Speen drama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sleepy, 24 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sleepy

sleepy Actief lid

13 nov 2016
    292
    72
    28
    Nu onze zoon van 3,5 maand geen nachtvoeding meer nodig heeft en snachts redelijk kan slapen is er nu een nieuw euvel ontstaan: het verliezen van den speen!! Snachts vaaaak wakker vanaf 2 uur al vaak tot volgende ochtend. En dan heb ik het niet over 5-6 x maar wel 20x. Oftewel amperslaap voor ons....

Iemand met een tip? Ervaring? Dit is echt niet te doen

2. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Hoihoi....

Ik had dit ook met mijn zoon....
    Wat ik toen deed is mijzelf goed inbouwen met kussens en hem dan laten inslapen op mijn borst.zelf kon ik toen ook nog redelijk slapen. En ineens was de zuigbehoefte minder en spuugde hij hem uit voor hij in bed gaat. Hoop dat jij het ook zo zult ervaren

3. xjeannii

xjeannii Actief lid

15 apr 2016
    403
    2
    18
    Wij deden hier even laten huilen...
    De eerst nacht was volgens mij 20minuten voordat hij weer zelf in slaap viel en dat werd zo steeds korter tot hij zijn speen s nachts niet meer nodig had.
    alleen bij inslapen en daarna legde ik hem weg op zijn kastje.
    Sinds hij tandjes heeft is het weer ellende, maar gelukkig kan hij nu zelf zijn speen in doen dus leg ik er vast 4 in zijn bed, haha.

En tuurlijk wil je je kindje niet laten huilen, maar goed ik moet ook aan mijn nachtrust komen toch?
    Ik denk liever dat m'n zoontje de volgende dag een uitgeruste mama heeft dan een chagerijnige trien.

Succes!

4. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Dat hij geen voeding meer nodig heeft snachts, betekent niet dat hij snachts geen honger krijgt. 20 maal in de nacht wakker worden is aardig veel. En voor zijn jonge leeftijd is het heel normaal om nog nachtvoeding te krijgen. Heb je geen flesje geprobeerd?

Hier een kindje van 5mnd en komt nog 2x in de nacht voor een voeding, omdat hij die nog nodig heeft. Het is 10min drinken en direct slapen, en iedereen tevreden.

5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.739
    113
    Hier ook vaak onrust door speenverlies.
    Als mijn zoontje vaak en kort op elkaar wakker wordt geef ik hem toch vaak een flesje. Ligt dan ook aan hoeveel hij overdag gedronken heeft hoeveel.
    Heeft hij slecht gedronken geef ik bv 120/4 rond een uur of 3.
    Maar heeft hij wel goed gedronken geef ik hem een verdund flesje 120/2.
    Meestal slaapt hij daarna veel rustiger. Hij laat dan ook wel eens wat staan en ik geloof niet dat hij dan echt heel erg honger had. Maar het voldoet blijkbaar beter aan zijn zuigbehoefte.
    Hij laat hier nl vaak na een nachvoeding veel op zijn ochtendfles staan.

Maar goed dan kies ik toch voor enige nachtrust :D

6. sleepy

sleepy Actief lid

13 nov 2016
    292
    72
    28
    Honger is het niet. Krijgt fles van 180 cc om 23u en vanmorgen wilde meneer pas bij de derde flespoging om 9.30u drinken!!!
    Laten huilen vannacht was ook geen succes, hij ging steeds harder huilen en liet zich alleen troosten met zn speen... niet door knuffelen oid
    Uiteindelijk naast me neergelegd en toen sliep ie ineens twee uur waarvan tweex speen erin moeten doen....

7. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.739
    113
    Dat klinkt idd niet als honger. Misschien dan zuigbehoefte in combinatie met mamahonger.
    Is hier ook hoor! Zijn zware nachten, maar dan werkt hier tussen ons inleggen ook het beste. Lig ik lekker warm en kan ik makkelijk zo het speentje geven en over zijn bolletje aaien.
    Ik hou mezelf maar voor dat alles tijdelijk is ;)

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Zou het werken om iets aan de speen of tegen de speen te leggen?

Deel Deze Pagina