Welke draagdoek? graag zonder verwijzing naar fb

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nyn, 19 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Hoi,

Ik heb geen fb, dus hopelijk kunnen mensen hier me goed advies geven.

Een van de tweeling heeft last van omhoogkomende voeding. Op zich weten we daar goed mee om te gaan en is er meestal niet veel aan de hand. Maaaarrrr.. als het een keer onrustig is met vastzittende lucht, spugen, niet slapen enz. dan is er maar een manier om daar uit te komen en dat is haar tussen twee voedingen rechtop op haar zij tegen onze borst te laten slapen. Geen probleem op zich, maar wel als je nog drie kinderen hebt.

Dus ben op zoek naar een draagdoek. Ik heb een tricot slen, maar vind ik te bewerkelijk. Dus wie weet welke draagdoek aan onze wensen voldoet? Dit zijn:

- te gebruiken vanaf geboorte
    - snel/makkelijk om te doen, liefst geen geknoop
    - baby moet er het liefst ook "zijwaarts" in kunnen, dus in een rechtoppe madonnahouding, niet alleen in kikvorshouding
    - redelijk koele doek, voor het geval het nog zomer wordt de aankomende weken
    - makkelijk te wisselen tussen mij en mijn partner. Qua gewicht en lengte verschillen we niet veel trouwens
    - baby moet echt goed af te sluiten zijn voor prikkels
    - en uiteraard ergonomisch;)

Welke drager past hierbij? Help:(

2. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Dan roep ik de Bondolino :)

Werkt met klittenband om je middel en de banen knoop je maar dat is echt heel makkelijk en niet te vergelijken met een echte knoopdoek.
    Is vanaf de geboorte (zonder speciale babyinsert) te gebruiken tot ongeveer maatje 80

De poplin variant is lekker dun dus ook geschikt voor hogere temperaturen en bij koud weer trek je de baby gewoon iets warmers aan

Omdat het met klittenband en knopen is kan je gemakkelijk wisselen tussen je man en jezelf zonder alles weer te moeten verstellen

Heeft een "slaapkapje"wat je met klittenband omhoog vast kan zetten om af te sluiten voor prikkels, en anders kan je m oprollen als extra neksteuntje

Je kan er zowel mee rugdragen als voor je.

Ik weet niet waar je woont anders mag je die van mij wel eens gebruiken.
    je kan ook opzoek gaan naar draagconsulenten bij jou in de buurt, daar kan je ook vaak dragers proberen

3. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Ja Bondolino is top. En je kan hem langer dragen dan maatje 80 hoor, ligt eraan hoe sterk je bent :)

Ik vind hem ideaal!!

4. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ja klopt het is tot 15 kilo geloof ik maar ik begreep dat hij meestal maar tot maatje 80 knie tot knie ondersteuning geeft ;)

5. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
  6. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam

Hier ook de bondolino, geweldige zak!! Zowel goed door mij als door mijn man te gebruiken.

7. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ok, bondolino klinkt goed. Het enige wat volgens mij niet kan is dat ze in de foetushouding (kon er in mijn vorige post ff niet op komen hoe je dat nou noemde:D) met de zij tegen me aan kan liggen, toch? Want dat is dan weer een voordeel van de tricot. Maar daar kunnen wij echt niet mee overweg.
    Iemand een idee waar die goedkoop 2e hands te halen is, behalve via fb?

@Staffie: ik woon in Arnhem, niet echt in de buurt van ZH dus, maar bedankt voor het aanbod!

8. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Die zijwaartse houding die jij omschrijft wordt afgeraden door consulenten. De houding staat inderdaad in sommige handleidingen. Deze wordt afgeraden omdat het kinnetje op de borstkas kan zakken, wat de ademhaling belemmert.

Er wordt enkel aangeraden om rechtop te dragen.

9. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Foetushouding is rechtop tegen je aan met de beentje opgetrokken, dit kan ook met de bondolino.

Wat jij bedoeld is denk ik de kommahouding?
    Kommahouding wordt echt afgeraden!!
    Niet doen hoor!
    Kinnetje zakt op de borst waardoor de luchtwegen in de knel komen.
    Helaas is dit nog steeds niet aangepast bij de gebruiksaanwijzingen van de rekbare draagdoek

Met een rekbare is er maar 1 veilige manier van knopen en dat is die rechtop, voor de buik met het gezichtje naar jou toe.
    Alle andere knopen, rug, kommahouding en met het gezicht naar voren zijn niet veilig!
    Ivm met eruit kunnen wurmen en het beknellen van de luchtwegen

10. Annetanne

Annetanne Lid

18 aug 2014
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog een tip, wellicht handig voor als je kindje iets groter is, een Ringsling. Heel makkelijk en snel in gebruik. Ik heb deze nu gekocht bij mijn 3e en gebruik 'm heel veel. Zeker voor korte stukjes als ik de oudste 2 naar school moet brengen. En ook thuis voor als hij rechtop gehouden moet worden, want mijn zoontje heeft ook reflux. Iets om te onthouden... Overigens kunnen kleine babytjes er ook ergonomisch in.

11. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik heb een tula draagzak, voor een kleintje moet je er dan een insert bijkopen, dus misschien dan niet zo handig.
    Dan zou ik eerder gaan voor een bondolino of meitai o.i.d. Of evt. een ringsling.

Enne de kommahouding zou ik je afraden! Dan kunnen de luchtwegen geblokkeerd worden en de gevolgen kun je dan wel raden. Natuurlijk hoeft het niet, maar is een verhoogde kans dus denk dat je dat risico niet moet nemen.

Succes met je zoektocht!

12. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zeg ook Bondolino! Te gebruiken vanaf de geboorte, makkelijk te wisselen tussen dragers met verschillend postuur, niet zo bewerkelijk als een doek.

Deel Deze Pagina