Dreumes 1,5 jaar wil niet ontbijten

Discussie in 'Voeding' gestart door arien, 9 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. arien

arien Lid

23 okt 2012
    11
    0
    0
    Hopelijk hebben jullie wat tips!

Mijn zoontje van 1,5 jaar weigert te ontbijten. Hij wil geen brood of melk. Geen fruit, geen kinderontbijtgranen, geen cracker, geen pap. Eigenlijk niets. Het enige wat hij wel wil is diksap of water drinken.

Op de dagen dat ik zelf thuis ben komt het uiteindelijk na een uur of twee wel goed en gaat er alsnog een boterham in. Maar hij gaat ook twee dagen naar het kdv. Om hem daar dan met een lege maag naartoe te sturen dat geeft geen goed gevoel, maar negen van de tien keer is dat wel het geval.

Wat is wijsheid, hem toch met een lege maag naar het kdv sturen of toch blijven "pushen" om wat te eten?

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik zou niet pushen maar het wel aangeven op het kdv zodat zij rekening kunnen houden met een plotselinge honger uitbraak :p

3. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Meestal eten ze hier 's ochtends wel redelijk, maar er zijn van die dagen. Als ze dan naar het kdv gaan smeer ik een boterham die meegaat. Onwaarschijnlijk hoe snel die daar dan naar binnen verdwijnt. En daar loop ik thuis dan een half uur mee te "vechten".

Ik laat het dus nu maar gaan, dan maar bij het kdv. Wat hier boven ook al gezegd is. Geef het even aan bij de leidsters, dan komt het vast wel goed.

Overigens gaat de oudste binnenkort naar school en moet er dus echt voor het naar school gaan voldoende in (en dus ook 5 dagen in de week). Nou ja, anders ook maar een extra boterham mee voor in de pauze.

4. tuc

tuc Niet meer actief

pushen is wat anders maar hij zou van mij toch moeten eten. Ontbijt is de belangrijkste maaltijd op de dag en je kunt van het kdv eigenlijk niet verwachten dat hij daar mag ontbijten vind ik. Met 1 kindje is het leuk te doen, maar op mijn voormalige werk zagen toen meer ouders dat en hadden we ineens 10 ontbijters...das echt geen doen.

5. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    En als je iets anders(of verschillend beleg) op brood doet? Of onderweg naar het KDV wat in zijn handen geven?

6. zwiep

zwiep Actief lid

9 jul 2008
    419
    0
    16
    Amsterdam
    Mijn dochter wil 'ochtends meestal geen ontbijt op de dagen dat ze naar het kdv moet. Ik laat het maar zo, ze vindt het gewoon niet fijn om zo vroeg te eten. Ze drinkt 'ochtends wel goed. Ze krijgen om 9.30 fruit op het kdv en dat is voor haar vroeg genoeg om te eten.

7. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Mijn zoontje heeft dat ook gehad. Net als met het avond eten. Pushen werkt (bij hem) alleen maar averechts en dan word het een drama aan tafel. Wat ik deed was niet praten over het eten. We gaan aan tafel en hij krijgt z'n bord voor hem. We kletsen over van alles behalve het eten, na 25min of hij nou wel of niet iets had gegeten haalde ik zijn bord weg, dan drinken en met het avond eten kreeg hij dan toetje.

Als hij dus binnen die 25min niks at had hij pech, dan kreeg hij pas weer wat tijdens het fruit eten en 's avonds kreeg hij niks meer. Denk dat het nog geen 2 weken duurde dat hij 's ochtends een plakje brood at en 's avonds vlees en aardappels.

Hij eet nu de ene keer een plak brood en daarna nog een cracker en soms eet hij maar 1 stukje en dan wil hij niet meer. Ik ga daar niet moeilijk over doen want dat helpt niet. Als hij helemaal niet wil vraag ik hem wel 1 stukje te eten, dan zeg ik dat als hij 1 stukje eet hij klaar is, laatste hapje zeg ik dan en dan eet hij eigenlijk altijd wel 1 stukje waardoor hij vaak nog wel een paar meer eet omdat hij het dan toch lekker vind.

Zolang mijn zoontje vrolijk is en goed functioneert en goed groeit maak ik me niet druk om het eten. Groenten eet hij nog heel slecht en daar hebben we het dan nu niet over. Hij krijgt vaak 2 avonden de zelfde groenten op zijn bord en hij stopt vaak wel wat in z'n mond wat er vervolgens weer uit gaat maar het begin is er en wortels eet hij inmiddels een beetje!

8. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hier ook een meisje dat niet zo graag ontbijt. Zeker als ze direct na het opstaan moet eten, en dat is zo op de dagen dat ze naar het kdv gaat. Dan eet ze een stukje brood of haalt mn dr vinger het beleg van de boterham (smeerkaas of pindakaas meestal) en laat het daarbij. Ze drinkt altijd wel minstens een beker melk, vind ik zeker zo belangrijk.
    Tenzij ze de avond ervoor slecht gegeten heeft, dan gaat er een hele boterham in :)
    Ik vraag of ze nog wat wil eten, als ze niet meer wil geeft ze haar bord aan mij en dan is het klaar. Op het kdv is er om 9.15u fruit en dat eet ze goed, dus ik ga er geen strijd van maken.
    Wij zijn ook geen grote ontbijters als we net wakker zijn.

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    En zelf een drinkontbijt maken? Griekse yoghurt met banaan erdoor in de blender ofzo? Zou je zelfs in een rietjesbeker kunnen doen voor onderweg naar het kdv. Kindermuesli is heel fijn (past door het rietje) en dan voeg je toch ook wat granen toe. Bijvoorbeeld een banaan, scheut melk, lepels dikke yoghurt, schep kinder muesli (of papgranen).
    Je kunt ook ander fruit doen, banaan is lekker zoet dus dat gaat er meestal wel in ;)

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je wil niet pushen, maar als een kind echt niet wil houdt het gewoon op, dus dan kan je wel vinden dat het moet, maar dan lukt het gewoon niet. Ik vind het ontbijt ook belangrijk, maar sommigen zijn gewoon niet zo goed in ontbijten ;). Mijn nicht ook niet en dat was al van jongs af aan en nu (33 jaar) nog steeds. Het gaat gewoon niet.

Hier eten ze 's ochtends soms maar een paar happen. Ach rond 10 uur eten ze weer fruit. Ik hoor nooit dat ze eerder honger hebben.

Je kan ook fruit proberen, dat wil hier soms dan wel.

11. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Mijn nichtje van anderhalf eet sinds kort ook erg slecht ontbijt. Denk een fase rond die leeftijd? IK hoor/lees het vaker rond die leeftijd.

Deel Deze Pagina