Met m'n handen in het haar

Discussie in 'Voeding' gestart door Diesel82, 11 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diesel82

Diesel82 Actief lid

26 mrt 2009
    390
    0
    0
    Ik heb een dochtertje van 9 mnd oud. Alles wat ze aan bijvoeding momenteel krijgt eet ze hooguit 5 happen van en dan houdt ze haar kaken stijf op elkaar, draait haar hoofd af of mept de lepel uit je handen. Geen enkele soort bijvoeding eet ze goed. Ze heeft een korte periode alles wel redelijk gegeten.
    De laatste keer op het cb had ze een sterk afbuigende lijn in haar gewicht. Nu moet ik as woe weer en ben erg benieuwd naar haar gewicht. Haar flesjes gaan er momenteel wel weer redelijk in.
    Tevens heeft ze een kma waardoor we niet alles zomaar kunnen geven.

Hebben jullie misschien nog tips, adviezen of ideenen wat ik hier aan zou kunnen doen?

Bedankt alvast!

2. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik lees graag mee!
    Ik ben nu een maand bezig. Ik kom niet eens aan 5 happen toe! Hier eet hij helemaal niets. Mondje gaat stevig dicht! En hoofdje schudt hij heen en weer. Heb gemaald geprobeerd, rapley, net een potje.
    Het enige wat hij eet is brood.
    Hier ishij 7 maand.

3. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    phoe... en is het niet dat ze pijn in het mondje heeft? Bijv. tandjes of blaasjes?

Zelf laten doen, heb je dat al geprobeerd? Koude dingen (komkommer bijv.) of juist warme dingen...

Ons zoontje heeft dit ook een periode gehad (een week) en toen was hij 8 maanden. Niets wilde hij... wel wilde hij er graag mee spelen en dit hebben we dan ook toe gelaten, hij dronk zijn flessen nog.. dus vond het wel even prima. Na een week was het ineens over.... Ik ben t blijven aanbieden... bijv. een prakje gemaakt en dan de helft achter gehouden en de helft voor hem gezet... lekker met zijn handjes er in... en soms lepel gegeven.. af en toe kwam er een hapje in maar 9 van de 10 keer ging zijn mondje stijf dicht. Tot na een weekje hij weer gewoon vrolijk voor alles zijn mondje open deed...

Wel merk ik dat hij stevige voorkeuren heeft en daardoor van bepaalde dingen maar weinig neemt, terwijl hij van andere dingen weer geen genoeg kan krijgen. Als ik bijv. in de ochtend kipfilet op brood geeft mag ik nu blij zijn als hij 2 stukjes neemt.... terwijl hij met smeerkaas zo hup een hele boterham naar binnen werkt...

4. tuc

tuc Niet meer actief

ik zou het aanbieden door stukken voor haar neer te leggen en zelf ermee bezig te zijn. Vooral op deze leeftijd hoort eten leuk te zijn en moet je proberen te voorkomen dat ze een aversie tegen eten krijgen.

Hoe is haar schema verder??

5. Diesel82

Diesel82 Actief lid

26 mrt 2009
    390
    0
    0
    Haar schema is als volgt:

+/- 8 uur wakker fles
    uur of 10 fruithapje proberen
    uur of half 1 boterham + fles
    in de middag fles
    uur of half zes groente
    uur of half acht fles + naar bed

Ik zou het haar zelf kunnen laten proberen maar be zomaar bang dat dat ook niet echt een succes gaat worden. Heb dat nl al eens gedaan.

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Je zou eens kunnen proberen het tussen de middag aan te bieden. Misschien is ze te moe?

Deel Deze Pagina