Met een knipoog dus; Vragen naar de bekende weg. "Mama, ben jij brood aan het smeren?" Terwijl je brood staat te smeren. "Mama, is dit pak luiers open?" Wijst naar open pak luiers... *zucht* Naar dingen vragen terwijl je al van te voren weet dat ze de uitleg niet zullen snappen, of dat het een heel verhaal word terwijl je geen tijd hebt. Wanneer je je er vanaf maakt met "ik leg het een andere keer wel uit" is het huilen..... *zucht* Nooit rustig kunnen gaan zitten eten. -Er moet er een plassen -Er valt een beker om -Iemands haar hangt in het eten -Kinderen rennen van tafel -bestek valt *zucht*
Herkenbaar, bij mij vooral dat ik elke avond niet rustig kan eten. Elke dag valt er wel een beker om of valt haar lepel/vork.. Of dan moet ze naar het toilet.. Dan wilt er een niet eten.. Ik wil ook weleens rustig eten..
Haha, mijn zoontje is een maand jonger dan jouw oudste, heel herkenbaar dus! - vragen naar de bekende weg, nu vooral elke vraag beginnen met 'waarom' - altijd moeten plassen als we 5 minuten aan tafel zitten. Ik vraag het voor het eten wel, maar dan hoeft ie niet... - knoeien met bekers komt hier weinig voor, omdat ik ze eigenlijk altijd een tuitbeker geef. Ik weet het, niet pedagogisch verantwoord, maar ze praten heel goed en drinken ergens anders altijd uit een gewone beker - 'wil je een omelet?' 'NEEEEE!' even later: 'mama, waar is mijn omelet? ik wil een omelet! *huilen geblazen*'. Zucht
Net even grote zucht moment. Heb wat speelgoed uitgezocht en dingen die we op rommelmarkt verkopen apart in zak gedaan. Je raadt het al, die zak hebben ze weer helemaal leeggegooid en ze zijn nu met al dat speelgoed aan het spelen.
Ik vindt het altijd zo frustrerend dat ik van te voren al weet wat er mis gaat, zoals bv die beker die omvalt, en het dan ook gebeurd. Dan heb ik echt een hele diepe *zucht*
Haha, heel herkenbaar Zo hebben we gisteren alle speelgoed uit de speelgoedkist uitgezocht en opgeruimd. Alle ontbrekende puzzels etc. in een apart zak gedaan om het weg te gooien en ja hoor je raadt het al; die boefjes hebben de zak gevonden en alles weer door elkaar gehaald
Ja hoor...herkenbaar...ik word er bijna immuun voor Ik heb 1 keer tussen de middag ( dan hebben we 1 uurtje voordat we weer naar school moeten) 5 keer chocolade melk op moeten vegen. Eerst zoonlief 3 keer zijn beker om...daarna nog 2 keer dochter...pfffff
Hier is het door de jongste heel erg. Mama mama mama mama mama mama. Ja? Kijk! Wijzend naar een lamp oid en dat dan 30 keer achter elkaar.
Stroopie, haha ja inderdaad heel herkenbaar zo iets. Ik had ook een zak knuffels die weg moesten. Had... Lov, hier is het de jongste die idd de beker bijna standaard omgooit. Ik zeg er nu bj "2 handjes he" en leg een handdoek klaar hihi. Of dit: "Mama, popje moet aangekleed worden." Veel gefrommel en gefrutsel later is popje aangekleed. Trekken ze de kleertjes net zo hard weer uit... *zucht*
Ik zucht wat af maar gisteren bijvoorbeeld Moest ik écht opruimen in huis. Je ruimthet ene op en het volgende wordt een puinhoop. Keuken opruimen - alle blokjes door de woonkamer en alle kasten leeghalen was opvouwen (boven dus ze moeten mee) en ondertussen werd de kledingkast uitgeruimd om er in te kunnen zitten. Dat soort grappen.. Maar ja hè,,,ze zijn zo lief!
oh ja, hier gelukkig nooit bekers om maar wel dat gevraag! en ook: mama wil je voorlezen, vooruit dan maar mama zullen we spelen..
hier vorig jaar. Zaten beiden in de zandbak met elk een schepje. Op gegeven moment mept zus op broer met die schep, broer mept terug. En dan gingen ze om beurten meppen(echt wachten tot 1 een mep geeft, en dan de andere, mooi gesynchroniseerd) en ondertussen maar mama roepen. Zie nog zo hoe ze t deden, leek wel de dikke en de dunne.
en ik heb ook steeds 2 toeschouwers bij het toiletbezoek. Er staan 2 krukjes op de badkamer en dan komen ze gezellig recht over mij zitten terwijl ik op de wc zit (probeer dan maar eens op je gemak met een rood hoofd er iets uit te werken)
ik heb wel eens dat ik zeg:"mag ik nu eens even ALLEEN naar de wc gaan alsjeblieft"?? of ik probeer iets te bespreken met mijn man en na poging nummer vier zeg ik dan:ik vertel het je straks wel... zucht...soms kan ik echt genieten als het huis stil is en iedereen inclusief man slaapt
Heel herkenbaar! Gelukkig is bij mij die tijd voorbij dat de oudste steeds op de wc op schoot wilde. En dan nee zeggen en óf bonken/gillen en huilen bij de wc deur of rond kruipen en dan steeds aan de rol trekken. Ben blij dat ik tegenwoordig weer rustig kan poepen
Hahaha ja herkenbaar van de pop! Zo grappig dat we eigenlijk allemaal hetzelfde hebben he. En hoe zijn jullie mannen hiermee? Die van mij is zo makkelijk he..l.bij hem gebeurt ook vaker iets want ik weet op voorhand al wat er gebeurt en ben vaak gewoon op tijd hahahahaha...