Wij willen gaan trouwen, gewoon gratis en snel op de dinsdagmorgen om als we ons nieuwe huis helemaal klaar hebben een feestje te geven! Nu zit ik met een probleempje, mijn vriend neemt zijn zus als getuige maar ik heb niemand Ik heb geen echte goede vriendinnen die ik kan vragen, geen broers of zussen en mijn ouders zijn allebei overleden, het enige goede familielid waar ik nog een beetje leuk contact mee heb is een tante van 83 maar om die nou te vragen?? Ik weet het niet mee zo goed dus dacht ik ga hier eens vragen voor goede tips
misschien je schoonmoeder? of als hij nog een broer of zus heeft? want anders zul je bij de gemeente er een moeten aanvragen en betalen. dan zou ik toch kiezen voor iemand die bekend is
Heeft je toekomstig schoonzus een partner, vraag je hem. Of idd schoonmoeder, ander familielid van je toekomstig man?
Degene die als eerste bij je opkomt als je de vraag stelt die het dichtste bij je staat na je vriend. Als dat een oude tante is, so be it
Kijk mijn tante is oud en kan niet zo goed meer, ze is slecht ter been en haar gezondheid gaat achteruit.... Poe vind het zo moeilijk.....mijn schoonmoeder is dan wel de eerste die bij me opkomt, oh jee vind het zo moeilijk en nu komt ook des te meer naar boven hoe weinig mensen eigenlijk dicht bij me staan Mijn vriend heeft maar 1 zus en mijn zwager...nou nee!
Naar wie ga je toe als je iets niet met je vriend kan bespreken? Misschien die persoon. Of anders toch je schoonmoeder als zij voor jou dierbaar is?
Dan zal ze het vast en zeker een grote eer vinden dat jij zoveel voor haar voelt en haar als getuige wilt. Alvast gefeliciteerd!
Ik denk het ook! Toch gek dat ze nooit echt in mijn gedachten is gekomen om haar te vragen, denk dat ik teveel bezig was aan familie te denken die ik dus haast niet meer heb....
Wellicht je tante en schoonmoeder? Volgens de nederlandse wet moet je toch verplicht minimaal 2 getuigen hebben?
Lijkt me een mooie keus. En dit kan jullie band ook nog eens versterken. Eén voor elke partner. 2 per persoon is de max.
Oh echt? oeps Ik had dit laatst eens opgezocht (ben zelf nog niet getrouwd) en ik dacht dat ze per persoon bedoelden.
Gelijk een afspraak gemaakt en we gaan 6 oktober trouwen en mijn schoonmoeder was super blij verrast hahaha