Ik vroeg mij af hoeveel mensen hier juist wel of niet de babykleertjes etc met Neutral wast? Mij is dit door een vriendin geadviseerd en heb dit ter harte aangenomen. Dit om te voorkomen dat mijn baby straks allergie of uitslag krijgt. De wasmachine draait nu op volle toeren Helaas zit er geen geur aan maar ik vind het ook niet stinken. Het is alleen best prijzig vind ik. Ook heb ik de wasverzachter van Neutral omdat de was lekker zacht moet zijn. Als ik merk dat hij niet reageert op mijn eigen wasmiddel kan ik dit langzaam opbouwen. Wat is jullie mening over het wel of niet apart wassen van de babykleertjes met Neutral? Gebruiken jullie dan wel de wasverzachter hiervan of niet omdat dit juist een allergie kan triggeren ?
Ik heb de kleertjes met gewoon wasmiddel gewassen....niet met wasverzachter trouwens. Ik begreep dat je dat dan beter niet kon doen qua vocht/zweetopname.
Hier was ik alles met mijn eigen wasmiddel en gebruik ik gewoon geen wasverzachter. Was ook niet van plan om straks alles apart te gaan wassen.
Ik gebruik de Witte robijn hypoallergeen, puur en zacht, daar zit wel een geurtje aan dus ik weet eigenlijk niet of het wel goed is... Ik gebruik geen wasverzachter. Ik doe dus eigenlijk maar wat. Ik heb wel geurbuiltjes voor in de kast van zwitsal.
Ik gebruik ook Neutral, maar dat komt ook doordat mijn vriend allergisch is voor de gewone wasmiddelen. In het begin gebruikte ik hierbij de wasverzachter Silan babyzacht. Daar zit nog wel een lekker geurtje aan en is ook hypoallergeen. Inmiddels heb ik gemerkt dat zowel de kleine als mijn vriend goed reageren op Neutral in combinatie met een gewone wasverzachter, dus nu kies ik gewoon wat ik lekker vind ruiken . Ben wel heel erg tevreden over Neutral en ik koop het altijd in de aanbieding, dan is het goed te doen. Oh en in de kledingkast van de kleine heb ik ook een Zwitsal geurbuiltje. Kast ruikt heerlijk als je hem open doet!
Als je geen wasverzachters wil gebruiken maar niet van die kartonnen handdoeken wilt kan je ook een scheut azijn in het wasverzachterbakje doen. Het haalt het schuurpapierharde van de was af en je was gaat er echt niet naar stinken!
Bij de eerste zwangerschap alles met neutral gewassen, tot mijn kraamverzorgster zei: was echt niet nodig geweest Dus bij deze heb ik alles met ons eigen wasmiddel gewassen, zonder wasverzachter. Alle geur is er inmiddels alweer uit en ik had bij het wasprogramma voor 1 keer extra spoelen gekozen. Wij hebben geen allergieën, maar mocht de kleine het wel hebben, dan gaat alles gewoon weer de was in met een hypoallergeen wasmiddel. Trouwens, op = op verkoopt neutral een stuk goedkoper, dus mocht je zoiets in de buurt hebben
Ik heb bij beide de was gewoon met het wasmiddel (zonder wasverzachter) dat ik altijd gebruik gewassen, maar wel de eerste periode apart. Voelde op de 1 of andere manier goed om zo te doen
Ik ga ook gewoon met mijn eigen wasmiddel wassen. Ik was sowieso nooit met wasverzachter en ik gebruik minder dan op de verpakking aangegeven staat. Ik hou niet van kleding die heel sterk geurt naar wasmiddel, gewoon fris en schoon is voldoende. Wil je graag een wasverzachter gooi dan een scheut azijn bij de was (En nee, dat stinkt niet. De azijngeur verdwijnt in de wasmachine).
Ik gebruik wel Neutral, voor het hele gezin. Neutral bevat geen parabenen, dit is voor mij de voornaamste reden.
Ik heb alles gewassen met neutral tegen de tijd dat de flessen (kleur en wit) leeg zijn wil ik gewoon wasmiddel proberen. Gebruik ook een scheutjes azijn ipv wasverzachter. Ik dacht dat het beter is luiers niet met wasverzachter te wassen dan zou het beter vocht opnemen.
Volgens de dermataloog van mijn zus (die extreem eczeem heeft) is het het beste om bij baby's gewoon met je normale wasmiddel te wassen. Dit omdat als je met neutral gaat wassen je soms juist het tegenovergestelde bereikt: kindje komt nooit in aanmerking met parfum en geurstoffen (die we toch vaak tegen komen in ons dagelijks leven) ontstaat er vaak juist een allergische reacties. Zijn tip was gewoon wassen met gewoon wasmiddel maar mocht blijken dat het niet werkt voor je kindje dan met neutral o.i.d gaan wassen. Maar bij voorbaat was dus niet nodig.
Bij de eerste alles braaf met neutral gewassen zonder wasverzachter. Bij de tweede witte reus geloof ik omdat ik die toen lekker vond ruiken en nu met Ariël omdat ik die op het moment errug lekker vind ruiken. Zonder wasverzachter, dat wel Ik denk dat als je zelf gevoelig bent voor het een of ander je inderdaad beter de eerste wasjes met neutral moet doen maar anders...
Gewoon Ariël wat ik ook voor derest gebruik . Ben ook niet van plan alle wasjes straks te scheiden, t is al druk genoeg
Onze verloskundige vertelde tijdens de zwangerschapscursus dat je het moet wassen vooraf maar dat dat echt niet hoeft met speciale hypoallergene middeltjes zoals Neutral. Dat zijn praatjes die goed verkopen, want wie wil niet het beste voor zijn baby? Gewoon wassen met je eigen middel is prima. Als een kindje allergisch is zou je je eigen was ook met neutral moeten wassen aangezien jij je kindje vasthoudt op jou kleding, het eens bij jou in bed ligt etc etc. Gebruik je wasverzachter dan kan het zijn dat de kleding zweet en water niet goed opneemt. Verder mag je dat ook gewoon gebruiken. Onzin dus.
Ik was alles met gewoon wasmiddel (ondanks dat mijn zusje en vader reageren op gewoon wasmiddel). Ik dacht als onze baby er op reageert is een fles Neutral snel genoeg in huis en heb je de eerste kleertjes ook zo gewassen. Onze dochter kreeg geen uitslag of iets dergelijks, dus we wassen nog steeds met ons gewone wasmiddel. Overigens gebruiken we geen wasverzachter, vaak wel een scheut azijn.