vanwege dit soort mogelijke scenario's zou ik echt niks boeken. Je weet nooit hoe jij er aan toe bent en hoe de kleine er aan toe is. Dan liever toch iets last minute, als je zeker weet dat het kan en dat je hoofd er naar staat. Is het erg om een keer geen zomervakantie weg te gaan. Je zou ook in de herfstvakantie kunnen gaan. Of anders een keer niet.
We gaan al paar jaar niet Nouja.. eigenlijk zijn we nog nooit echt op zomer vakantie geweest. Gaan wel eens weekendjes/midweekjes /week naar cp maar thats it Met Viënna konden we echt niet weg, zeker niet naar t buitenland Vorig jaar kon ook niet (ml had geen vakantie dagen meer ) en dit jaar wilde we dan echt gaan. We zijn er zo aan toe, en zitten al paar jaar van 'volgend jaar gaan we.. ' en dan kan het weer niet. Deze zws was ook niet gepland,wel gewenst natuurlijk maar dachten gelijk "daar gaat onze vakantie.." Dus zat gisteravond te denken of het niet toch kon. Ml zag het wel zitten, en ik eigenlijk ook wel. Maar last minute is wel handiger denk ik. Stoppen doen we sowieso wel vaak, nemen een kacheltje mee voor s nachts en uiteraard ook dekens. En ik weet heel goed hoe prematuurtjes zijn
Ik weet niet of je werkt, maar waarom zou je de vakantiedagen niet verplaatsen?! Lijkt me dat werkgevers alleen maar blij zijn als je niet in het hoogseizoen op vakantie wilt. Naar het eind van je verlof (als je werkt)? Dan zit je ook nog eens heel fijn in het naseizoen en ben je nog veel goedkoper uit. Ik zelf denk dat je veel meer op je gemak bent met een kindje van al een paar maanden oud en waar je al helemaal gewend aan bent en hij/zij aan jullie en die de eerste maanden rustig en stabiel heeft kunnen wennen aan de vaste omgeving thuis.
nee ik ben totaal niet moeilijk in dat soort dingen, zat zelf met baby van 16 weken 2 weken in een tent in italie, maar dit zou zelfs mij te ver gaan. Zeker met prematuriteit en je weet niet hoe het met dit kindje precies gaat. Dan hoogstens een weekje cp ofzo, dat zou ik wel doen.
Onze uk was ook te vroeg kwam met de sonde thuis en daarna kwam er nog bij dat hij verborgen reflux had en aan de medicatie moest.
Mamachantal: mijn zus heeft vorig jaar last minute geboekt via bungalows.nl. Ze hadden toen een huisje in Duitsland en dat was helemaal niet duur volgens haar. Geloof dat ze dinsdags hebben geboekt en vrijdags weggegaan. Dus misschien is dat ook nog een optie als je niet zoveel eisen hebt verder?
Noem weekend/midweek/week centerparcs maar geen vakantie..... nou nou, dat klink nogal.... tja.... Wij besteden altijd zo onze vakanties. En die zijn hartstikke leuk. En er zijn genoeg mensen die al heel blij zouden zijn met een weekendje op een park.
Ik zeg toch ook niet dat dat niet leuk is? Maar voor ons is dat geen 'echte ' zomervakantie. Weekendje weg proberen we elk jaar 1-2 keer te doen Maar toch zitten we hele zomer thuis
Met 2 / 3 weken zou ik echt niet in een tent gaan zitten. Dat zou ik echt houden voor als ie de 6 à 8 maanden gepasseerd is. (Wij zijn zelf tentkampeerders, maar no way dat ik met een pasgeboren kind in een tent ga zitten!) Je weet bovendien nog niet of je bevalling vlekkeloos verloopt (bij een keizersnede is er bijvoorbeeld kans dat jij nog niet op de been bent na 2 weken), of ie nergens last van heeft, of eten geen probleem is, stel dat je een huilbaby hebt enzovoort. Ik zou dus echt wel last minute kijken hoe het loopt. En een huisje of een caravan huren. Dan kan je nog naar Frankrijk of Duitsland ofzo trekken.
Ik zal inderdaad even wachten met boeken. Ik verwacht ook dat jou kindje eerder komt (veel topics van je gelezen ) maar hoe hij/zij er uit komt weet je natuurlijk niet. Daarbij last minute is een risico maar kan ook geld schelen. Mijn schoonzus is vorig jaar 14 dagen op vakantie geweest van vacansolei geweest. (schrijf je dat zo?) 1 week van te voren geboekt. Was Frankrijk. Voor 1300 euro met overnachting op heen en terug weg. Je heb vaak van zulke laste minuten deals. Succes
Sorry maar ik noem centerparcs nou niet echt vakantie. Tsja voor mij is vakantie naar het buitenland. En nee ben niet verwend ofzo maar is een gevoel wat ik er bij heb Nou moet ik zeggen dat centerparcs super leuk is maar is nou niet echt mijn vakantie gevoel. Gelukkig is iedereen anders
Zou inderdaad even afwachten hoe alles loopt. Wij zijn toen onze jongste 1,5 maand oud was naar Turkije gegaan, dat moest toen omdat mijn schoonvader daar op sterven lag en wij hem zijn jongste kleinkind nog wilden laten zien. Op zich ging het prima maar mijn vakantie stond voornamelijk in het teken van voeden/baby in slaap sussen/uurtje rust/huilende baby weer voeden etc . Voor mij was het geen vakantie, maar goed, we gingen dan ook voor mijn schoonvader. Daar zijn we achteraf heel blij mee want hij is een maand later overleden maar het was echt geen relaxvakantie.
Ja kijken tegen die tijd even als ukkie geboren is Het kan inderdaad dat deze uk een slechte start heeft of het mij niet goed gaat. Dan ben ik blij dat ik niet op vakantie moet En lastminute zal er vast nog genoeg te vinden zijn, zo kieskeurig zijn we niet denk ik. als er een zwembad met glijbaan zit en een speeltuin zijn we al blij. als de oudste zich maar kan vermaken. Caylen is dan nog blij met zn speelgoed
Dat is een verstandige keuze TS 😃 Als het goed is beval ik eind juli/begin augustus.. Ook wij eillen op vakantie. ALS alles goed en gezond is na de bevalling gaan wij pas boeken omdat je gewoon niet weet hoe het allemaal afloopt. Onze planning is oktober/november