Omdat mijn zoontje heel veel spuugt geef ik nutriton. Tot gisteren deed ik dat als papje. Maar dat is iedere keer zo'n gedoe om eerst papje te geven en dan aan de borst. Hij vind dat papje echt vies en krijgt het moeilijk weg. Nu heb ik dus gisteren gekolfd en de nutriton in de fles gedaan. Hij dronk op zich prima, maar hij heeft maar 70cc gedronken. Daarna prima geslapen, maar volgens de CB arts moet ie makkelijk 150cc kunnen drinken met zijn gewicht. Ik denk zelf dat het gaatje van de speen misschien te klein is? Omdat je het toch wat dikker maakt. Maar wat voor speen is dan handig om te gebruiken? Papspeen lijkt me ook weer geen goed idee.
Wat voor fles heb je? Je zou een maatje groter kunnen doen da waar ze nu uit drinkt.. Dus bijv. Van avent speen nr 2 of bij difrax speen M...
hier met nutriton gewoon speen 1.. speen 2 gaat dan veelte hard. miss had ie minder trek ? het blijft altijd beetje zoeken met de spenen
Hier werd vanuit ziekenhuis aangeraden om bij onze Avent-spelen een speldje erdoor te trekken tussen de gaatjes zodat het makkelijker eruit kwam. Hier heeft (en nog steeds) goed gewerkt!
Wij hadden een difrax en hebben wel een grotere speen erop gezet, maat medium. Maar een 1-2-3 speen kan ook heel handig zijn. Dan kun je gewoon op 1 beginnen en later naar 2 of 3 zodat het niet snel of te langzaam gaat. Succes!
Ok dames, thanks voor jullie adviezen. Ik heb een avent natural fles, speen 0. Ga dan maar speen 1 proberen, evt 2, heb ze later toch nodig. Ik heb ook nog tommy tippee flessen dus daar moest ik sowieso nog speentjes voor kopen. Die avent flessen zijn nogal snel te klein (125cc).
Wij geven dat ook. Hebben difrax S flessen met een 1,2,3 speen. Al sinds hij Nitriton krijgt (al heel vroeg) hebben we de speen op 3 staan. Gaat hier niet te hard. Papspeen is wel veels te groot. Nu hebben wij ook omneo comfort en standaard voeding door elkaar, dat maakt het weer wat dikker. Met bv zou ik dan eerst speen 2 proberen. Als ze het maar opdrinken rond de 20 min. dan is het goed, niet te snel en niet te langzaam. Dat hou ik altijd aan als graadmeter.