Ik heb toch voor de zekerheid geklust want je weet maar nooit? Weten jullie misschien hier meer over?
Hoi Melis, Ik moet je het antwoord schuldig blijven. Ik zit een beetje met hetzelfde "probleem". Moet ook zeggen dat mijn buik de afgelopen twee maanden wel vaker rommelt en omdat ik nog een onregelmatige cylclus heb kan ik het soms helemaal niet plaatsen. Ik had dit vorige week, zelf een beetje van eitwitachtig propje, ook pijn aan de linkerkant....wij ook geklust. De volgende dag heb ik zo'n ovulatietest gedaan om er zekerder van te zijn maar die sloeg negatief uit. Raar om zo bewust met je lichaam bezig te zijn, zeker omdat het steeds anders is en je niet weet waar je goed aandoet. Ik hoop dat er iemand reageert op je berichtje, want ik verwacht daar ook veel aan te hebben. Groetjes Sabine Vraag me dus ook af of ik vandaag wel mijn eisprong heb, is toch maar weer een beetje gokken.
Ik vindt de onzekerheid zo erg joh. Ik had niet verwacht toen ik begon met klussen voor een baby'tje dat het zo stresserig zou worden. Ik wil gewoon dat het spontaan lukt maar helaas gebeurt dat niet bij iedereen. Ik lees elke keer dat je aan je slijm kan zien wanneer je vruchtbaar bent. Ik heb altijd heel veel rauw rekbaar slijm gehad tijdens mijn ovulatie periode maar toen we doelbewust begonnen te klussen hield die slijm ineens op. Ik snap het niet. Want ergens heb ik gelezen dat cervixslijm niet veranderd. Dus als je altijd tijdens je ovulatie periode veel slijm hebt gehad blijft het veel. En als je altijd weinig hebt blijft het weinig. Ik hoop gewoon dat het dit keer gelukt is en hoop natuurlijk ook voor jou dat het gelijk raak is. Groetjes Melis
Ehhh.... ik heb dat ook weleens. Beetje onsmakelijk om te zeggen, maar gummy-achtig - wel doorzichtig - en wat harder. Bij mij krijg ik dat wel eens vlak voordat mijn vruchtbare periode start. Alsof de stop erafgaat... hihih Overigens had ik dat voornamelijk de eerste paar cycli na het stoppen met de pil. Nu heb ik dat niet meer. Groetjes, Appeltje
Dus appeltje heb jij tijdens je ovulatie periode ook geen cervixslijm? "de slijm" die het sperma red van gelijk doodgaan. Als ik lees dat zonder cervixslijm, sperma net een vis op het droge is dan wordt ik wel bang want ik heb helemaal geen cervixslijm! Kan ik dan niet zwanger worden : : Help!
Ja, ik heb nu wel al een aantal maanden volop cervixslijm.... maar dat kreeg ik een paar cycli later pas (en de pukkels en de mentruatie-achtige pijn bij de eisprong). Maar die eerste maanden na de pil had ik zeg maar voornamelijk dat rubberachtige propje. Je kan trouwens wel zwanger worden zonder dat je cervixslijm hebt hoor! De eerste maand al raakte ik zwanger, helaas vroege miskraam, maar de zaadjes waren er kennelijk wel doorheen gekomen! Kop op meid.... dat betekent helemaal niets...
Ja Melis ik wacht zeker in spanning af. ik moet wel zeggen dat ik gisteren weer zo'n eitwitachtig propje had, we hebben alleen niet geklust want we zijn druk met de koop van een nieuwe woning en voor we het wisten zijn we in slaap gevallen ... goed balen maar ja dan volgende maand maar weer....
Bientje wat toevallig... Ik heb afgelopen maandag onze koopcontract getekent en nu wachten op offerte van de bank. We hebben wel acoord gekregen. Spannend he! Maar ik moet je wel zeggen dat ik me super heb gestresst en dat is niet gooed voor mijn eitje want door stress kan je je eisprong overslaan. Ik hoop zooooo erg dat het dit keer gelukt is. Ik kan geen teleurstelling meer aan.
Appeltje wat erg van die miskraam. Hoop voor je dat het niet nog eens gebeurt. Wel hoop gekregen nu je zegt dat het zonder cervixslijm ook lukt. Thanx meid. Jij ook veel suc6 Groetjes
Misschien heb je je eitje gewoon op een ander moment. De ene maand kan het later zijn dan de andere. Als je zeker wil weten wanneer je eitje is, dan moet je gaan temperaturen of ovutesten gebruiken. Alleen is het dan niet meer zo spontaan .
Ik moet nu even zeggen dat ik vandaag tijdens het douchen even een zelfonderzoek heb verricht. Heb ik op een site gelezen dat je dat moest doen om erachter te komen hoe je baarmoeder en cervixslijm in elkaar zit. Nou wat kom ik tegen? Cervixslijm aan de wand van de baarmoeder! Ik weet dat het cervixslijm is want het was doorzichtig en super rekbaar. Net als rauw eiwit. Echt raar want volgende week zaterdag moet ik ongesteld worden. Dus als ik toch rond deze tijd vruchtbaar ben dan kan ik niet zwanger worden want het eitje heeft te weinig tijd om in te nestelen. Misschien kan het cervixslijm zijn die niet weggespoelt is maar is blijven hangen? Ik weet het niet meer. Hoe meer ik mijn lichaam onderzoek hoe onzekerder ik wordt....
Toch kan je dan wel zwanger raken. Het is zo'n 8 dagen, en je ei heeft 5 tot 10 dagen nodig om te nestelen. Het is wel kort, maar kan wel. Misschien wordt je wel later ongesteld. Of ben je regelmatig?
Hoi Melis, Ik heb juist altijd vruchtbaar slijm, nog na m'n ei. Waarom koop je geen ovu testen? Dan weet je zeker dat je in je vruchtbare periode ook klust. Ik heb dat deze maand voor het eerst gedaan en ik moet zeggen, het geeft me meer rust. groetjes Renate
Hoi.. Ja sl het deze maand niet lukt ben ik van plan om de volgende maand te beginnen met temeraturen en ik ga ook ovulatietesten kopen. Ik heb wel al twee dagen symptomen. Ik moet natuurlijk niet teveel hopen maar het ziet er wel veel belovend uit. Ik heb namelijk hele pijnlijke borsten. De zijkanten doen echt zo'n pijn. Ik heb dit namelijk nooit. Ik heb ook last van constipatie terwijl ik altijd rond mijn menstruatie last van diaree heb. Daarnaast heb ik echt ontzettend veel hoofdpijn en soms heel veel krampen in mijn buik. Ik heb dit allemaal aan mijn moeder verteld en zij denkt dat ik zwanger ben want al deze symptomen heeft zij ook gehad tijdens haar zwangerschap. Nou ik hoop dat het dit keer gelukt is en anders op naar de volgende ronde.
Hoi Melis, het zou natuurlijk wel super zijn als het is gelukt deze ronde! ik zal voor je duimen..... Laat je het wel weten als je meer weet, ben nu wel heel nieuwsgierig. liefs Sabine
Hoi Sabine Ja het wordt nu super spannend voor me! Ik wil niet teveel hopen. Ik heb al een paar keer een teleurstelling gehad en ben nu weer bang dat de duiveltjes zullen komen. Hoop ook voor jou dat het lukt. Nog 6 dagen en dan mag ik testen. kusjes Melis